Inlägg från: milizza |Visa alla inlägg
  • milizza

Är du oroad över invandringen?

Jag har aldrig fattat det där med svensk!!!
    Jag är SVENSK, född av svenskar i sverige.

Flyttar jag till Tunisien är jag ju fortfarande svensk!! Jag går ju inte runt och säger att jag är tunisisk!!!

Så är man från tex somalien så är man INTE svenska i mina ögon. Har man medborgarskap i sverige är man fortfarande inte svensk. Utan en somalier med svenskt medborgarskap!

Med riskering att bli halshuggen kan jag säga att om en katt föds i ett stallär den fortfarnade en katt, och inte en häst!!!

• milizza

Dom där invandrarna måste ju ha kommit någonstans ifrån? EH?

Om jag flyttar till Norge och skaffar barn med en somalier, är mitt barn en blandning mellan svensk och somalier.

SVÅRARE ÄR DET INTE.

Man är det man är, detta kan inte änras av ett papper man skriver på!

• milizza

HELLOKILLERN:

Om ett svenskt par adopterar sin lilla flicka från Kina, är det ju fortfarande en liten kinesisk flicka. Inte en svensk flicka.

ALLT är vad det är, sånt går inte att förändra. *Enligt mej*

• milizza

Folk kan väll börja vara stolta över sitt ursprung!!!
    Istället för att kalla sig något dom inte är!!!

• milizza

En sak till, jag tror INTE att några små flickor vill ha sjal på sig!!! Detta är något föräldrarna dillat i dom - tyvärr.

Tycker dom kan börja med sånt när dom är 18-år, och vara barn istället för att gå runt och dölja sig!!!!!!!!!

• milizza

Vuxna kvinnor med slöja / sjal har jag inget problem med. Tänker bara att jag inte fattar poängen. Polätten kanske trillar ner någon dag - eller kanske inte.
    Skit samma-
    ..Men det borde införas en ålders gräns på att bära sådant!!

• milizza

HelloKillern:

Va va va va???

Vad har det med saken att göra att din son vill ha sjal ibland?
    Trodde tråden på något sätt handla om invandringen osv
    Jag ptatar om MUSLIMER som TVINGAR på sina barn sådant SKIT.

Min 3 åring brukar ta fram mina stringtrosor och vill ha dom.. Jaha? Ska hon få gå till dagis med dom då eller?
    Dom flesta barn vill vara som föräldrarna , rätt normalt. Men som förälder får man sätta en sund och hälsosam gräns!!!

• milizza

Min granne bar alltid slöja.
    I våras separerade hon från sin man - de var från Iran eller Irak. (Minns aldrig vilket )
    Nu bär hon inte slöjan längre. Och hon har nyss lärt sig cykla. Jag är jätte glad för hennes skull.
    Hon har kommit flera gånger och sagt hur roligt det är att "vara mer svensk" som hon utrycker det.

Jag tycker att dom flesta muslimska kvinnor är kraftigt förtryckta av många anledningar:
    - lär sig ej svenska, då dom är fast i hemmet
    - ägnar sig inte åt någon hobby cykla, fotboll,fika osv
    - går aldrig någonsin på krogen, men deras män gör . Fattar inte riktigt det där.

Tycker mest dom tvättar och handlar grönsaker i Alebaba.

Men det är väll en fri vilja att leva så.

• milizza

I mina ögon är sverige nästan finlan, finland nästan samma land.
    Samma språk, värderingar och hudfärg.
    Och går vi tillbaka längre i tiden . Ja ni har väll alla läst historia!!!!!!

Går väll inte att jämföra Finland, Norge och Danmark med tex IRAN.

• milizza

Är det seriöst nån som undrar hur en Iranier kan ses som "mer" invandrare än en Iranier? *LOL*

Ingen som sjöngt nationalsången på länge?
    Tror det finns en mening som går "Jag vill leva jag villl dö i Norden!! *

• milizza

I FINLAND är mer än halva landet svensk talande.
    I många städer talar man enbart svenska. Vasa är ett bra exempel.

Hudfärg? Vi från Norden är ljusa i hyn.

• milizza

Ja Tyskar kommer väll inte från Norden??

Och Läs NOGA detta är MIN åsikt!!

Alla har väll egna åsikter om detta ämne

• milizza

FamiljenCooper:

Tror INTE dom skriker detta när du går förbi.
    Varför skulle nån skrika SMÖR FITTA till dej?
    Det måste vara lite speciella alkisar då.

• milizza

Miamija:

Det dotter är detsamma som det du och henes far är.

Och jag vet inte vart du kommer ifrån? ETNISKT URSPRUNG, så detta inte missupfattas.

Min dotter är svensk, för jag och hennes far är svenka.

Mina grannars flicka är somalisk, för hennes föräldrar är från somalien, så är det.

• milizza

Man kan väll för fan vara stolt över sitt ursprung istället för att hela tiden hävda att man är svensk då man EJ är det.

Flyttar jag till Iran, ska jag fortfarande kalla mej stolt svensk, och inte Iranier.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?