Inlägg från: Zamorak |Visa alla inlägg
  • Zamorak

Är du oroad över invandringen?

Inte oroad i sig, bara trött på sveriges mjäkighet med invandrare (ta rosengård som exempel) , men en paus hade inte varit fel för sverige.

• Zamorak
    Jmia skrev 2009-09-29 14:15:12 följande:
    Börjar inte Rosengård bli utslitet som exempel snart?
    Frågan är väl om rosengård börjar bli utslitet? Frågan i sig är ju aktuell alltid.
  • Zamorak
    Stårschan skrev 2009-09-29 14:24:00 följande:
    Det här är en mycket bra fråga. Jag är införstådd med att något sådant som ett statiskt samhälle inte är realistiskt, eller ens önskvärt. Så vad är det egentligen jag vill värna och som jag är rädd att förlora? (Om man nu bortser från det rent ekonomiska - att jag vill att vi ska ha pengar så det räcker till att ta hand om dem som faktiskt är födda här i landet.) -Jag vill kunna gå omkring västerländskt lättklädd utan att vara rädd att bli betraktad som en svennehora för att jag inte bär slöja. -Jag vill att mina barn ska ha lärare i skolan som faktiskt behärskar svenskan.-Jag vill ha kvar de högtider som är traditionellt svenska/kristna (även om jag inte själv är troende). De röda dagarna ska vara lika för alla.-Jag vill att mina barn ska kunna leka fritt med både pojkar och flickor genom hela uppväxten utan att någon tycker att det är märkligt att de har nära vänner av andra könet.-Jag vill ha kvar ett sekulärt samhälle där man förväntas utöva religion på fritiden, men hålla den borta från politik och arbete. -Jag vill att den vårdpersonal jag möter behärskar svenska.-Jag vill att alla barn i Sverige ska omfattas av samma skolplikt och få samma undervisning - framför allt vad gäller sex&samlevnad. Det är säkert mycket mer småtjafs som jag faktiskt tycker känns viktigt för mig.
    Bra skrivet, mitt i prick kan man skriva
  • Zamorak
    TheCoopers skrev 2009-09-29 14:47:35 följande:
    Väldigt många svenskar som lever på soc ocksåUt med dem med på en gång !
    Varför ska svenskar ut för att dom går på soc? Är ju till för att hjälpa svenskar som inget annat har.
  • Zamorak
    Jmia skrev 2009-09-29 14:52:05 följande:
    Som sagt, det skulle ta ett tag men du kan få rubrikerna just nu. SFI är minst sagt undermåligt, ändå klandras man som invandrare då man inte kan språket flytande = jävligt svårt att få jobb. Sen har vi problematiken att ens ta sig igenom SFI som är icke studiestödsberättigat. Hmm.. Du får inte bostad på egen hand som invandrare med läskigt namn, utan förvisas till de ljuvliga platser som svenskarna fasar. Jag kan go on and on and on and on..
    Därför behövs det ett parti som vågar ryta till och ställa hårda krav på folk som kommer hit.
  • Zamorak
    TheCoopers skrev 2009-09-29 14:52:52 följande:
    Ironi opch sarkasm käre Zamorak ...
    Man vet aldrig på Fl
  • Zamorak
    Jmia skrev 2009-09-29 14:57:25 följande:
    Du fattar ju uppenbarligen inte. Problematiken som invandrare möts av i det nya landet kan inte läggas på deras egna ryggar! Det är inte invandrarna som står till svars för det jag nämnde. Förstår du inte har vi nog inte så mycket att säga varann. Men rösta på SD du.
    Var kom sd in i bilden? Jag skrev inget parti namn, bara ett parti.
    Men att ställa hårda krav är väl inget fel? Våra ungar ska gå 9 år i skola, hur lång är frivilliga sfi?
    Personligen e ja skit trött på o sitta hos en läkare o förklara samma sak om o om igen då dom inte fattar Svenska, för att sen få en diagnos som man inte fattar för att personen snackar kass svenska.

Eller att halvt få hjärtinfakt för nån kommer in på banken och ser ut som en rånare, maskerad från topp till tå, men jag måste ta av mc hjälm för att ta ut pengar på automaten som ligger i entren. Lite vrickat e de.
  • Zamorak

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:10:44 följande:

Det vi har att välja på är färre läkare eller att ta in läkare som bryter, vi har brist på läkare. Hur ska vi lösa detta enligt dig??I övrigt tycker jag det är skumt att så många missat att 40-talisterna (aka fläskberget) är på väg att gå i pension.
    Men varför inte kräva att man ska kunna prata skit bra svenska (skrift e skit samma, kan inte se vad nån läkare skriver ;) ), och just med utbildningar som rör vård o polis även nån till tycker jag ska vara utan lån del. Vilket kanske lockar fler att utbilda sig.
    Språk test är inget fel innan nån ska jobba i ett offentligt yrke.

Jo, de e dax för massa o gå i pension, och nu borde soc o af försöka samverka för att få in folk på rätt utbildningar, istället för att ta in ny arbetskraft då så många här e utan.
  • Zamorak

Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:13:55 följande:

M Y L F skrev 2009-09-29 15:07:02 följande:
    Absolut, då är det bäst att ta hit dom nu så dom hinner lära sig språket.
    Varför ta hit när här finns många arbetsdugliga i sverige, oavsett härkomst.
  • Zamorak
    TheCoopers skrev 2009-09-29 15:16:05 följande:
    Ok återigen en oerhörd generalisering . INGEN av de 100 tals invandrar killar har den kvinnosynen du beskriver .Vad får du allt ifrån människa ?
    Många tonårs invandrar killar lever efter den stereotypen utåt, men inget de tycker isig.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?