Inlägg från: kuddmys |Visa alla inlägg
  • kuddmys

Är du oroad över invandringen?

Ja, jag är mycket oroad över invandringen. Det är för många för längesen. Inte bra för varken dem eller oss. Men mest för att Sverige går med på en massa krav istället för att bestämt säga: Ta seden dit du kommer. Och ja, jag har invandrarbakgrund själv, men från en tid då man inte krävde en massa när man fick en fristad här.

• kuddmys
    Elavela87 skrev 2009-09-29 16:29:40 följande:
    Personligen tycker jag man borde stoppa invandringen i några år till Sverige.Hade det här multikultisamhället funkat hade vi inte haft partier som SD, Nationaldemokraterna och vad det nu finns för partier som vill stoppa invandring eller har "rasistiska" åsikter. Nu är detta tydligt att invandringspolitiken inte fungerar eftersom att det är ett sån jävla liv hit och dit.Enligt svensk lag är det maskeringsförbjud. Varför skulle burka vara lagligt? Vi har religionsfrihet, varför skulle burka INTE vara lagligt? Vart går gränsen. Personligen tycker jag att burka kan användas hemma i sitt eget hem. Inte på arbetsplatser heller för den delen.Jag förstår inte vad denna leksaksregering vill komma med invandringen och invandrarsamhället vi har ute. Klart som fan att folk känner sig hotade när folk från andra länder (oftast muslimska, sorry) stenar varandra för att kvinnor bär byxor, glömde slöjan hemma, förälskar sig i en annan man, självmordsbombare tog livet av sig själv och 50 andra i en skola, rättfärdigar sitt heliga krig med religiösa budskap, tar sin religion på allvar och driver detta inom politik och tycker ALLA borde göra samma sak. ETC ETC.Jag har full förståelse att folk känner sig hotade och ignorerade i sitt Svenska hemland. Ingenting görs åt saken när en bunt med massa "JA"-sägare godkänner allt och alla för att inte bli kallade "rasister" eller "främlingsfientlig" och skiter fullständigt i hur det blir på långsikt.Att värna om sitt kulturarv samt den svenska seden, de lilla vi har kvar, anser jag inte vara rasistiskt. Så i andras ögon är jag rasist i och med att jag ifrågasätter invandringen. Men helt ärligt varför skulle jag bry mig en jota om vad ANDRA tycker.Jag säger "NEJ", och jag känner mig hotad. Så är det.Jag skiter i vilken färg/religion/kultur etc etc andra människor har. Bara dom lämnar mig ifred.
    Rasist betyder att man säger att invandrare är dumma. Inte att ifrågasätta invandringen.
  • kuddmys
    Ztinisen skrev 2009-09-29 16:47:15 följande:
    Skriver som jag skrivit i en del andra trådar......Min åsikt är att de som fått asyl i sverige ska ha en prövotid på ganska många år. Om de missköter sig under den tiden så ska de riskera att förlora sin asyl. Jag har inga bra erafarenheter av invandringen, fattar inte att Sverige kan ge så många asyl som de gjort. Nu vill man att det ska vara ok att bära burka i skolan osv...oj, oj, oj vansinne enligt mig. Är så trött på att det är så tabu att ha en åsikt i denna fråga. Bara för man tycker att det är för mycket invandring så är man rassist, när det i själva verket handlar om att det är ganska bevisat att vi inte kan ta hand om de invandrare vi har VARFÖR då ta in fler?Det finns många problemområden i Sverige, som Rosengård som nämts tidigare. Nu ska jag tala om att jag aldrig har varit där, men vad nyheter och snack gått ut på så är det ju synd om ungdommarna som inte har nåt att göra....? Ho ho??? Vaddå synd? Snacka om att vända på det och lägga skulden på nån annan.
    Skriver under på den prövotiden.
  • kuddmys
    Vic2ria skrev 2009-09-29 16:59:03 följande:
    Nej det är jag inte jag är mer oroad hur Sverige mottar invandrare, spec flyktingar
    Att man inte informerar om skyldigheter lika ofta som rättigheter, kan jag fylla i med. Gagnar varken dem eller oss.
  • kuddmys
    Apolline skrev 2009-09-29 17:03:24 följande:
    Att bli flyktingklassad innebär att svensk myndighet eller domstol har bedömt att personen inte har möjlighet att återvända till sitt hemland utan att riskera sitt liv. Du menar att vi ska kunna skicka dessa till ett land där de löper stor risk att dödas tex på grund av sin religion eller politiska övertygelse? Att vi ska skicka tillbaka personer till krigszoner? Naturkatastrofområden? Du vet nog inte vad asyl innebär. Det är liksom inget man kan förlora.
    Om man verkligen är i fara ser man väl till att sköta sig i det nya landet?
  • kuddmys
    Lolilla skrev 2009-09-29 17:08:54 följande:
    Min exman kom hem från sin SFI-klass och var rasande en dag. Hela lektionen hade förstörts av ett stort bråk som hade sitt ursprung i att en av killarna inte "behövde lyssna på en kvinna, som inte ska bestämma över honom. Kvinnan var hans lärare. Det blev ett jävla liv. I det läget hade det varit trevligt om hon hade kunnat säga: Välkommen till Sverige, om du inte sitte ner och lyssnar inom 5 röda så kan du få en returbiljett.
    Då ska man inte ha asyl. Ett klart nej-fall. Såna attityder ska vi inte ha in.
  • kuddmys
    Lolilla skrev 2009-09-29 17:30:06 följande:
    Det var inte hans attityd som jag ser som det största problemet.

