Inlägg från: Elenas hasselbackspotatis 86 |Visa alla inlägg
  • Elenas hasselbackspotatis 86

Är du oroad över invandringen?

Hayati skrev 2009-09-29 20:04:23 följande:
    livet leker skrev 2009-09-29 19:55:33 följande:
    Om man bor i Hjällbo eller Linnestaden spelar ingen roll.. Jag är inte ett dugg orolig för övrigt.
    Exakt Habibi

PS

Problemet i den här diskussionen ligger väl främst i (ANSER ALLTSÅ JAG) att det finns för lite förståelse runt om i stugorna.
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-29 20:08:24 följande:
    Exakt HabibiPSProblemet i den här diskussionen ligger väl främst i (ANSER ALLTSÅ JAG) att det finns för lite förståelse runt om i stugorna.
    hayati menar jag
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 20:08:59 följande:
    Förståelse runt om i stugorna?
    Uppenbarligen har jag bara läst TS och uttrycker mig enbart efter att ha läst TS.

Med förståelse menar jag att det inte är INVANDRARNA I SIG som är problemet. Det är viktigt o öppna ögonen o se vad vi invandrare faktiskt också gör för samhället o inte bara snor, stjäl o snattar. Eller bränner upp bilar, eller är allmänt störiga...

Med ordet förståelse menar jag också att man måste (iaf försöka) förstå situationen. Man kan inte bara säga "nej tack, stick o brinn vi vill inte ha fler invandrare som ska försöra o utnyttja vårt samhälle o ta våra jobb, sitta på vår plats på spårvagnen..." etc etc)

livet leker skrev 2009-09-29 20:23:53 följande:

Fullt medveten om att det finns svennar som är sämre än invandrare, MEN över lag är det så, tyvärr. Det är bara att titta sig omkring, bränder, inbrott, rån, gruppvåldtäkter. Dom är överrepresenterade. Kolla på landets fängelser, det sitter ca 80% inv o resten svenskar, o då menar jag ursprung inte var man är född. Jag har sett så mkt skit här så jag är less, vi vill inte att abrnen ska växa upp här, o så resornerar många vi känner, det är som att bo i självaste irak här i södertälje. Fy fan
    Är det FAKTA eller RYKTEN? Vet du det 100% eller är det bara skitsnack från ditt jobb? Är det bara du som är irriterad eller är det sant?
    Är det FAKTA eller RYKTEN? Vet du det 100% eller är det bara skitsnack från ditt jobb? Är det bara du som är irriterad eller är det sant?
    Jag menar alltså, är det sant att 80% av alla som sitter på de svenska fängelserna är invandrare (eller så som du så fint uttrycker det; med utlänskt ursprung).

Känner också exakt samma tanke som hayati; FLYTTA DÅ. Ingen tvingar dig att bo med oss bakterie-invandrare som sprider skräck i samhället med bara vår uppenbarelse.

OCH JA, EFTERSOM JAG SJÄLV ÄR INVANDRARE TAR JAG DET SOM EN REN FÖROLÄMPNING ATT DU DRAR ALLA ÖVER SAMMA KANT / MED SAMMA KAM.
    Bea08 skrev 2009-09-29 22:57:32 följande:
    Jag är mest orolig över främlingsfientligheten i detta land...
    Ztinisen skrev 2009-09-30 00:17:53 följande:
    Det är invandrarna i sig som är problemet. Men det ska bara ursäktas hela tiden med att ungdommar har för lite att sysselsätta sig med tex. Sen kan man diskutera vad Sverige ska göra åt det. Svenskar är självklart lika duktiga på att bete sig illa, men det som sticker i mångas ögon är de som kommer till sverige och ställer till det för sig och andra på ett eller annat sätt. Att man inte tar bättre tillvara på den nya chans man fått när man flytt eller helt enkelt bara bestämt sig för att bosätta sig i ett nytt land. Självklart finns det en enorm mängd invandrare som sliter hårt och sköter sig utmärkt och gör vad de kan för att anpassa sig och lära sig språket, men tyvärr är det sällan dom som man får erfara!
    Du får ursäkta mig, men jag förstår inte hur du får ihop din första mening i inlägget;

"Det är invandrarna i sig som är problemet."

