Inlägg från: Metrolifestyle |Visa alla inlägg
  • Metrolifestyle

Är du oroad över invandringen?

Stårschan skrev 2009-09-30 07:53:39 följande:
    Visst är det illa med främlingsfientlighet i sig, men varifrån tror du att den kommer? Är den helt gripen ur luften, eller vad tror du?
    Vart den kommer ifrån?
    Lågkonjukturen tog med sig den.
  • Metrolifestyle
    TheCoopers skrev 2009-09-30 09:05:53 följande:
    Ja fast då är det ju idioter man är arg på eller känner sig kränkt av . Om man får utstå äggkastning etc av en svensk så hatar man ju inte alla svenskar , då kan man helt plötsligt skilja på ursprung och idioti . Det tycker jag är konstigt .
    I utsatta lägen så är det svårt och tänka rationellt utan ilskan tar över. Svensken har också svårt och säga ifrån "face to face" utan knyter näven i fickan och i hämndbegär lägger en röst på SD.
  • Metrolifestyle
    funfactory skrev 2009-09-30 09:15:01 följande:
    Händer det att SD får sig en plats nästa år så kommer de att röra om i grytan. Det är kanske bra. För då blir de andra partierna tvingade att ta upp frågan som de så gärna undviker. Jag läste i metro efter valet till EU. Där hade de skrivit en statistik ang vad folk röstade på i olika delar av Göteborg. I förorterna röstade man mer på SD än vad övriga Göteborg gjorde. Vilket är ganska komiskt. Jag kommer dock aldrig rösta på SD.
    Unga lågutbildade män bor i förorten eller ute på landet.
  • Metrolifestyle
    TheCoopers skrev 2009-09-30 09:34:12 följande:
    Ja det förstår jag ju såklart . Men det borde ändå på ngt sätt vara omöjligt för en vuxen person att rösta på SD bara därför . Tycker jag
    "vuxen person" är lite med modifikation. Många av dem kanske är vuxna till åldern men inte till levnadssätt.
  • Metrolifestyle

CloudBerry the 1st skrev 2009-09-30 11:00:05 följande:

Ja jag tycker att det är bedrövligt att utlänska barn måste bli så illa behandlade. De får komma hit och smaka av trygghetskakan för att sedan bli tillbakaskickade till helvetet. Sjukt. Låt alla barn och deras mammor få vara kvar. De som håller på i Rosengård och andras ställen ska därmot ut med huvudet före och med en jävligt hård spark i rumpan, sådant patrask kan sabba för räddningstjänsten i det land de kom ifrån för de förtjänar inte att vara i Sverige.
    Men det är ju barn som kastar sten på räddningstjänsten?
  • Metrolifestyle
    Nintendo skrev 2009-09-30 11:09:34 följande:
    Ja, jag oroas av invandringen. Jag håller med dig TS att samhället tvingar invandrarna utanför samhället. Integrationen är totalt misslyckad. Det jag oroar mig mest över är att Sverige tar emot så många invandrare när vi inte ens klarar av att ta hand om vårt eget folk. Om vi inte kan hjälpa svenskarna som mår dåligt och har det svårt, hur ska vi då kunna hjälpa invandrarna som kanske mår ännu sämre? Nej, jag tycker att det är konstigt att man tar hit männsikor som man säger sig ska hjälpa men bara sätter i en lägenhet och ger lite pengar till mat. Många mår väldigt dåligt pga hemska upplevelser från sitt hemland och det enda vi gör är att isolera dom.
    Sverige är dock bäst i Europa på integration.
  • Metrolifestyle

CloudBerry the 1st skrev 2009-09-30 11:14:57 följande:

Barn? Är de under 10? Man är inte ett barn bara för att man är under 18.
    Så 17-åringar ska vi kasta ut?
  • Metrolifestyle

CloudBerry the 1st skrev 2009-09-30 11:29:48 följande:

Om de beter sig som idioter och ger sig på räddningstjänsten när de ska göra sitt jobb? Tveklöst ja, med en hård spark i archlet.
    Om de är födda i Sverige då?
  • Metrolifestyle
    jweiler skrev 2009-09-30 11:32:58 följande:
    Jag är oroad över invandringen pga. av att se hur Sverige är idag. Hög arbetslöshet, inga lediga bostäder, väldigt många hemlösa och i missbruk. Jag tycker vi ska ta hand om de som bor i Sverige först och främst. Och då menar jag ta hand om alla som bor i Sverige, skit samma vilken religion eller ursprung. Jag är emot arbetsinvandring, flyktinginvandring eller studentinvandrig. Jag tycker inte Sverige ska släppa in några vare sig dom är tyskar, polacker eller irakier. Iallafall inte förräns vi har fått ordning på vårt land. Tycker det är tråkigt att folk ska blanda in vilken jäkla religion folk har bara för att man inte vill ha mer invandring. Bara för att man vill flytta(fly) till sverige behöver väl det inte betyda att man automatiskt är muslim? Bara för att jag inte vill ha hitt mer folk från utlandet behöver inte det betyda att jag är islamofob eller rasist/nazist! Jag vill inte ha hit nån! Iallafall inte förräns alla i Sverige har ett jobb och en bostad.
    Hur samhällsekonomisk synvinkel vore det katastrof om vi inte hade arbetslöshet. Om du inte vill ha någon typ av invandring då måste nog vi svenskar se till och producera bra mycket fler barn.
  • Metrolifestyle
    Stårschan skrev 2009-09-30 11:36:20 följande:
    Fängelse!
    Kasta en 17-åring i fängelse för att han kastar sten skulle nog förvärra situationen ytterligare.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?