Inlägg från: bodegapeppe |Visa alla inlägg
  • bodegapeppe

Är du oroad över invandringen?

Jag är oroad över att det är så många människor med invandrarbakrund på våra anstalter. Jag hoppas att andelen individer där med invandrarbakrund så småningom motsvarar deras andel i samhället.

• bodegapeppe
    HäxanSurtant3 skrev 2009-09-29 14:41:35 följande:
    invandringen är bra. De duktigaste läkaren kommer från andra länder..och de är också de mest arbetssamma och de som inte tjafsar. De är plikttrogna.Sedan finns det ju problemområden som t ex i Rosengård i Malmö men sådant får man också räkna med. Väl bättre de småbråkar här än att bli barnsoldater i sitt hemland eller avrättade i krig. De blir nog folk av dem med då de blir större.Urtypen för missanpassad invandrare är hemmafrun som inte arbetar och inte lär sig svenska trots familjen bott här i årtionden. Det integrationsproblemet är dock kanppast ngt hot mot oss, snarare mot dem själva som missar mkt pga sin isolering.Så _summa: nej inget hot,vi får många duktiga urkeskunniga folk och de som ställer till problem är hanterbara...Önskvärt vore såklart alla föll gott på plats men det är nog en dröm..man får räkna med de har själsliga sår med sig hemifrån som ställer till det/alt en helt annan kultur/syn på livet.
    Ser man det som du är väl faran snarast att vi som varit här fler generationer än de 2 som oftast syftas på i sådana här disskutioner kommer att bli omkörda och nedtryckta till samhällets botten eftersom de finare jobben kommer att tas av de duktigare invandrarna som dessutom är de mest arbetssamma och plikttrogna...
  • bodegapeppe

Ja, det här är mitt land och tillsammans vårdar vi det ömt, eller hur?

• bodegapeppe
    Stinky skrev 2009-10-02 08:39:34 följande:
    Va? Tror du på fullt allvar att jag tror att invandrare köper lyxbilar med sitt socbidrag?! Vad baserar du din fördom om mig på?
    Haha... nä så mycket har jag fattat att de flesta med invandrarbakrund som köper lyxbilar har jobbat hårt för dom. De jag känner har prioriterat kapitalvaror som t.ex. fina bilar och inte haft mycket mer just en fin bil. Iaf inte förrän dom samlat på sig lite pengar. Sen att flera av dom jag känner har haft pizzeria eller kebab ställe och omöjligen kan gå runt med skatt och moms är ju en annan femma. Jag hade inte heller skattat för varje pizza om jag hade bakat :P
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?