Inlägg från: Tyrell |Visa alla inlägg
  • Tyrell

Är du oroad över invandringen?

Dorian Ertymexx skrev 2009-10-01 13:24:23 följande:

Klart att det var invandringen, allt ont kommer ju från invandringen, inte från en vansinnig ekonomisk politik! :P
    Om det var politiken, så måste det varit utrikisk politik. Svensk politik är alltid bäst, per definition.
  • Tyrell

Dorian Ertymexx skrev 2009-10-01 13:44:03 följande:

Ja, utom invandringspolitiken förstås!
    Men Sverige har ingen invandringspolitik, det är bara SD som har det och de får inte vara med och leka i riksdagen.
  • Tyrell
    Stinky skrev 2009-10-01 14:12:59 följande:
    Men du kan ju fortfarande inte ta Island som ett exempel där det knappt finns någon invandring!
    Men ta Luxemburg då.
    Stabil ekonomi men hög andel utlänningar. Högre invandring än Sverige per capita.
  • Tyrell
    empresskaren skrev 2009-10-01 14:34:43 följande:
    Hur många flyktingar har Luxemburg????? Luxemburg har många väl utbildad invandrare som flyttar dit att arbeta inom finans. Ooopps typo!
    Andelen flyktingar är inte så stor i Sverige heller.
  • Tyrell
    PrettyGirl skrev 2009-10-01 14:43:07 följande:
    Risken i en sådan här tråd är ju att man blir utpekad som rasist, men det är åsikter som efterfrågats, och det är MIN åsikt som kan läsas här! Här i stan är det otroligt mkt utlänningar nu! Asylsökande/invandrare, you name it. JA; jag är orolig! Kommunen verkar inte ha något stopp heller på hur många som tas in hit, ju fler det blir, desto oroligare har det blivit. Brotten har ökat, och det är bevisat att det i huvudsak är invandrarna som står för denna ökning. (Rapport från polisen till de lokala tidningarna) Ungdomsgäng (utländska) som drar omkring på stan och bråkar, slår sönder, rånar, stjäl och slåss med andra ungdomsgäng(svenska). Stölderna överhuvudtaget har ökat, både vuxna och barn (utländska) står för denna ökning. Second hand-butikerna har fått tagit bort provhytterna pga av att det stjäls för mkt kläder! HUR kul är det då?? Pratade med ägaren till en av butikerna, och det är INTE svenskar som gjort detta... I huvudsak är det brotten som oroar mig! Vår kultur skiljer sig så oerhört mkt från dessa människors, och deras kvinnosyn mm mm. Jag vet hur det är att gå på krogen i den här stan.. Ja, min åsikt!
    Jag tvivlar inte på det du skriver, men är du medveten om att det underförstått står att brottslighet är kulturellt betingat? Att brottsligheten på något sätt har med ursprunget att göra.
  • Tyrell
    PrettyGirl skrev 2009-10-01 14:52:46 följande:
    Nja, var inte det jag menade. Men polisens rapporter är dagens sanning, inte min åsikt!
    Absolut, och jag tvivlar inte på rapporterna.

Men det du skriver är att anledningen är vår kultur skiljer sig från deras. Alltså är det underförstått att det är OK att stjäla, misshandla och antasta i deras kultur och därmed skulle detta vara kulturellt betingat.
  • Tyrell
    jaghopparhögt skrev 2009-10-02 16:32:07 följande:
    Okej men eftersom vi har en rejäl arbetslöshet bland invandrare idag så kan de ju aldrig räknas som ett plus i ekonomin som arbetskraftsinvandring.
    Å andra sidan är arbetslösheten bland nyblivna etniskt svenskar 100%, och inte får de något jobb de första 20 åren heller...
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?