Inlägg från: Hoppfull mamma |Visa alla inlägg
  • Hoppfull mamma

Är du oroad över invandringen?

Det verkar som om rasist är det nya skällsordet i sverige. Det absolut värsta man kan vara är rasist och främlingsfientlig. De som delar mina värderingar tycker ordet rasist är löjligt att ta till. Motståndarsidan skriker rasist för det är enklare än att argumentera.

Jag tycker att vi ska stänga våra gränser. TILLFÄLLIGT. Sen ska vi städa upp vårat land. Integrera de invandrare som fått klartecken på att stanna, utreda, avvisa eller ta hand om övriga beroende på vilken kategori de faller inom. Framförallt måste vi försöka skapa JOBB åt alla, svenskar som invandrare. Vi måste få ner bidragströskeln det gäller också alla. När vi kommit på fötter kanske vi till och med kan börja sänka våra skatter, vi har en stabil grund att bygga framtiden på och vi är framförallt bättre rustade att ta emot nya invandrare på ett bra och vettigt sätt.

OM vi fortsätter invandringen i den skala som råder nu och OM vi fortsätter att sätta dessa människor i bostadsområden som domíneras av invandring kommer vi få enorma problem inom kort. Jag pratar inbördeskrig.

I över trettio år har partierna försökt få bukt med arbetslösheten. Utan resultat. Varje år blir fler och fler arbetslösa. Företag flyttar utomlands för att slippa sveriges skatter. Mina "motståndare" tycker vi ska ta in ÄNNU fler invandrare för tillsammans SKAPAR vi arbetstillfällen, tillsammans bygger vi upp samhället för framtiden. Och jag tror precis tvärtom.

Varför får man inte värna om sitt land? Varför får man inte vara RÄDD för vad som är på väg att hända. Varför skriker folk rasist efter en så fort man yppar ett endaste ord som innebär att minska invandringen.
    Jag bryr mig inte om att skilja på ord nu, invandrare, flyktingar. What ever. Det är hur som helst folk som flyttar HIT och behöver hjälp av svenska staten. Jag pratar inte bara bidrag, det är sjukvård, älderomsorg, dagis, skola...

Som det är nu finns det INGA PENGAR! Sverige är inte längre det välfärdsland många tycks tro. Frågan är nu vad vi är villiga att offra. För offra kommer vi få göra. Högre skatter, så vi får ut ännu mindre av vår förvärvsinkomst. Sämre skola, dagis och vård. Kortare semester. Listan kan göras lång. För att sverige ska hålla sig flytande behöver det kapas. Både här och där.

Någon frågade mig hur jag skulle känna mig om jag flydde från mitt land och kom till tex sverige och sen blev nekad inträde vid gränsen. Sanningen är nog den att jag skulle inte räkna med något annat. Inget land kan förväntas stå med öppna armar och ta emot alla som bestämmer sig för att komma hit. Någonstans är det stopp.

Sverige har i förhållande till folkmängden tagit emot flest invandrare i Europa under efterkrigstiden. Det är FAKTA. Invandringen kostar enorma summor pengar, det är FAKTA. Invandringen har medfört stora sociala och ekonomiska påfrestningar för vårt land. Det är FAKTA. Invandringen har orsakat rotlöshet och omfattande motsättningar, såsom gängvåld, rasism och grupphat. Det är FAKTA.

Jag känner mig inte hotat av invandringen men jag är rädd för vad som kommer hända om vi fortsätter på inslagen bana.

• Hoppfull mamma

Många här inne som diskuterar skiljer inte på invandrare och flyktingar. Sanningen är att endast en bråkdel av alla utlänningar som kommer till sverige är flyktingar. Dvs personer som verkligen behöver vårt hjälp och vårt stöd. 95% är invandrare. Sådana som kommer hit pga av andra skäl, tex att man har släkt här.

Som jag skrev tidigare så anser jag att man ska stänga Sveriges gränser TILLFÄLLIGT för invandrare. Flyktingar ska vi alltid ha beredskap för. Vi måste integrera de invandrare och flyktingar som finns här innan vi kan hjälpa fler.

