Kan man ha det så här i köket?
Vi har förmånen att få göra ett helt nytt kök i ett rum som inte varit kök innan, men vad svårt det är.
Problemet är att det måste bli ett sk korridorkök, och enda vägen in i resten av lägenheten från hallen går just genom denna kökskorridor. När jag tittat på hur köket skall planeras så är bästa stället för ugnen i slutet på ena sidan, dvs. närmast dörren in. Kan man ha det så i verkligenheten? Blir det tokigt när man lagar mat att ha den närmast dörren? Annars lär det väl bli att vi väljer en vanlig spis med ugn som då hamnar någon halvmeter in från dörren. Eller så tar vi den på andra sidan i mitten, någonstans.
Det är mest för att jag fått för mig att det är bra att ha ugnen nära spisfläkten som den hamnade där.
Vad skall man annars ha där närmast dörren? Bara skåp eller funkar ky och frys, tror ni?
Dörren kommer troligast att bli en skjutdörr så problemet är väl mest hur man upplever att komma in i ugnen det första man gör när man stiger på.
Snälla, har ni några funderingar runt sån't här? ...för jag känner att jag kört fast.