Inlägg från: livet leker |Visa alla inlägg
  • livet leker

Är du oroad över invandringen?

Ja såklart, vi bor ju i Södertälje. Vi flyttar snart står inte ut, känner många som flyttat och dom som är mitt uppe i planeringen- just av den anledningen.

• livet leker
    ebij skrev 2009-09-29 19:44:41 följande:
    är inte ett dugg orolig faktiskt!
    Det beror på var i landet man bor, antar att du inte bor i Södertälje.
  • livet leker
    Hayati skrev 2009-09-29 20:04:23 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 19:55:33 följande:
    Om man bor i Hjällbo eller Linnestaden spelar ingen roll.. Jag är inte ett dugg orolig för övrigt.
    Jo, det spelar stor roll såklart, hur mycket invandrare du har nära inpå dig, innan du vet det har du ingen erfarenhet o kan du inte uttala dig om ämnet.
  • livet leker
    Jmia skrev 2009-09-29 20:12:14 följande:
    Tror jag med. Det är så svart och vitt för många. Antingen bor man nära Rosengård, eller i mindre fina områden i Södertälje eller Uppsala t ex och har uppenbarligen därmed dåliga erfarenheter, eller så bor man ute i orter där invandringen inte är utbredd alls och man ser inte riktigt vidden av problemen. Det verkar inte vara så många som förstår egentligen. Vår invandringspolitik är faktiskt riktigt usel, synd bara att det skylls på invandrarna personligen.
    Jag har sett för mycket här för att jag ska skylla på politiken, det är högst personligt mot invandrare.
  • livet leker
    Hayati skrev 2009-09-29 20:19:40 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 20:16:31 följande:
    Jo men alla svenska män är ju pedofiler, har du inte sett på nyheterna?
    Fullt medveten om att det finns svennar som är sämre än invandrare, MEN över lag är det så, tyvärr. Det är bara att titta sig omkring, bränder, inbrott, rån, gruppvåldtäkter. Dom är överrepresenterade. Kolla på landets fängelser, det sitter ca 80% inv o resten svenskar, o då menar jag ursprung inte var man är född. Jag har sett så mkt skit här så jag är less, vi vill inte att abrnen ska växa upp här, o så resornerar många vi känner, det är som att bo i självaste irak här i södertälje. Fy fan
  • livet leker
    Hayati skrev 2009-09-29 20:26:18 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 20:23:53 följande:
    Flytta då
    Vi ska!
  • livet leker
    Är det FAKTA eller RYKTEN? Vet du det 100% eller är det bara skitsnack från ditt jobb? Är det bara du som är irriterad eller är det sant?
    Det är sant, jag lever ju i verkligheten o jag har vänner som jobbar inom kriminalvården.
  • livet leker
    tebax skrev 2009-09-29 20:27:18 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 20:23:53 följande:
    Känner igen mig i det du beskriver. Men jag tycker det är regeringens och politiken i första hand som måste få upp ögonen för problemen, det räcker ju inte om vi "svenskar" klagar lite. Man förstår inte riktigt om man inte bor mitt i det så kallade ghettot. Skulle politiker få bo i din lägenhet/hus i 1 månad så hade dom blvit mörkrädda.
    så är det, i Djursholm har dom inte dom problemen vi har o det roliga är att det är mest problem i områderna som det bor mest invandrare i, alla som flyr därifrån till bättre områden vittnar om det,.
  • livet leker
    tebax skrev 2009-09-29 20:33:51 följande:
    Nej men om man från barnsben bott i ett område som sedan förvandlats till en krigszon alltefter hur mycket nysvenskar det flyttat dit , som endel av dessa medför problem så ska alltså vi flytta på oss för dem ?Varför inte se till att det blir lite mer stöd och tillrättvisa de som hamnar snett i våra städer. Nej för att regeringen strunat eller blundar för problemen tyvärr. Dessa människor har haft det tufft och vi sätter dom i utanförskap.
    exakt, denna stad är körd, tyvärr för det är en fins tad, men droppen är nådd, pga alla invandrare, ni tror mig inte det är lilla irak här.
  • livet leker
    Hayati skrev 2009-09-29 20:49:44 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 20:44:24 följande:
    Ja, skulle faktiskt inte heller ha trivts med att ha folk som resonerar som du i min närhet.
    Om det vore så skulle ju invandrarna flytta?? D

Det är vi svenskar som flyttar härifrån, måååånga barnfamiljer som inser att dom inte kan låta barnen växa upp här.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?