Idag finns 30 000 jobb på 300 000 sökanden. Det gäller alla, svenska som utlänningar. Sen är det så att svenskar har en medfödd förtur till vissa jobb pga språk och utbildning. Om Lennart som jobbat som elektriker i Sverige i 20 år och utbildat sig i svensk skola och har svenska betyg söker ett jobb nytt jobb så har han större chans att få det än Muhammed som lärt sig yrket i sitt hemland, saknar betyg och kan inte styrka sin erfarenhet... Det är den krassa verkligheten.

När Sverige har så dålig ekonomi som vi har att vi årligen får göra avkall på vård, omsorg och skola så är det väl inte rättvist att fortsätta släppa in hundra tusentals människor som också ska belasta systemet? Det är inte rättvist för oss som redan bor här och det är definitivt inte rättvist för dom som kommer hit.

Jag tycker också sverige ska se över från vilka länder vi tar emot folk. Att ta emot en stor mängd människor vars kultur skiljer sig markant från sveriges leder naturligtvis till kulturkrockar. Att ta emot folk från länder som ligger närmre sverige i kultur så får vi en bättre integration så klart.

Allt som är nytt skrämmer. Allt nytt måste introduceras i lugnt takt. För 50 år sen hade knappt ingen i sverige sett en svart människa ens... Visst för invandringen med sig positiva saker som nya maträtter, nya kulturer etc men det för också med sig mycket negativt som ingen vågar prata om. Hedersmord, bortgifte, slaveri av sina egna döttrar etc. Sånt som vi svenskar inte kan förstå och förkastar.

• Hoppfull mamma

Har ni tänkt på VARFÖR utlänningar föder fler barn än svenskar? Vild gissning av mig är att svenskar tänker efter tusen gånger innan. Kommer vi ha råd, kan vi försörja ett barn, har vi utbildning, bostad mm. Utlänningar VET att staten står för lägenhet, mat, blöjor etc. Spelar roll om man skaffar sjutton ungar. Mamman jobbar ju i alla fall inte utan kan vara hemma med barnen... Det är vad jag tror. Dom är inte och behöver inte vara lika rädda. Sedan är det ju så i vissa religoner att man inte får skydda sig och man får inte göra abort. Men knulla det ska man!

• Hoppfull mamma
    LindaJohansson81 skrev 2009-10-01 09:36:06 följande:
    Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:34:04 följande: Du kanske ska läsa på lite om andra kulturer INNAN du yttrar dig.Anledningen till att de skaffar många barn är helt enkelt-ju fler barn, desto säkrare blir deras egen ålderdom. Du vet i deras länder finns oftast inte ett fungerande socialt skyddsnät.Du tror fel.
    Nä det är just det som är grejen. I DERAS länder. Dom är inte där längre eller hur. Dom är här och lever på svenska statens pengar. Utan hänsyn till alla som i generationer har jobbat och betalat skatt för att finansiera deras socialbidra, barnbidrag och annat.
  • Hoppfull mamma
    200908291 skrev 2009-10-01 09:37:19 följande:
    Hoppfull mamma skrev 2009-10-01 09:34:04 följande: Vilka utlänningar pratar du om? Finnar, afrikaner, japaner, tyskar???
    Alla utlänningar som lever på svenska staten pratar jag om. Alla som vet att dom kan mjölka systemet på pengar. Det spelar väl ingen roll vilket ursprungsland dom kommer ifrån? Vill du försöka få fram att jag dömmer en viss ras?
  • Hoppfull mamma

Jämför Sverige och Kanadas invandringspolitik så ser man att Sverige är ett väldigt generöst land. I Kanada har man ett stort flyktingläger där asylsökande som kommer till Kanada får husera. Dom integreras aldrig i det Kanadensiska samhället för syftet är aldrig att dom ska få stanna. Syftet är att erbjuda mat, skydd och en fristad medans det är oroligt i deras hemländer. När situationen är löst får dom åka tillbaka till sina ursprungsländer.

Svar på tråden Är du oroad över invandringen?