• Anonym (upprörd)

Vart anmäler jag att 11-åringart har sex??

Ja, som frågan lyder...
    Har kontaktat föräldrarna till tjejen, och de bedyrar att deras dotter skulle aaaaaaldrig ha sex i den åldern.
    Nu HAR hon det och sagt det i förtroende till mig, men jag känner att detta måste utredas, det är allvarligt. Hon är för ung!!!! Bara ett barn

Hon har haft sex med en kille i klassen, de går i 5:an.
    Jösses!!
    Trodde hon skämtade, vilket jag sa till henne, att jag inte gillar den typen av skämt. Men hon sa att det var inget skämt.

Att jag känner henne beror på den stora "äran" att hon är kär i min son(i samma klass) och vill sova över, vilket jag säger NEJ till....
    De är inte mogna för detta.

Så...vart vänder jag mig?
    Skolsköterskan, socialtjänsten????

• Svar på tråden Vart anmäler jag att 11-åringart har sex??
  • Anonym (hmm)

Svår sist, men tror inte saken blir bättre för att du anmäler detta, prata med flickan istället och säg att hon ska vänta med det hon håller på med.

• Anonym (upprörd)
    Anonym (hmm) skrev 2009-09-29 18:10:30 följande:
    Svår sist, men tror inte saken blir bättre för att du anmäler detta, prata med flickan istället och säg att hon ska vänta med det hon håller på med.
    det har jag gjort, men hon säger att hon känner sig redo
    Man tar sig för pannan ibland.
    Min son ska hon inte locka till sex....
    HUR får man henne att sluta??
    Hon kommer väl skada sig själv på sikt, inte värst "nyttigt" att använda kroppen på det sättet som litet barn....

Förstår inte att inte föräldrarna agerar!!!!!!
  • MissLillan

Vad är det du vill anmäla? Det är ju inte olagligt? Prata med henne ist.

• Anonym (hmm)

Anonym (upprörd) skrev 2009-09-29 18:12:53 följande:

det har jag gjort, men hon säger att hon känner sig redo Man tar sig för pannan ibland. Min son ska hon inte locka till sex.... HUR får man henne att sluta?? Hon kommer väl skada sig själv på sikt, inte värst "nyttigt" att använda kroppen på det sättet som litet barn.... Förstår inte att inte föräldrarna agerar!!!!!!
    Förstår vad du menar, och jag vet faktiskt inte vad man ska göra åt saken. Men jag tror ändå inte att det blir bättre av att du anmäler detta.
  • Anonym (upprörd)
    MissLillan skrev 2009-09-29 18:14:05 följande:
    Vad är det du vill anmäla? Det är ju inte olagligt? Prata med henne ist.
    Är det inte????
    Hur många kan, med handen på hjärtat, säga att det är OK att 11-åringar, som går i femman, har sex, dvs samlag???
  • kråkanbråkan

du har ja sagt till flickans föräldrar. tycker inte du ska anmäla hit och dit. så länge hon inte har sex med betydligt äldra killar/tjejer så är de ju okey tycker ja.

• Anonym (sonen)

Det är väl din son du får prata med, svårt att påverka någon annans barn. Och tyvärr kan man inte anmäla om två 11 åringar har sex, hade den ena varit över 15 år så hade det varit en annan sak.

Hon kan inte locka din son om han inte själv vill, och om du pratar med honom kanske du kan påverka.

• Anonym (hmm)

Många barn börjar i tidig ålder utforska sina kroppar, (smeka sig själva osv) Och sedan blir nyfikna på sex. Jag har en vän till mig som blev av med oskulden när de blev 12 år

• kråkanbråkan

och de är inte olagligt när 2 i samma ålder har sex, inte om båda är under 15.
    känner hon sig redo så är de väll hennes sak. tror inte de går att "prata " henne ur de om hon nu väl satt igång.

• mamma2kids

sköt du ditt,saker som rör din son.inte andras.anmäla sånna saker.ja då gör du bort dig,helt sjukt.

Svar på tråden Vart anmäler jag att 11-åringart har sex??