-
och folk undrar vad problemet är.jaghopparhögt skrev 2009-09-29 15:57:03 följande:Sverige är känd för att vara rasister.... -
Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:56:57 följande:
Nej, jag tror h*n bara visade lite brist på respekt.Tänkte väl det. -
Har aldrig stött på detta problem. Har du sett barn som inte lyssnar på sin fröken för att hon är kvinna? Eller bussförare som vägrar tilltala dig för att du är kvinna?Stårschan skrev 2009-09-29 15:57:04 följande:Varifrån tror du då att denna problematik kommer? Är det de svenska männen som har börjat med sådana dumheter, eller?
Aha, så du menar att invandrare började med dumheterna och svenska männen tog efter? -
Det är ju löjligt hur folk bedömmer saker.
Någon som har en morsa som jobbar med en tjej som har sett en invandrare skrikit åt en kvinna väger alltid tyngre än observationer från någon som lever med invandrare, vars familj invandrat, vars omgängeskrets består av icke svenskar och vars halva familj är muslimer.
Mina observationer är att det finns idioter ÖVERALLT. Även svenska män! Att vägra prata med en kvinna är inget stereotypiskt för invandrare. Det känns ju bara så fel att börja snacka om sådant. Vi glömmer helt bort den centrala problematiken. -
Ju du behöver förklara.Mollie77 skrev 2009-09-29 16:00:56 följande:Jag tror inte jag egentligen behöver förklara de??Eller??Kvinnan är underlägen mannen o dessa barn behöver inte lyda regler som kommer från kvinnliga lärare bla....De gäller skola,arbete vad som..
Vilka kvinnor är underlägsna? För som du säger vet kommer alla invandrare inte från ett land som heter "invandraristan".
Vilka behöver inte lyda regler som kommer från kvinnor? -
Händer varje dag på mitt lokala konsum. Dryg gammal tant som f-n.TheCoopers skrev 2009-09-29 16:04:20 följande:Har hänt mig med i USA ... i Sverige ... av vita amerikaner och rediga svenskar -
Nehe...jaghopparhögt skrev 2009-09-29 16:07:25 följande:Det tror jag inte på alls. Om både Mohammed och Sven är unga killar utan utbildning med lika goda svenska kunskaper så är det absolut inte så. -
Halva min familj är muslimer, så nej, jag tror INTE att det gäller muslimer. Finns inget i islam som säger att man inte får tilltala kvinnor. Eller att barn inte får lyssna på kvinnor.Mollie77 skrev 2009-09-29 16:09:27 följande:Jag vet inte varjes land el nationalitet men antar att de gäller muslimer,rätta mig gärna om jag har fel..Nu gäller detta iof invandringen över lag.
Det verkar ju inte bara vara jag i tråden som aldrig stött på något liknande. Så jag antar att dina upplevelser är ganska exceptionella. -
Äsch, jag ska göra lite andra grejjer nu.
Men så länge folk tror att alla invandrare är kvinnoförtryckare, arbetsskygga och våldsamma kommer vi aldrig få bukt med problemen.
En svensk man kan banka på sin fru i 20 år, ingen dömmer ut svenskar för det. Men FY SKAM om en invandrar man inte tilltalar dig (han kanske helt enkelt tycker du är jobbig?) du är alla invandrare kvinnoförtryckare.
Tycker ni det är en rättvis bedömning?
Ingen ska behöva förtryckas, varken invandrare eller svenskar, kvinnor eller män. Diksussions nivån måste höjas och likaså kunskapen om något gott ska komma ur detta. -
Kanske dags att ni bränner några bilar i ren frustration?Mollie77 skrev 2009-09-29 16:18:12 följande:Ok men ytterligare en gång så gäller de inte alla..Nej du jag har träffat på detta en del o inte minst mina släktingar..Har som sagt flera som jobbar på förskola i Malmö o detta är ett stort problem..Även min svärmor som jobbat på posten där ser mycke av detta beteende...De pratas mycke nu om detta..Folk börjar koka o rasa...