Inlägg från: Mollie77 |Visa alla inlägg
  • Mollie77

Är du oroad över invandringen?

Ja jag är orad...Pga att vi  inte kan ta hand om våra barn o gamla. Samt oroar de mycke hur mångas kvinnosyn är..Har flera väninnor som jobbar på förskola o eftersom kvinnan inte har något värde så lyssnar barnen inte på tillsägelser...föräldrarna anser inte att barnen behöver de heller..en annan vän har en mamma som kör buss o flera av muslimerna där(chafförer)tilltalar inte kvinnor,hälsar inte,svarar inte på förfrågningar om vägen ingenting..
    Sen vet jag att detta endast gäller en del men de oroar hur dom kan komma hit o snirkla sig runt på lagar o värderingar..Jag tycker även att vi ska ta hand om dom som kommit men inte ta in fler helt utan förutsättningar att kunna anpassa dom både rent socialt o ekonomiskt..

Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • Mollie77
    MijaMia skrev 2009-09-29 15:47:47 följande:
    Var har kvinnan inte något värde?
    Jag tror inte jag egentligen behöver förklara de??Eller??
    Kvinnan är underlägen mannen o dessa barn behöver inte lyda regler som kommer från kvinnliga lärare bla....
    De gäller skola,arbete vad som..
  • Mollie77
    MijaMia skrev 2009-09-29 16:00:06 följande:
    Har aldrig stött på detta problem. Har du sett barn som inte lyssnar på sin fröken för att hon är kvinna? Eller bussförare som vägrar tilltala dig för att du är kvinna?Aha, så du menar att invandrare började med dumheterna och svenska männen tog efter?
    Jag har personligen råkat ut för att vara osynlig..Handlade o mannen tittade inte på mig,tilltalade mig inte utan sträckte fram handen för pengar..Efter mig kom en man som han genast pratade högt med...
  • Mollie77
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:02:14 följande:
    För alla invandrare är det så?Är du helt säker på det ?
    Läser du innantill så ser du min text att jag vet att detta inte gäller alla..Dock gäller de många o de är ett problem..
    Hade jag på mitt arbete inte hälsat,tilltalat folk osv då hade jag inte haft jobbet kvar..dom kan göra så,motsätter vi oss är vi rasister..
  • Mollie77
    fania skrev 2009-09-29 16:02:43 följande:
    Hoppas alla rasister ska försvinna ut ur i sverige .
    Jag är inte rasist däremot realist..
  • Mollie77
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:04:20 följande:
    Har hänt mig med i USA ... i Sverige ... av vita amerikaner och rediga svenskar
    Ok de är möjligt..Men denna tråd handlar om invandringen..
  • Mollie77
    MijaMia skrev 2009-09-29 16:05:19 följande:
    Ju du behöver förklara.Vilka kvinnor är underlägsna? För som du säger vet kommer alla invandrare inte från ett land som heter "invandraristan".Vilka behöver inte lyda regler som kommer från kvinnor?
    Jag vet inte varjes land el nationalitet men antar att de gäller muslimer,rätta mig gärna om jag har fel..Nu gäller detta iof invandringen över lag.
  • Mollie77
    TheCoopers skrev 2009-09-29 16:07:00 följande:
    Ja men det är också en diskusion , här diskuterar vi .
    Ok men tänker ni vaccinera??Tänker på svininfluensan nu när vi ändå kan diskutera vad som helst
  • Mollie77

Jag är väl införstådd med att de finns många svin i världen oavsett nationalitet men de jag tycker är oroande är att dom kommer hit(många,inte alla men dock)hälsar inte på folk,tilltalar inte,svarar inte på frågor.De är inte ok,man har en plikt genom sitt jobb...de är inte ok för mig att göra så då har jag inget jobb

• Mollie77
    MijaMia skrev 2009-09-29 16:12:56 följande:
    Halva min familj är muslimer, så nej, jag tror INTE att det gäller muslimer. Finns inget i islam som säger att man inte får tilltala kvinnor. Eller att barn inte får lyssna på kvinnor.Det verkar ju inte bara vara jag i tråden som aldrig stött på något liknande. Så jag antar att dina upplevelser är ganska exceptionella.
    Ok men ytterligare en gång så gäller de inte alla..Nej du jag har träffat på detta en del o inte minst mina släktingar..Har som sagt flera som jobbar på förskola i Malmö o detta är ett stort problem..Även min svärmor som jobbat på posten där ser mycke av detta beteende...
    De pratas mycke nu om detta..Folk börjar koka o rasa...
  • Mollie77
    MijaMia skrev 2009-09-29 16:19:14 följande:
    Kanske dags att ni bränner några bilar i ren frustration?
    Nej de gjorde flera just i vår stad av muslimsk art..
    Vi sysslar i regel inte med sådant..
    De är klart några pundare gjorde de men annars,,,,nä
  • Mollie77
    mrs Elliott skrev 2009-09-29 16:22:55 följande:
    Givetvis finns det horder av svenska män som slår och tom mördar sina kvinnor ,men att hela tiden förneka att det finna problem med synen på kvinnor bland vissa grupper av invandrare är inte bra Mija . Det får dig att se ut som om du stoppar huvudet i sanden . Varför tror du Sharifs hjältar finns?Jag har själv varit tillsammans med en muslimsk kille . HAN var helt ok ,men många av hans vänner HADE dålig syn på kvinnor på precis det sätt som folk här säger . Bland oss (majoriteten av mina vänner var invandrare) var detta ett ständigt återkommande dilemma . jag tror iofs att den här problematiken kommer att försvinna på några år . Men att förneka det är bara dumt .
    Tack!
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?