Tillsammans med den sista meningen i ditt inlägg;

"Självklart finns det en enorm mängd invandrare som sliter hårt och sköter sig utmärkt och gör vad de kan för att anpassa sig och lära sig språket, men tyvärr är det sällan dom som man får erfara!"

Förstår du själv hur det låter. Hur kan du själv pussla ihop de meningarna? Dom är ju raka motsatsen mot varandra och jag (som jag skrivit sjukt många gånger i den här tråden nu känns det som) är själv invandrare. Jag har kommit till Sverige som barn och jag tar mycket illa vid mig vid sådanna här "anklagelser" (som tex då; "Det är invandrarna i sig som är problemet")

Låt mig jämföra de flesta åsikterna i den här tråden med något helt annat.

DET HÄR ÄR ALLTSÅ ETT EXAMPEL OCH ÄR ABSOLUT INGENTING JAG STÅR FÖR.

Låt oss säga 'feta människor'.

Jag tycker att feta människor är äckliga, dom är allmänt gapiga, dom förstör idealen för resten av samhället. JAG VILL INTE ATT MINA BARN SKA VÄXA UPP BLAND FETA MÄNNISKOR!!!!!!! TÄNK OM DOM BLIR SOM DOM!?!???!!! Jag vill helst inte att mina barn ska se på några feta människor alls, inte höra deras släpiga röster! Mina barn och min familj ska inte utsättas av feta människors lata attityd. Jag tror vi alla kan enas om att det är 'dom feta' som förstör samhället.

Jag vågar inte ens åka upp i hissen i mitt hyreshus för det bor så många feta där. Dom är ju så tunga att hissen GARANTERAT kommer rasa ner om dom åker med (vilket dom ju garanterat gör eftersom dom är så feta). FYFAN FÖR FETA MÄNNISKOR !! JAG VÄGRAR BO I ETT SAMHÄLLE MED FETA MÄNNISKOR, DOM SKA FLYTTA FÖR JAG BODDE MINSANN I DEN TRAPPUPPGÅNGEN FÖRST O JAG TOLERERAR INTE ATT DOM FETA FLYTTAR DIT. DOM SKA DRAAAAA !

Inte nog med att man känner sig otrygg bland fetkossorna, dom tar av våra surtförvärvade pengar genom sjukvård. jag känner inte för att betala en fet sjukpensionärs jävla sjukhusvistelse som han/hon själv förorsakat bara genom att vara fet. Det är livsviktigt att mina barn inte får en fet människa som förebild. Sen att det eventuellt, undangömt kan finnas nån halvfet råttfärgad fetto som kanske är snäll hör inte till. fettet är ont o ska utplånas ur det svenska samhället. Fettet är ett nytt påfund och dom smala var här först.

HOPPAS NU ALLA FÖRSTOD ATT DET VAR ETT EXEMPEL FÖR ATT NI SKA HÖRA HUR DET FAKTISKT LÅTER. OCH FÖR ATT NI SKA FÖRSTÅ ATT VI (dvs vi invandrare) FAKTISKT TAR ILLA UPP.

HOPPAS INGEN BLEV LESSEN. Hoppas ni också förstår vrf jag blir lessen när jag läser sådanna här saker...
    Ztinisen skrev 2009-09-30 00:48:54 följande:
    Ja du.....Jag svarade på att en skrev: Det är INTE invandrarna i sig som är problemet. Men jag blir så galet förbannad på att man ska vända det till att det inte skulle vara invandrarna som var problemet. Tråden handlar om invandrare. Om vad man tycker om invandringen. Om man ser på problemområden som Rosengård så kan jag inte säga annat än att JAG tycker att det är invandrarna som är problemet. Om det hade varit svenska ungdommar som gjorde revolt på samma vis så skulle svemskarna vara problemet!Nä, det är så här.....sitt med armarna i kors om du är svensk. Och älskar du inte invandringen och om du ser vissa problem med den så tig. Låt eländet fortsätta! Har arbetat i S-tälje och kanske är det där jag fått mina dåliga erfarenheter, det kan ingen klandra mig för. Står fast vid min åsikt som jag faktiskt har rätt att ha och det sista jag tänker göra är att be om ursäkt!
    jag bad inte om ursäkt från dig specifikt utan jag bad återigen om förståelse. Förståelse om att, för det första sluta använda termen "invandrare" i den här negativa ordklangen.

