Är du oroad över invandringen?
Lenk skrev 2009-09-29 02:22:11 följande:
Ja jag är orolig. Jag är orolig för att i Sverige känns det som om svenskarna sätts i andra hand. Det är viktigare att invandrarna får lägenhet, bidrag och arbete än att svenskarna får det. Det handlar alltså inte om rasism mot invandrarna, snarare ilska riktat mot den svenska invandrarpolitiken. Varför får inte Sverige vara svenskt? I vilket annat land kan man bli kallad rasist och till och med behöva oroa sig för att åka på stryk för att man bär på sitt lands flagga? I vilket annat land är nästan straffbart att sjunga sin egen nationalsång öppet? Och gällande anpassning så tycker jag verkligen att många invandrare inte alls ens försöker. Det är som om de visste att i Sverige är folk mesar som inte säger ifrån. Om jag som kvinna flyttade till Teheran eller Tikrit och vägrade bära slöja/burka/chador eller liknande så skulle jag riskera mitt liv varenda dag.Sverige är ofattbart svenskt. Vår nyblivna nationalsång sjungs till höger och vänster. Folk springer omkring i blågula t-shirts, hänger flaggan på balkongen och vrålar SVÄÄÄÄÄRJÄÄÄ när vårt halvkassa fotbollslandslag vinner på att motståndarna gör självmål.
Det har aldrig varit fult att vara svensk.
Och flytta inte till Teheran. Teheran ligger inte i ett tolerant, demokratiskt land. Som Sverige.