• Jojjo

Neo för barn födda 35+?

Jag misstänker att bebisen där inne vill ut lite tidigare än beräknat (2/11). Har varit sjukskriven sen v 25 pga av massa sd. Har en son sen innan som kom i 36+1. Var till bm igår och hon sa att bebisen ligger så långt ner (fixerad) att hon inte kunde känna huvudet. När sonen kom i 36+1 vägde han 3190 g och var 48 cm lång. Han var "färdig" och vi åkte hem efter 3 dagar (normalt här i stan för förstföderskor). Nu undrar jag hur stor skillnad den där veckan i magen gör, är i v 35+0 idag och har senaste dagarna känt mer onda förvärkar och har en ihållande mensvärk som inte ger med sig. Behöver man ligga på neo när de kommer i den här veckan och ungefär hur länge innan man kommer hem? Hur har era mått?

• Svar på tråden Neo för barn födda 35+?
  • Jojjo

Nej, jag hoppas på det...=) Men skulle vilja knipa den här vecka med då de inte tar emot på fl här innan man gått 36 fulla. Var precis på håret med sonen=)

• Jojjo

Tack för svaren, ska försöka knipa ett par veckor till....=)

• Jojjo
    FamÅsling skrev 2009-09-30 18:17:35 följande:
    Hej. Våran son föddes i vecka 36+4, vägde då 2660g och va 46 cm lång. Vi fick ligga först 2 dagar på BB, med extra matning sen blev vi flyttade till neo i ytteligare 2½ vecka. Han föddes 19 december 08 och vi blev utskrivna 4 Januari 09. Men beror lite hur stort barnet är och hur alla värden ligger!
    Oj, vad olika det kan vara. Med min son som kom i 36+2 var det inga konstigheter alls.
  • Jojjo
    elinamedtheo skrev 2009-09-30 18:50:55 följande:
    Min son är född i vecka 35+0 och han låg på neo i 1½ dygn men det var pga han hade o,0 i blodsocker och inte ville äta men annars mådde han hur bra som helst. Var 47 cm lång och vägde 2955 gram.
    Skönt att han mådde så bra, måste varit stor för åldern...=) 35+3 idag och ingen bebis än, hoppas på att klara 36+ så jag för föda på vårt hemmasjukhus...
  • Jojjo

Futurum nobis est skrev 2009-10-01 11:07:33 följande:

Min son föddes i v.35+1, och på vårat sjukhus har de en viktgräns, hade han vägt 2500 eller mer hade vi hamnat på BB. Nu vägde han 2475 och vi fick således ligga på neo istället Han solade mycket och hade värmebädd i början, sen fick han ligga känguru och då hade de en "solfilt" som vi la över honom. Han ammade hela mål på tredje dagen och femte dagen fick vi åka hem. Personalen på neo sa att det var vanligt att de inte orkade suga tillräckligt i den veckan, så vi hade nog tur.
    Ja, det där med sugreflexen var det enda vi märkte av från sonen entre i v 36, tog ett par dagar men sen var det inga problem. Skönt att ni fick komma hem så snabbt=)
    Aledaim skrev 2009-10-01 11:14:53 följande:
    Min son föddes 35+5, vi fick ligga på bb i 5 dygn.. Han vägde 2600gr och var 46cmlång. Han var inne hos mig hela tiden!
    Jag börjar känna mig lugn nu iaf när jag hör att de små liven klarar sig så fint=) Förvärkarna har lugnat ner sig lite idag men har kvar den ihållande menvärken som gör riktigt ont stundtals. Igår kom förvärkarna med ca 5 min emellan men det gav med sig efter ett par timmar. En vecka till vore ju bra=)
  • Jojjo

Uppdatering: Fortfarande onda förvärkar men ingen bebis och v 36+0 idag så nu känns det ganska lugnt. Nu vill jag mest ha ut bebis för jag är trött på det här, haha....

Tack alla ni som svarat iaf=)

• Jojjo
    BlivandeUngMamma skrev 2009-10-05 12:34:33 följande:
    Lycko-ost! Min son föddes 36+0 och fick bo på neonatalen i 1½ vecka och han vägde 2359g :(
    Oj, då kanske jag ska vara glad om liten vill stanna lite till då. Sonen var ju "färdig" när han kom. Hade liiite jobbigt med sugreflexen de första 2 dagarna bara.
    Hoppas det inte var nåt allvarligt som gjorde att ni blev kvar.
Svar på tråden Neo för barn födda 35+?