• stockrosen

Hur ofta byter ni bäddmadrass? Och hur gör ni rent den?

Vår 4-åring har kissat i vår säng.
    Vi har en stor skumgummi-madrass (eller vad det nu är) och det känns lite ofräsht nu även om vi har försökt att torka ur så gott vi kan. Men skummgummi är ju som svamp.
    Hur som helst så kan inte vi vara den enda familjen som råkat ut för detta och nu undrar jag:
    - hur har ni gjort rent den (om ert barn kissat i den) samt:
    - hur ofta byter ni en sådan madrass? De är rätt dyra i inköp och vi har haft vår i ca 6 år drygt.

• Svar på tråden Hur ofta byter ni bäddmadrass? Och hur gör ni rent den?
  • Analoga
    stockrosen skrev 2009-09-29 09:59:55 följande:
    Vår 4-åring har kissat i vår säng.Vi har en stor skumgummi-madrass (eller vad det nu är) och det känns lite ofräsht nu även om vi har försökt att torka ur så gott vi kan. Men skummgummi är ju som svamp. Hur som helst så kan inte vi vara den enda familjen som råkat ut för detta och nu undrar jag:- hur har ni gjort rent den (om ert barn kissat i den) samt:- hur ofta byter ni en sådan madrass? De är rätt dyra i inköp och vi har haft vår i ca 6 år drygt.
    Vi har aldrig bytt vår madrass, det är heller ingen som kissat i den.

Är väl lite svårt att få en madrass ordentligt rengjord, jag hade nog köpt nya och sedan investerat i madrasskydd. Ikea har jättebra rejäla madrasskydd som man spänner runt hörnen. Vi har det i dotterns säng och de gånger hon råkat kissa nattetid så har det varit fullständigt tätt
Svar på tråden Hur ofta byter ni bäddmadrass? Och hur gör ni rent den?