jaghopparhögt skrev 2009-10-03 01:12:49 följande:
Sverige skänker ju mycket pengar i bistånd till u-länder och vi har även massor med folk från Sverige som jobbar i t ex Amnesty och Läkare utan gränser. Jag nog det är du som har fördomar faktiskt. Migrationsverket är inte råa, jämför bara med andra länder i Europa så ser du vilket paradis Sverige är för en flykting. De utvisar absolut ingen som verkligen har skäl att stanna här. Dock kan jag tänka mig att många som inte talar sanning eller är samarbetsvilliga blir utvisade, men dessa saknar också skäl att få asyl.
klart dem utvisar massor som har skäl att stanna.Finns massor av skäl som gör att man får stanna..men nmånga blir utvisade ändå.
Tycker inte Sverige är ett paradis för en flykting.Känner man endel flyktingar och varit på flyktingförläggningar så ser man att INGEN skulle vilja leva så.Jag anser inte ok att packa in 6-7st i en 3 rummare.Som dessutom ser lägenheterna ut som grisstior.Däremot tycker jag vi är bra..för vi kan erbjuda sfi,psykolog,lite bidrag,arbetsmarknad osv..den rätten har ju alla.
Det mest dummaste som jag tycker är att dem satt invandrare och flyktingförläggningar på samma ställe.Inte undra på att dem får svårt att lära sig svenska och integrera sig med svenskar och i samhället...det är knappast deras fel utan systemet som vi har..