Inlägg från: Pirog |Visa alla inlägg
  • Pirog

Är du oroad över invandringen?

svarade ja

är jätteoroad över politiken kring invandringen dvs att inget görs åt de uppenbara problem och om politiken kritiseras så är man direkt rasist. Faktum är att våldet i förorterna ökar,gängbildningen ökar och ingen vågar ta tag i problemet ordentligt och ve och fasa om nån råkar belysa det uppenbara, det är inga svenskar som kastar brandbomber på poliser, ambulansmän och brandmän......

jag vill att mina döttrar och min guddotter(halvirakier) ska få leva i ett jämställt sverige, inte att vi tar flera steg tillbaks genom att kulturer där kvinnors värde är mindre än mannens legitemeras

så våldet och jämställdhetsfrågan oroar mig mycket,men om jag vädrar min oro stämplas jag som rasist.trots att rasism för mig är när man tycker illa om någon pga av ursprung eller hudfärg

• Pirog

lilla V skrev 2009-09-30 18:28:22 följande:

I min stad finns det en stadsdel med 98% invandrare. Det har på senare tid varit ganska oroligt där och det går rykten om att de vill skapa ett nytt rosengård. Är inte det hemskt?! Tycker jag iaf. De bränner ner och vandaliserar och sen när brandkåren kommer så kastar dom stenar och grejer på dom. Det är inte konstigt att jag som svensk reagerar på varför detta sker.
    tycker att vi ska sluta dalta med de ungdomar som håller på med det där brännandet och stenkastandet
  • Pirog
    200908291 skrev 2009-09-30 16:15:48 följande:
    Misslyckats och misslyckats, vi är bäst i Europa på integration. Fast det kanske inte säger så mycket..
    vad baseras det på?
  • Pirog
    MijaMia skrev 2009-09-30 18:45:11 följande:
    lilla V skrev 2009-09-30 18:28:22 följande:
    Har du funderat på varför de gör det då?Du säger att det inte är konstigt att du reagerar på varför detta sker. Har du verkligen tänkt på varför?Tror vi finner många av svaren på just varför detta sker, i tråden faktiskt.
    öh...jo,de har tillomed varit med i debatt i svt och förklarat värför de gör det, men va fan var det för anledningar de hade....som sagt,sluta dalta med de som bränner och kastar stenar
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 18:49:26 följande:
    Begreppet familjeanknytning är ganska solklart i invandringsammanhang.
    Det är väldigt svårt att få hit sin familj nuförtiden. Allt som oftast tvingas folk här i Sverige att betala smugglare stora summor pengar för att få hit sina familjer
  • Pirog
    MijaMia skrev 2009-09-30 18:52:38 följande:
    Jo, jag såg debatten.Jag har inte sagt att man ska dalta, man bör så fort som möjligt ta i tu med problemen. Men frågan är vad de gör uppror över.Att de inte vill kämpa för att få jobb var det någon som sa...är det ingen som tänker längre?
    De killar som gör detta och som satt i debatt,vågar jag nästan med all säkerhet påstå gör inte detta pga att de vill ha jobb. Deras "gäng" vill va coola och styra sina områden och vad e coolare än att visa polisen att de inte bestämmer? Sen att brandmännen blivit drabbade tror jag beror på yngre individer som inte riktigt förstått vad det går ut på.

De allra flesta som bor i de här områdena kastar inte stenar eller bränner bilar, så att stoppa buset vore ju tämligen lätt om polisen hade fått göra sitt jobb och gängen inte hunnit etableras och växa sig så stora som de är.
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 18:55:38 följande:
    Bull.
    Du, jag vet att många stackars irakier tillexempel tagit stora lån för att få hit sina familjer,så sverige är inte så bra på att ta hand om de som redan är här och istället tjänar människosmugglarna stora summor på människors förtvivlan.Tycker att alla som sökt skydd i Sverige borde få ta hit sina familjemedlemmar,det skulle stoppa smugglarna
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 18:59:44 följande:
    Men vänta lite nu.. ungdomsgäng som vandaliserar och förstör samhället finns oavsett invandringen. Jag syftar på en lite mer omfattande tankegång här än vad som sker vid Näckrosens t-bane station eller i Rosengård.
    klart att vi kan lösa roblemen genom att inte våga belysa dem...
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 18:55:38 följande:
    Bull.
    förresten vad e det som e bull? är det lätt att få hit sina familjer?
  • Pirog
    RockBella skrev 2009-09-30 19:02:22 följande:
    Varför ska vi ta in anhöriga till de som fått asyl?
    För att de kommer från samma familjer och samma misär såklart. Om en människa i en familj behöver fly,så behöver med 99 procents säkerhet de som lever i samma familj också det, fullständigt logiskt tycker jag.Bomber t ex brukar ju inte bara falla över en person
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 19:04:09 följande:
    Nu är nog inte människosmuggling det största problemet i ekvationen här. Klart det inte är självklart att ta hit hela tjocka släkten när man fått asyl men det är inte heller det jag syftar på när jag skriver familjeanknytning. Det om något, skulle öka problemen här. Om t ex en man som fått politisk asyl sen ska ta hit 4 mostrar, föräldrar, 7 syskon och en massa morbröder. Det är oftast i dessa fall som integrationen misslyckas, klart att det då sätts en liten spärr..
    Menar nog närmaste familjen jag och om vi skickade ut bilbrännarna,stenkastarna och övriga dömda kriminella,skulle vi ha plats för många laglydiga människor som behöver skydd
  • Pirog
    Jmia skrev 2009-09-30 19:08:46 följande:
    Är det räknade stolsplatser alltså? Sverige är FULLT!
    hänger inte med nu
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?