Är du oroad över invandringen?
Jag är inte oroad. Vi lever i ett bra land och ingen i dagens Sverige behöver svälta, varför ska vi inte ta emot invandrare då?
Jag är inte oroad. Vi lever i ett bra land och ingen i dagens Sverige behöver svälta, varför ska vi inte ta emot invandrare då?
Angående SFI så är tanken, vad jag kan föreställa mig, att dom ska lära sig språket istället för att försöka svartjobba och jobba så mycket dom bara kan.
Hayati: Gör ditt bästa för att missförstå?
Nej SFI bidrar inte till svartjobb och det har inte med utbildningsnivå att göra. Dom har förmodligen insett att det är för olönsamt för dom att läsa SFI eftersom dom istället för att plugga kan ägna den tiden åt att arbeta. Vitt eller svart.
Vissa svenskar ger sina barn hemska värderingar. Min mamma och son gick igenom ett bostadsrätt kvarter på väg hem till våran lägenhet. Då kommer det fram två barn som frågar om dom är invandrare. Då min mamma och son ser högst svenska ut så innebär det i mina ögon att dom inte har den minsta koll på vad invandrare är, bara att invandrare är något dåligt som dom inte ska prata med eller umgås med... Tragiskt.
livet leker skrev 2009-09-29 21:14:30 följande:
livet leker skrev 2009-09-29 21:30:13 följande: