Inlägg från: EnLitenFlicka |Visa alla inlägg
  • EnLitenFlicka

Är du oroad över invandringen?

Mycket oroad. Till stor del för att hela vår lilla stad har blivit någon slags flyktingförläggning. Behöver kanske inte tala om hur kriminaliteten är! Barnen ska lära sig de andra barnens språk på dagis. Varför frågar min son...Ja vad svarar man.

• EnLitenFlicka

LindaJohansson81: Nej det gör det inte. Mina barn har ingen glädje av att lära sig arabiska. Ingen alls. Vi får inte sjunga den blomstertid eller fira jul i kyrkan...MEN vi ska lära oss språk som ingen är har intresse av att kunna?

• EnLitenFlicka

LindaJohansson81: Precis som du vill att dina barn ska prata arabiska så vill jag att mina barn inte ska göra det. Om du inte vill fira jul i kyrkan så ge --- i att gå dit men man ska inte ta rätten ifrån de som vill.
    Jag tror inte andra länder skulle ändra sig om vi svenska kom och ville fira som vi göra och jag tycker verkligen inte vi ska ändra oss. Man vågar knappt vara svensk i Sverige längre är det så det ska vara? Inga gränser?
    Jag blir ledsen ,orolig och förbannad och jag hoppas attt resten av svenska folket ser det för vad det verkligen är innan det är försent.

• EnLitenFlicka

Det är inte vad som står i lagen som är det viktiga...utan hur det KOMMER att stå framöver. Jag är inte kristen jag är något helt annat, men jag vill att mina barn ska ha samma rätt som jag hade...
    Det handlar om något mycket större än bara kyrkan..

• EnLitenFlicka

Men släpp detta med kyrkan. Sverige skall styras av svvenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.

Och när rätt personer sitter där så kanske det blir den ordning vi så desperat väntat på.

• EnLitenFlicka

LindaJohansson81: Vad menar du? Jag gör allt för mina barn. Jag vill att de ska vara trygga. Jag gnäller inte på dagis detta hade inte behövt vara ett problem...tänk på vart problemet ligger. Vill vi ha ombyta kan vi flytta någon annanstans, försöka där med att springa utan tyg på huvudet eller vara en självständig kvinna. Lära barnen svenska på dagiset där kanske? Det är väl välkommet ombyte förnöjer ju eller hur var det?
    Hur tror du jag skulle tas omhand?

• EnLitenFlicka

Jasså och vart har du flytt ifrån sa du? Vi har inte tur... vi har satt oss själva i misär och nu är det dags att mångkulturen blir svensk kultur igen.
    Nu har jag sagt mitt i denna tråd jag tror att alla sett min mening i detta ämne.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?