Mycket bra artikel!
Det är precis det jag och många fler försökt förmedla.
Gillade speciellt avslutet:
"Förra veckan demonstrerade Mohammed Omar, hans islamistpolare och ett gäng nazister mot Israel på Sergels torg. Motdemonstranterna var dock dubbelt så många, vanliga muslimer hade gått man ur huse för att protestera mot islamisterna.
Men detta var självklart inte något som medierna uppmärksammande nämnvärt. Katastrofrapportering från förorterna och en tjej som vill klä sig som spökplumpen är ju mycket mer spännande än det faktum är att de flesta människor faktiskt är likadana oavsett varifrån de råkar komma från och att de värnar om de rättigheter som vi i Sverige alltför ofta tar för givna."
Hon gör också en mycket bra poäng när hon skriver:
"I en lysande debattartikel i DN skriver Dilsa Demirbag Sten att: ?Kraven på religiöst motiverade undantag från klädkoder ingår i en större global trend, där islamister har flyttat fram sina positioner.?
Hon är less på att Helena Benaouda, Abd al Haqq Kielan och tidigare den uttalade islamisten Mohamed Omar säger sig representera hennes familj och resten av landets 400 000 muslimer. ?Hur många svenskar vill bli representerade av Ulf Ekman i Livets ord?? "
Håller med om varenda ord hon skriver.
Jag har hela tiden sagt att jag inte förespråkar varken burka eller niqab. Känner heller ingen som valt att bära något av ovanstående.
Men hijab ser varken jag eller skribenten några problem med.