• Syra

Är du oroad över invandringen?

Nej, jag är inte oroad. Har andra grejer som ger mer huvudbry....

• Syra
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:42:09 följande:
    Jag biter mig i tungan för att inte säga något otrevligt."För att dom är negrer"????????????????
    , ja undra vem det är mest synd om egentligen här?
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:44:57 följande:
    Har du barn, kommer dom få samma skolgång som dig eller bättre?sydsvenskan.se/malmo/article551781/Sa-funkade...Oj, 148 mille borta bara sådär...
    Japp, jag har 4 barn ...... men jag har inga fördomar för det. Läste inte din länk så noggrant då jag saknar intresse.
  • Syra

Lemasive. Var kommer du själv ifrån?....från början alltså?

• Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:52:02 följande:
    Kan någon SNÄLLA säga hur invandringen är bra för Sverige, det vore så otroligt kul att veta hur vi har det bättre pga horder med bidragsberoende kriminella.
    Varför inte fokusera lite mer på sitt eget liv?

Alla invandrare är fan inte kriminella!, ge dig! Många ville inte till Sverige men hade inget val, tror du att alla vill ha bidrag? Jag vet många som sliter arslet av sig dag som natt med skitlön (pga sin bakgrund) för att överleva!
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:02:02 följande:
    Vem behöver slita arlset av sig i Sverige för att överleva, hahah du måste skämta.
    Jag arbetar inom hemtjänsten och jag skäms över att säga det här men jag har två arbetskamrater som varit SSK i sina länder men som blev VB här.....de får betydligt lägre lön än mig trots att de har mer kunskaper och därför måste dom jobba mer för att få en rimlig lön. Det är hemskt! Men så är det!, jag känner inte en enda invandrare som glider runt bekymmerlöst.

Jag har även jobbat på sjukhus och fått in barn som varit så undernärda och psykiskt misshandlade att jag saknar ord! tror du på fullaste allvar att invandrare har det lätt?

Tror du att det är lätt att komma till ett främmande land, inte kunna språket och bara kastas mellan myndigheter och flytta runt? Förstå hur det ska kännas att bli avplockad sin egen stolthet på det där sättet? Folk med dina fördomar försvårar för dessa människor ännu mer och tro fan att de får taggarna utåt i vissa fall......

Utbilda dig! och köp en säck empati.
  • Syra
    beEMbe skrev 2009-09-29 10:12:00 följande:
    det märks att du inte är ensam med barn, om man säger så. haha
    haha.....precis! undrar hur många som lever i mindre bra förhållanden just för att inte behöva gå till soc? oavsätt hudfärg ?
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:15:34 följande:
    Ja, herregud barnen kommer in misshandlade och undernärda. Det är ju faktiskt mitt fel, inte föräldrarnas..HAHAHA
    ?? vem har sagt att det är ditt fel?. Jag sa bara att de faktiskt inte har det så bra som du lägger fram det! De glider inte runt på bidrag och mår kalasbra.

men vet du, jag tycker lika synd om dig, du kastar bort ditt liv. du är inte värd mer av min tid.
  • Syra

Gud vad jag fått bra hjälp tack vare vårat skattesystem! Jag har fött fyra barn, mödrahälsovården är inte gratis för staten och absolut inte mina förlossningar (omedelbara snitt och PLANDERADE snitt för säkert 40 000 kronor styck. Och vid många tillfällen har vi behövt intensivvård och neonatalvård.....psykvård osv osv och jag har inte betalt speciellt mycket själv! Jag är inte invandrare men jisses vad jag kostat!

• Syra
    Stinky skrev 2009-09-29 10:36:56 följande:
    Jag antar att du arbetar?
    Japp men kommer aldrig att kunna betala tillbaka de beloppen som jag fått. Dessutom är tandvården gratis för barn, BVC....skolan....barnsjukvården.
  • Syra
    Stinky skrev 2009-09-29 10:40:40 följande:
    Nä, så du och jag och alla andra ska otroligt glada över vilket underbart och generöst land vi lever i!
    Ja, jag är obeskrivligt tacksam!
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:41:19 följande:
    Det har dina föräldrar betalat genom skatt och liknande, det är du medveten om va? Det är vi Svenskar som har betalat för att det ska gå bra för dig och andra Svenskar.
    Nje, vi får hoppas att min mormor betalde bra med skatt för min mamma har nog också kostat mer än vad hon givit:-S
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:46:03 följande:
    Ja, vilket man jag personligen anser är ok, eftersom du är Svensk och dom är Svenskar. Jag anser inte att det är ok att Alibaba med sin fru och 30-tal släktingar som är över 60 kommer hit och aldrig betalar för sig.
    men deras barn och barn lär ju betala skatt?
  • Syra
    Lemasive skrev 2009-09-29 10:49:34 följande:
    Hur kommer dom betala skatt när dom inte får jobb, invandrartäta skolor har absolut sämst betyg och flest avhopp redan i högstadiet.
    Klart att de får jobb så småningom. Inte går man ett helt liv med händerna i fickorna?......
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?