Inlägg från: TereseA |Visa alla inlägg
  • TereseA

Är du oroad över invandringen?

bara läst ts...inte särskilt orolig.Anser mig inte behöva det.
    Jag oroar mig mer för fördomar,rasism som finns här t.ex kriminalitet,integrering och andra viktiga saker som inte har med invandrare att göra.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-01 21:49:48 följande:
    Finns vänner till mig som har sökt dit men inte fått jobb för att invandrare (som själva påstått att de inte är flyktingar) har tagit jobben istället.
    man behöver inte vara flykting för att vara invandrare..tagit jobbet?..dem får det .Varför är det bara dem svenska som skulle få jobbet?alla ska få en chans.Antagligen anställde dem för dem invandraren för den person var mer kvalicerad för jobbet än för svensken.Många företag anställer människor från olika länder pga av dem vill ha integrering..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-01 22:02:18 följande:
    Jag tycker att jobben ska gå till svenska medborgare. Svensk medborgare ska kunna bli på vissa villkor.
    Skämtar du?..varför tror du Sverige utvecklats så mycket genom åren? inte enbart genom svenskarna i allafall.vad tycker då vi ska göra med invandrare och flyktingar?ska dem gå på soc här el skickas hem till sina länder där dem krigar?invandrare är oxå människor från t.ex Norge.

Dessutom krävs det villkor för att bli svenska medborgare.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    TheCoopers skrev 2009-10-01 22:10:59 följande:
    ja men det är ju så de gör ..invandrarna ... de försöker ju ta över och förstöra Sverige . det är bara en tidsfråga så säljs inga hamburgare på Mac Donalds ... bara falafel ...
    haha..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-01 22:20:18 följande:
    Vi ska ta hit flyktingar men inte övriga invandrare.
    ja..men då får vi skicka hem danskarna,norrmännen o andra europeer..så danskarna som jobbar i malmö får inte jobba där heller då..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-01 22:19:26 följande:
    Hur vet du det, chefen kan ju haft något emot svenskar? DEt är mycket du inte vet serru =)
    nä precis..inte mycket du vet heller.Chefen kanke inte haft emot svenskar alls.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

socbidrag får man väl när man fått uppehållstillstånd samma gäller väl bostadsbidrag.Sade soc till mig i allafall.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-02 22:00:15 följande:
    Fel. Jag har aldrig skrivit enbart flyktingar ska komma hit just för att min pappa råkade vara det. Läs om läs rätt. Jag tycker inte att man ska skicka tillbaka folk som redan fått medborgarskap. Men nej, min farmor har egentligen inte mkt här att göra. Hon har det bra i sitt hemland som hon ofta besöker och där bli hon behandlad som en drottning utan dess like, så jag egentligen inte varför hon skulle hit till att börja med.
    fast din farmor kanske inte trivdes då i sitt hemland..ibland vill man börja ett liv någon annanstans..varför skulle man inte kunna få flytta till annat land..?måste jag bo i Sverige bara för att man är född här..jag skulle gärna vila bo i Köpenhamn t.ex.....så länge jag fått jobb el så innan jag flyttar dit.
    Jag anser att en människa får leva var som helst på jorden..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Minune skrev 2009-10-02 22:15:17 följande:
    hur gör EU-medborgare då?? Inga bidrag från soc, inga pengar för att gå SFI, och konstigt nog klarar de sig ändå...eller reser hem...arbetskraftsinvandring
    soc bidrag har väl alla rätt till antar jag.Går man i skolan kan man få csn.Sedan får man bostadsbidrag,studiebidrag,aktivitetstöd av fk om man är arbetslös och praktiserar,a-kassa och alfa kassa..om man nu jobbat innan.Så vi har rätt till massor av bidrag.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-02 22:55:26 följande:
    Jag har inga direkta åsikter om huruvida du ska få jobba och/eller bosätta dig i Danmark, det ska våra upp till dom. Men det är enligt mig inte hållbart att ta in ALLA som vill flytta till Sverige bara för att de "inte trivs" i sitt hemland.
    man flyttar oftast inte för att man inte trivs i sitt land..antar att dem flesta flyttar för att få en bra en bättre framtid för sig själv och sin familj..man kan jobba och bo bra och leva i demokrati som det inte är i många länder även om dem "säger" det.
    Sen kan man ju undrar vad du menar med ta in.Flesta är ju hitsmugglade så man inte vet hur dem konmmit in?vilket land ska man utvisa dem till,när migrationsverket inte vet vart dem kommer ifrån?många har ju inte äns så dem kan legatimera sig ju.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    jaghopparhögt skrev 2009-10-03 00:08:42 följande:
    De får väl säga vart de kommer ifrån då? Gör de inte det så är de ju inte samarbetsvilliga och då har de absolut inget här att göra.
    nä..jag undrar varför..dem är ju inte samarbetsvilliga för att dem inte vill bli utvisade..Hade jag kommit från annat land där jag haft problem tex krig,fattigdom m.m hade jag inte heller varit så samarbetsvillig.För vem vill hem till sådant land igen.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    jaghopparhögt skrev 2009-10-03 00:20:25 följande:
    Såna personer blir inte utvisade. De som utvisas är de som kommer hit bara för att få bättre ekonomi. Sen så gör ju Sverige de som får stanna en väldigt stor tjänst, och då tycker jag faktiskt att de har skyldigheter också. Som t ex att säga sanningen och samarbete. Lögnare och fifflare har inget här att göra. För om man måste ljuga och dölja saker för att få stanna här så tvivlar jag på att ens skäl är tillräckliga. Då bör vi hellre spendera deras plats på någon annan som inte behöver ljuga för att få stanna.
    jaså..vi känner många som blivit utvisade pga av fattigdom ock krig och tortyr o sånt..bara se på deras kroppar så ser man ärr efter tortyr.Min man blev utvisad,har många ärr på kroppen genom tortyr plus att han är från nästa fattigaste landet i världen.Migrationsverket trodde på honom och han blev utvisad genom en sådan sjuk liten detalj,som gjorde att dem inte trodde på honom i just dte.Mig verket verkar göra allt för leta "kryphål".Vi var ändå gifta då.

