• Anonym (ajajaj)

Pevaryl! Hjälp!

Jag tog pevaryl igår kväll för jag misstänkte att jag hade svamp... efter ca 5 minuter började det brännas och svida i hela underlivet och det gör det fortfarande =( Va fan ska jag göra! Jag är helt lila där nere....

• Svar på tråden Pevaryl! Hjälp!
  • Anonym

Be en distriksläkare på närmsta vårdcentral skriva ut diflucan (tablettform) till dig, gå dit imorgon! För mig är det det enda som hjälper mot svamp i underlivet. Pervaryl använder jag aldrig numera, det svider för mycket.

• Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-29 19:26:59 följande:
    Be en distriksläkare på närmsta vårdcentral skriva ut diflucan (tablettform) till dig, gå dit imorgon! För mig är det det enda som hjälper mot svamp i underlivet. Pervaryl använder jag aldrig numera, det svider för mycket.
    Vad var dte för fel med mitt svar? :´)
  • Anonym
    Mariohn skrev 2009-09-29 19:27:40 följande:
    Vad var dte för fel med mitt svar? :´)
    Värst vad du tog åt dig...jag läste bara TS text. Det är väl bra om två kommer med samma bra tips!
  • Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-29 19:40:15 följande:
    Värst vad du tog åt dig...jag läste bara TS text. Det är väl bra om två kommer med samma bra tips!
    Jaguu vad jag tog åt mig. Det kan inte vara så att jag tyckte att det var lite roligt att du svarade exakt likadant som jag i inlägget efter..
  • Anonym (ajajaj)

Tack för alla svar! Man ska inte ringa gyn eller barnmorskemottagningen?

• Mariohn

Anonym (ajajaj) skrev 2009-09-29 21:01:41 följande:

Kan man ringa en gynekolog direkt där du bor? Man brukar boka via växel på vc.
  • Anonym (ajajaj)

Ja det kan man =) ska jag ringa dit då?

• Mariohn

Jo du kan ringa barnmorskemottagningen om du vill ha svar på vad ditt problem är enbart. Barnmorskor får inte skriva ut medicin. De kan däremot remittera dig vidare till någon som får om du vill vänta ett par dagar,.
  • Anonym (ajajaj)
    Mariohn skrev 2009-09-29 21:05:41 följande:
    Jo du kan ringa barnmorskemottagningen om du vill ha svar på vad ditt problem är enbart. Barnmorskor får inte skriva ut medicin. De kan däremot remittera dig vidare till någon som får om du vill vänta ett par dagar,.
    aha okej, men då borde jag nog ringa gyn istället?
  • Mariohn

Anonym (ajajaj) skrev 2009-09-29 21:06:38 följande:

aha okej, men då borde jag nog ringa gyn istället?
    Om du har ett direktnummer till en sådan som delar ut akuttider ja.
  • Anonym (ajajaj)
    Mariohn skrev 2009-09-29 21:08:14 följande:
    Anonym (ajajaj) skrev 2009-09-29 21:06:38 följande:
    Om du har ett direktnummer till en sådan som delar ut akuttider ja.
    Okej! Tack för dit svar!
Svar på tråden Pevaryl! Hjälp!