• mamman2008

Vi mammor som enligt många här på fl är de dåliga mammorna som........

-Inte tar upp sina barn på 2 sekunder för att barnet skriker, piper, gnäller mm.
    -Som vill ha ensamtid, kunna gå på toa ifred, vill att barnet ska bli självständigt mm.
    -Som inte vill bära barnet 24 timmar om dygnet.
    -Som vill att livet fortsätter och ej behöver rasa i spillror för att ett barn anländer.
    -Som vill leva på vanlig husmanskost och därmed LAGA den, vilket innebär att våra barn får finna sig i att vara i en babysitter eller filt på golvet istället för i famnen.

Ja denna tråden riktar sig åt oss som lätt blir utanför i andra trådar för att vi har annorlunda syn på barn och barnuppfostran än andra.
    Bara för att vi vill ha ett eget liv och lära våra barn regler och gränser från början.

Här kan vi vara ett med varandra och diskutera vad vi känner och tycker UTAN att bli påhoppade och kränkta för VÅRAN syn på det hela...

Joina gärna om du känner igen dig.... annars kan du bara klicka dig härifrån!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-30 15:41
    Men tyvärr blir vi påhoppade av en del ändå och det är synd men vi får väl helt enkelt ignorera det och prata vidare som om inget hade hänt!

• Svar på tråden Vi mammor som enligt många här på fl är de dåliga mammorna som........
  • Lattjo

Åhh här hör jag nog hemma :) Låter precis som jag! Jag vägrar låta livet kretsa runt barnet 100% av tiden. Min son och det kommande barnet är det viktigaste i mitt liv men ibland måste även jag få känna mig lite viktig faktiskt :)

• AlvArvid

Jag är absolut med! Har alltid tyckt att barnen kommer till vårt liv och inte tvärtom viöket innebär att barnen får lära sig att leva efter våra rutiner. Som tex att ibland får barnen vänta medan mamma lagar mat etc.

• Pernillaa

Jag blir ofta utfryst för att jag är såpass ung.
    Jag uppfostrar min son och kommande barn på mitt vis inte på alla andra besservissers vis. Barn dör inte utav att vara utan uppmärksamhet en liten stund, att få gå fast dom inte vill det och att det lite skit i hörnorna.

Jag är inte helt bakom flötet bara för att jag valde att få mina barn tidigt i livet. Jag både pluggar och studerar och gör rätt för mig.

• Daulwa

Stämmer in på mig. Jag tror faktiskt inte att min dotter kommer bli förstörd om hon får ligga och skrika ett tag, medan jag gör klart det jag håller på med, äter eller går på toa.
    Hon verkar t o m tycka om mig

• mamman2008

tack ni som joinat redan...

tanken är att vi ska kunna få diskutera om allt härinne som rör oss och våra barn samt livet i allmänhet utan att vissa moralkärringar kommer och styr och ställer att "ja men sååååå får man ju inte göra"
    "det är barn AGA att låta ett barn skrika lite för att man inte kommer på en sekund"
    "om barnet vill ha uppmärksamhet 24/7 så ska de få det för de är ju bara barn"

mm

nä såna påståenden har ja hört tillräckligt av.
    Ja menar om jag har sett till att mitt barn fått mat, ny blöja mm och sen lägger ner det och det gnäller för att det är missnöjt så kanske det måste få gnälla lite för att jag kanske ha annat att göra.... jag VILL helt enkelt inte ha mitt barn fastsittandes i famnen 24/7 utan jag vill kunna ha fria armar och ben för att kunna fixa och dona med annat med... självklart tar ja väl med barnet dit jag går (dock ej på toan) om ja går till ett annat rum men att det sen får ligga under babygymet eller i babysittern med leksaker att titta på och utforska, jag är inte dum heller lixom.

Men tyvär har ja fått höra för mycket på fl att så som jag och en del andra gör är såååå fel för det skadar barnet och det är misshandel och det gör att barnet får MEN osv.......... nä sånt är inget för mig.. det är väl mitt barn mitt liv och jag gör egentligen som jag vill rätt och slätt!

Det är INTE skadligt för ett barn att skrika lite eller gnälla i ett par min om man inte kan släppa allt man har i händerna och ta dem. Men tyvärr så predikar många här om det.. och till dom hör INTE jag!

• MysTic PrincesS

En tråd för mig

Jag uppfostrar på mitt sätt och säger inte åt någon annan att dennes sätt är rätt eller fel... och då vill man ha samma respekt tillbaka...

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Lattjo

MysTic PrincesS skrev 2009-09-29 13:00:54 följande:

En tråd för mig Jag uppfostrar på mitt sätt och säger inte åt någon annan att dennes sätt är rätt eller fel... och då vill man ha samma respekt tillbaka...
    Det här skriver jag under på! Jag respekterar andras sätt att uppfostra sina barn och jag önskar verkligen att jag slapp höra att jag gör fel som inte gör precis som dom! Jag vet vad som är bäst för mitt barn, PUNKT! Sonen är trygg, mysig och alldeles underbar trots att han fått skrika i några minuter här och där!
  • Pernillaa

MysTic PrincesS skrev 2009-09-29 13:00:54 följande:

En tråd för mig Jag uppfostrar på mitt sätt och säger inte åt någon annan att dennes sätt är rätt eller fel... och då vill man ha samma respekt tillbaka...
    Det håller jag med om också! Helt och hållet :)
  • MysTic PrincesS
    Lattjo skrev 2009-09-29 13:05:04 följande:
    MysTic PrincesS skrev 2009-09-29 13:00:54 följande: Det här skriver jag under på! Jag respekterar andras sätt att uppfostra sina barn och jag önskar verkligen att jag slapp höra att jag gör fel som inte gör precis som dom! Jag vet vad som är bäst för mitt barn, PUNKT! Sonen är trygg, mysig och alldeles underbar trots att han fått skrika i några minuter här och där!
    Man kan ge tips och råd, men aldrig säga att så SKA du göra, det är alltid upp till den enskilde av göra vad den vill med råden
    Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
Svar på tråden Vi mammor som enligt många här på fl är de dåliga mammorna som........