Nu är det så att jag har ett liv, ska krypa ner tillsammans med min underbara grekiska man (som också han pratar perfekt svenska och tjänar 40 000 kronor i månaden utan att kasta kasta bomber eller tända eld på bilar. Tro det eller ej, men ingen av oss har något kriminellt förflutet. Tänka sig att jag har aldrig ens pratat med en polis) i sängen o bara känna hur lyckligt lottad jag är över att inte vara född med några jävla fördommar om att det är en viss FOLKGRUPP (i detta fallet 'invandrarna') som begår kriminella handlingar. SAMHÄLLSKLASS VORE KANSKE ETT MER PASSANDE ORD FÖR ER ATT ANVÄNDA (nej det går ju inte eftersom det ju finns invandrare som tjänar både mer än fru Johansson o Herr Andersson)...och "dom som bor där" går ju inte heller att använda då det ju finns flera av er som ju BOR mitt bland svinen (dvs invandrarna) och ni vill ju inte beblandad/förväxlas med dom...... GAAAH, att vuxna människor inte vuxit ur rasismens skugga, vad kan man då förvänta sig av barnen?

Hoppas alla får en trevlig natt, sluta grubbla över skit o inse att det är fel att dra alla över en kant samtidigt som politiken också har sina brister. men sluta skylla på INVANDRARNA -det är barnsligt o låter förjävligt.
    Grätchen skrev 2009-09-30 01:24:54 följande:
    Jättebra Inte afasi... det är jobbigt. Även att flytta till Grekland om du inte kan språket.Men sov gott.
    Hahahahahahaha vi ska se hur bra det går, hur du lyckas med att själv vara en invandrare ! Du kan inte språket så du får inget jobb --> du får bo i de fattigaste delarna av Athen (o där kan vi snacka "getto", någonting som inte finns i närheten av södertälje... ... ...) och du kommer själv att bli en av dess hatade invandrare som bara förstör samhället.

Du kommer bo med kakkerlackorna.

Vet du vad det värsta är, att DU HAR ETT VAL ATT FLYTTA DIT.

De invandrare som du så ilsket hatar har inget val. De har kommit till sverige under krigstider, en flytt mellan liv o död. De har upplevt så mycket mer än du bara kan drömma om. Barnen har sett sina familjemedlemmar dödas framför dom, soldater har skjutit mot dom... Hur tror du att du själv skulle tackla en sådan situation? Hur skulle dina barns liv se ut med sådanna minnen? (det jag försöker säga är INTE att det är anledningen till att det finns ett FÅTAL invandrare som begår brott, utan att man ska förstå vad som finns inombords på de flesta av alla de invandrare du möter på ica...). Jag blir inte klok på dig. Du har ingen förståelse o ingen insyn, du är patetisk o pinsam o jag irriterar mig på mig själv för att jag ens bemödar mig att svara på dina dumheter ---> men kan jag få upp förståelsen för någon så är det bra.

Du får ursäkta mig, men jag förstår inte hur du får ihop din första mening i inlägget;

"Det är invandrarna i sig som är problemet."

Tillsammans med den sista meningen i ditt inlägg;

"Självklart finns det en enorm mängd invandrare som sliter hårt och sköter sig utmärkt och gör vad de kan för att anpassa sig och lära sig språket, men tyvärr är det sällan dom som man får erfara!"

Förstår du själv hur det låter. Hur kan du själv pussla ihop de meningarna? Dom är ju raka motsatsen mot varandra och jag (som jag skrivit sjukt många gånger i den här tråden nu känns det som) är själv invandrare. Jag har kommit till Sverige som barn och jag tar mycket illa vid mig vid sådanna här "anklagelser" (som tex då; "Det är invandrarna i sig som är problemet")

Låt mig jämföra de flesta åsikterna i den här tråden med något helt annat.

