Inlägg från: aprilsill |Visa alla inlägg
  • aprilsill

Är du oroad över invandringen?

Jag är inte oroad. Vi lever i ett bra land och ingen i dagens Sverige behöver svälta, varför ska vi inte ta emot invandrare då?

• aprilsill
    Stårschan skrev 2009-09-29 08:32:02 följande:
    Därför att våra skattepengar behövs till att ta hand om dem som redan bor i landet. Biståndspengar kan göra bättre nytta på andra ställen.
    Så länge ingen svälter så tror jag allt skattepengarna räcker till.
  • aprilsill

Angående SFI så är tanken, vad jag kan föreställa mig, att dom ska lära sig språket istället för att försöka svartjobba och jobba så mycket dom bara kan.

• aprilsill

Hayati: Gör ditt bästa för att missförstå?

Nej SFI bidrar inte till svartjobb och det har inte med utbildningsnivå att göra. Dom har förmodligen insett att det är för olönsamt för dom att läsa SFI eftersom dom istället för att plugga kan ägna den tiden åt att arbeta. Vitt eller svart.

• aprilsill
    funfactory skrev 2009-09-29 20:40:24 följande:
    Jag bor i ett invandrarområde här i Göteborg. Anledningen till att jag inte trivs här är för att jag har blivit påhoppad. Äggkastning på mig personligen och på våra fönster. Smällare som släpps ner i vårt brevinkast. Tonåringar som spottar på en när man går förbi. Brevbäraren har slängt våra brev och jag har fått betalningsanmärkningar pga detta. osv osv. Jag är fullt medveten om att det finns idioter till svenskar också. Men här är som sagt majoriteten invandrare. dvs 98%. Jag har växt upp i ett "väldigt" svenskområde och råkade inte ut för samma sak där. Nu har vi dock köpt lägenhet mitt i stan så vi flyttar här ifrån och det känns så sköönt!! Jag tycker inte det är bra att Sverige tar in så mycket invandrare. De borde göra ett stopp för ett par år för att istället koncentrera sig på de som vi redan har. Se till att de får utbildning, jobb och ett liv.
    Och varför i hela friden kontaktade ni inte postkontoret?!
  • aprilsill

Vissa svenskar ger sina barn hemska värderingar. Min mamma och son gick igenom ett bostadsrätt kvarter på väg hem till våran lägenhet. Då kommer det fram två barn som frågar om dom är invandrare. Då min mamma och son ser högst svenska ut så innebär det i mina ögon att dom inte har den minsta koll på vad invandrare är, bara att invandrare är något dåligt som dom inte ska prata med eller umgås med... Tragiskt.

• aprilsill

livet leker skrev 2009-09-29 21:14:30 följande:

det va inte längesen på TV om en utländsk kvinna som erbjudits bostad o arbete (hon va arbetslös) i piteå, men nej då, hon ville inte flytta hon hade ju hela släkten i staden hon bodde i!
    Hahaha då borde du besöka resten av de norra delarna av Sverige! ALLA invandrare vill flytta söderut så fort som möjligt.
  • aprilsill

livet leker skrev 2009-09-29 21:30:13 följande:

För att dom tycker att det är för kallt, för lite folk, för lite jobb och för lite liv och rörelse.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?