Inlägg från: lilla V |Visa alla inlägg
  • lilla V

Är du oroad över invandringen?

I min stad finns det en stadsdel med 98% invandrare. Det har på senare tid varit ganska oroligt där och det går rykten om att de vill skapa ett nytt rosengård. Är inte det hemskt?! Tycker jag iaf. De bränner ner och vandaliserar och sen när brandkåren kommer så kastar dom stenar och grejer på dom. Det är inte konstigt att jag som svensk reagerar på varför detta sker.

• lilla V

[citat]
    lilla V skrev 2009-09-30 18:28:22 följande:
    Har du funderat på varför de gör det då?Du säger att det inte är konstigt att du reagerar på varför detta sker. Har du verkligen tänkt på varför?Tror vi finner många av svaren på just varför detta sker, i tråden faktiskt.
    [/citat]

Ja faktiskt...vad jag har fått förklarat så är Sverige ett skitland! Men mitt varför får fortfarande inget svar för hur dåligt är det egentligen? De kommer hit...av EGEN vilja beslutar de sig för att bosätta familjen i ett invandrartätt område. De skulle lika väl kunna flytta till vilken annan stadsdel som helst och skulle då bli behandlade på ett helt annat sätt. Nu är de en i mängden...de känner sig isolerade och utestänga från samhället, men det är helt och hållet vad jag anser ett eget val. Hur dåligt de än är så finns det ingen anledning att förstöra och bruka våld.

• lilla V
    MijaMia skrev 2009-09-30 18:45:11 följande:
    Har du funderat på varför de gör det då?Du säger att det inte är konstigt att du reagerar på varför detta sker. Har du verkligen tänkt på varför?Tror vi finner många av svaren på just varför detta sker, i tråden faktiskt.
    Så ska det vara....:)

Ja faktiskt...vad jag har fått förklarat så är Sverige ett skitland! Men mitt varför får fortfarande inget svar för hur dåligt är det egentligen? De kommer hit...av EGEN vilja beslutar de sig för att bosätta familjen i ett invandrartätt område. De skulle lika väl kunna flytta till vilken annan stadsdel som helst och skulle då bli behandlade på ett helt annat sätt. Nu är de en i mängden...de känner sig isolerade och utestänga från samhället, men det är helt och hållet vad jag anser ett eget val. Hur dåligt de än är så finns det ingen anledning att förstöra och bruka våld.
  • lilla V
    Minune skrev 2009-09-30 19:59:38 följande:
    orolig? Jag vet inte om jag är det. Men jag gillar inte de som inte kan anpassa sig. Som bor här men verkar avsky de värderingar som finns här. Jag tycker Sverige är ett tolerant land. Tyvärr så är inte alla de som får ta del av denna tolerans lika toleranta tillbaka. Blev själv pekad på och kallad avgudadyrkare av en muslimsk familj i veckan på arlanda. För att jag bar ett kristet armband. Är man så intolerant mot de som inte lever som en själv, så bör man kanske inte vara nånstans där man får möta sådant man inte kan tåla. Då är kanske hemlandet bäst trots allt.
    Bra sagt!
  • lilla V
    TheCoopers skrev 2009-09-30 20:33:03 följande:
    Nej det väljer inte själv att bosätta sig i invandrar täta områden . Det är där det finns lediga lägenheter .Knappast i Stockholms innerstad tex
    Va? konstigt att vi andra lyckas utan problem att få lägenhet runt om den invandrartäta stadsdelen då! Platsen jag menar ligger långt ifrån Stockholm och det går inte ens att jämföra kostnaderna, så det ska de flesta ha råd med.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?