DET HÄR ÄR ALLTSÅ ETT EXAMPEL OCH ÄR ABSOLUT INGENTING JAG STÅR FÖR.

Låt oss säga 'feta människor'.

Jag tycker att feta människor är äckliga, dom är allmänt gapiga, dom förstör idealen för resten av samhället. JAG VILL INTE ATT MINA BARN SKA VÄXA UPP BLAND FETA MÄNNISKOR!!!!!!! TÄNK OM DOM BLIR SOM DOM!?!???!!! Jag vill helst inte att mina barn ska se på några feta människor alls, inte höra deras släpiga röster! Mina barn och min familj ska inte utsättas av feta människors lata attityd. Jag tror vi alla kan enas om att det är 'dom feta' som förstör samhället.

Jag vågar inte ens åka upp i hissen i mitt hyreshus för det bor så många feta där. Dom är ju så tunga att hissen GARANTERAT kommer rasa ner om dom åker med (vilket dom ju garanterat gör eftersom dom är så feta). FYFAN FÖR FETA MÄNNISKOR !! JAG VÄGRAR BO I ETT SAMHÄLLE MED FETA MÄNNISKOR, DOM SKA FLYTTA FÖR JAG BODDE MINSANN I DEN TRAPPUPPGÅNGEN FÖRST O JAG TOLERERAR INTE ATT DOM FETA FLYTTAR DIT. DOM SKA DRAAAAA !

Inte nog med att man känner sig otrygg bland fetkossorna, dom tar av våra surtförvärvade pengar genom sjukvård. jag känner inte för att betala en fet sjukpensionärs jävla sjukhusvistelse som han/hon själv förorsakat bara genom att vara fet. Det är livsviktigt att mina barn inte får en fet människa som förebild. Sen att det eventuellt, undangömt kan finnas nån halvfet råttfärgad fetto som kanske är snäll hör inte till. fettet är ont o ska utplånas ur det svenska samhället. Fettet är ett nytt påfund och dom smala var här först.

HOPPAS NU ALLA FÖRSTOD ATT DET VAR ETT EXEMPEL FÖR ATT NI SKA HÖRA HUR DET FAKTISKT LÅTER. OCH FÖR ATT NI SKA FÖRSTÅ ATT VI (dvs vi invandrare) FAKTISKT TAR ILLA UPP.

HOPPAS INGEN BLEV LESSEN. Hoppas ni också förstår vrf jag blir lessen när jag läser sådanna här saker...

Zamorak skrev 2009-09-30 12:36:43 följande:
    Du som invandrare tar illa upp, inte vi.
    Förstår du inte att det är det som är poängen, att ni inte ens hör hur illa era egna tankar låter ...
    LjubaviMoja skrev 2009-09-30 12:42:55 följande:
    Jag är själv invandrare och jag tar inte illa vid mig då mycket är sant. Vi ligger bakom mycket utav problemen många vill jo inte arbeta eller lära sig svenska istället vill de föröka sig och leva på soc. Det jag blir ledsen över är att dessa invandrare som inte bryr sig om att anpassa sig får oss andra bra att se dåliga ut.Jag kommer själv ifrån ett krig men jag skyller inte på att jag är krigskada varje gång något händer.
    Jag tar illa vid mig då det är MIG DOM PRATAR OM NÄR DOM ANVÄNDER ORDET INVANDRARE ---> jag är en invandrare alltså är jag boven enl tråden

Jag vill bara få folket i tråden att sluta prata om invandrare som en ond grupp när det endast är en liten klick av alla invandrare som begår brottsliga handlingar.

Problemet ligger INTE hos invandrarna utan hos politiken, i vissa områden och i en samhällsklass inte hos dom som invandrat till sverige. Jag tycker det är fel att dra alla 1 miljon invandrare i Sverige över en kant och därför tar jag illa upp när tråden snackar skit om JUST MIG
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?