Hur vet dem att det är bara dem som vill tjäna pengar som utvisas?FN har klagat på Sverige flera ggr pga vår flyktingpolitik.Så nåt problem är det!
    Tänkte nu på dem idiotiska hanläggarna som firade med tårta när folk utvisats..vilka j-la människor! borde avskedas direkt.Fast kanske dem gjort.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    jaghopparhögt skrev 2009-10-03 00:56:22 följande:
    Är verkligen komma från ett fattigt land skäl att få komma till Sverige? Vi kan ju liksom inte ta hit hela landet. Är det inte bättre att lösa problemet på plats istället? Sen tvivlar jag starkt på att FN har kritiserat Sveriges flyktingpolitik när den är en av de mest generösa i hela världen. Jag förstår verkligen inte hur folk lyckas med att inte få asyl i Sverige. Men visst jag håller med dig om att folk borde få flytta vart de vill eftersom vår planet tillhör alla. Men de ska inte få ta del av något välfärdssystem då för det tillhör inte alla. Välfärdssystemet tillhör de som är medlemmar av det och betalar in till det. Dock ser jag gärna att vi avskaffar det statliga välfärdssystem men det är en annan fråga. Men att ha helt öppna gränser och låta alla komma hit och samtidigt låta dem ta del av vårt välfärdssystem skulle inte fungera. Det hade slagit omkull vår ekonomi på en mycket kort tid.
    fast vi tar ju inte hit hela landet ..finns ju många hjälporginisationer på plats för att hjälpa..men dem är för få och krävs mer pengar.Vad skulle pengarna komma ifrån?inte från Sverige kanske..då hade blivit himla liv om det istället...men antar att det är FN som behöver mer pengar och folk.Dem folken är nog inte lätta att hitta..inte i Sverige i allafall här dem flesta ha fördomar om alt och alla.

vadå lyckas med att inte få asyl?. migverket är ju råa.Dem utvisar ju ensamstående som är stort sett helt själva..el så har dem alkoliserad farbror någonstanns,utvisar 10-11 åringar som är ensamma..el utvisa en som född i Sverige bott här kanske 16år men har inte svenska medborgaskap.Vad är det för j-la sätt.Man blir förbannad.
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    jaghopparhögt skrev 2009-10-03 01:12:49 följande:
    Sverige skänker ju mycket pengar i bistånd till u-länder och vi har även massor med folk från Sverige som jobbar i t ex Amnesty och Läkare utan gränser. Jag nog det är du som har fördomar faktiskt. Migrationsverket är inte råa, jämför bara med andra länder i Europa så ser du vilket paradis Sverige är för en flykting. De utvisar absolut ingen som verkligen har skäl att stanna här. Dock kan jag tänka mig att många som inte talar sanning eller är samarbetsvilliga blir utvisade, men dessa saknar också skäl att få asyl.
    klart dem utvisar massor som har skäl att stanna.Finns massor av skäl som gör att man får stanna..men nmånga blir utvisade ändå.

Tycker inte Sverige är ett paradis för en flykting.Känner man endel flyktingar och varit på flyktingförläggningar så ser man att INGEN skulle vilja leva så.Jag anser inte ok att packa in 6-7st i en 3 rummare.Som dessutom ser lägenheterna ut som grisstior.Däremot tycker jag vi är bra..för vi kan erbjuda sfi,psykolog,lite bidrag,arbetsmarknad osv..den rätten har ju alla.
    Det mest dummaste som jag tycker är att dem satt invandrare och flyktingförläggningar på samma ställe.Inte undra på att dem får svårt att lära sig svenska och integrera sig med svenskar och i samhället...det är knappast deras fel utan systemet som vi har..
    Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    RockBella skrev 2009-10-03 01:01:25 följande:
    Det finns en hel del som flyttar hit bara för att de känner för det. Jag syftar inte på flyktingar, utan övriga invandrare.
    och...varför skulle inte dem får flytta hit och bo?..så länge man sköter sig och skaffat jobb innan?..många som flyttar hit har kanske inte jobb innan men dem känner folk som dem kan bo hos..
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?