Vadå given replik? Tror du på allvar att en SFI-lärare skulle vågat sig på en sån "rasistisk kommentar"? Hon körde ett pedagogiskt utlägg som antagligen inte fick killen att fatta ett skit i vilket fall som helst. Lite tvättäkta svenskt tramstjat helt enkelt. Min exman frågade mig varför hon inte ringt polisen och fått honom ivägkörd.
    Vad var problemet då? Att han avslöjade sin attityd?
  • kuddmys
    Lolilla skrev 2009-09-29 17:38:02 följande:
    Att han ska leva i ett samhälle där man faktiskt lär få ganska stora problem om man inte lyder under kvinnor. Där han kommer ifrån funkar det säkert finfint, men inte här. Jag ser det absolut inte på något sätt som rasistiskt att försöka ta ur honom den villvarelsen. En dag hade jag kunnat vara hans chef tex, då hade han fått problem.
    Om han vägrat lyda dina order, vad hade du gjort?
  • kuddmys
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 17:43:37 följande:
    Kineser kompis, kineser :)
    Har aldrig hört engelsmän o kanadensare ställa krav o vägra kontakt med kvinnor.
  • kuddmys
    MrsAssault skrev 2009-09-29 17:48:58 följande:
    Vilka nationaliteter är det som gör så? Ursäkta att jag lägger mig i mitt i allt, men jag orkar faktiskt inte läsa över 60 sidor..
    Folkgrupper som muslimer o judar t ex.
  • kuddmys
    MrsAssault skrev 2009-09-29 18:08:56 följande:
    Okej, oberoende av vilket land de kommer ifrån? Ska vi slänga ut alla judar och muslimer? Även de svenska?
    Eftersom du frågar: Ja, om de ställer krav. Svenska muslimer o judar är ganska få o de har i de flesta fall konverterat pga. en utländsk man.
  • kuddmys
    sherlock skrev 2009-09-29 18:28:48 följande:
    Att judar skulle ställa krav är något nytt för mig och måste påpeka attd et inte riktigt stämmer med de jag könner iallafall. Men så arbetar jag ju med alla möjliga nationaliteter i england och har inte märkt att någon folkgrupp är mer krävande än en annan.Jo föressten de som är mest krävande här är den sk vita arbetarklassen som går på bidrag och inte har något intresse av utbildning eller att arbeta. De belastar samhället något enormt.
    Ställer krav på speciell mat o att få skära av förhuden på pojkar.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?