• Sebastian Isabel

Minns ni er första kyss

Vet inte varför men idag så kom jag att tänka på min första kyss!

Jag var 12 och var hemligt förälskad i en kille, vi var ute och spelade basket sen började regna så vi sprang under ett tak och då kysste han mig från ingenstans! Det måste ha varit den bästa kyssen för jag minns den än idag!

Minns ni er första kyss?

• Svar på tråden Minns ni er första kyss
  • Nefta

Jag minns min klart och tydligt. Det var en midsommar när jag var och hälsade på en kompis i dalarna. Vi var på nån hembyggdsgård där det var lite festligheter och ett dansband som spelade. Jag träffade en kille där och han bjöd upp mig på dans och så fick jag min första kyss där på dansgolvet framför en massa gamla tanter och gubbar som alla log så sött åt oss och antagligen min överlyckliga min.. :)

• Suzy QX

Tror jag var 14, inte kär i killen (tror knappt jag gillade honom) Minns bara att han hade kall tunga/mun och smakade inte gott..

Kille 2 var en riktig tungvispare, inte min smak det heller. Långsamt ska det vara.

Tog många år innan jag lärde mig uppskatta kyssar och då ska de vara på rätt sätt.

• sakoline

Ja, det var sliskigt och jag fick torka mig om munnen efteråt. Men det var skönt, för nu var det gjort, det som alla pratat om!

• Hadjelina

Nja, alltså, minns ju första pussen/pussarna, men inte min första riktiga kyss (så som jag tolkar just kyss).

• Stårschan

Oh ja! Vi satt hopträngda i ett baksäte - han var 15, jag 14. November, mörkt ute. Han började stöka och leka med g-krafterna så att han pressades mer ut mot mig än vad som var nödvändigt. Sedan började han nafsa mig vid örat, sen mot kinden, och till slut satt vi och tungkysstes i en halvtimme. Mitt livs bästa bilfärd!

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Zixi

Tyvärr kan jag inte säga att jag kommer ihåg den. Jag vet vem den var med... Vi avancerade långsamt från pussar till kyssar så jag kan inte riktigt dra någon gräns. Kommer ihåg första av en massa andra saker dock

• Anouschka

ja, jag var tolv ar och min drömkille hade "fragat chans" pa mig. Jag minns dock att jag tyckte att det var en konstig upplevelse (kan ha att göra med att killen i fraga var lika oerfaren som jag och snurrade runt som en tvättmaskin med sin tunga )

• Agapi

oh kommer ihåg min oxå. Jag var tretton och sovöver hos en kompis tillsammans med killen jag var kär i och en annan kompis. Tjejerna sov i sängen och jag och killen sov på en madrass på golvet. De var mitt i natten och jag halv sov.

Så helt plötsligt ligger vi vända mot varandra. Visste inte om han var vaken och han undrade väl de samma om mej. Så lååååååååååångsamt lååååångsamt kom vi närmare och närmare tills våra läppar nuddade varandra och vi började kyssas.

Gud vad mysigt och spännande de var!

• Liljekonvaljblomman

Självklart, den glömmer jag ALDRIG... Var 16 år så det var väl på tiden oxå...

• UpsyDaisy

Ja, jag var 15 år och var på Malmöfestivalen med min storebror och hans kompisar. Jag tappade bort min bror och var mycket ängslig, men hans kompis som var 22 år sa att han skulle ta mig hem. Han rökte och hade druckit. På vägen hem så kysste han mig och det var nog det äckligaste jag varit med om!!!

Andra kyssen var däremot underbar...min första pojkvän, han kysste mig under ett träd i min trädgård och han var otroligt omtänksam och försiktig. Jag var så nervös att jag skakade som ett asplöv...trodde jag skulle svimma.

• norrlandsgumman

Ja, jag minns den än idag,
    det var med min första kärlek,
    vi har 14 år båda två.
    Han skulle sova hos mej, men innan vi gick o la oss var vi
    i biljardrummet som fanns på området vi bodde i.
    Jag höll på att plocka bort och göra fint innan vi skulle släcka och gå hem,
    när han kom och ställde sej bredvid mej, jag trodde först han bara skulle ge mej en kram som han oftast gjorde eller en liten puss på kinden.

Men inte denna gång, han frågade lite försiktigt om han fick ge mej en puss på munnen, och visst fick han det, men det slutade med att vi kysstes på riktigt.

Det pirrade i hela kroppen, men det var en underbar första kyss må jag säga :)

• red rose 06

jag va 14 år, min första kärlek, han va kär i mig väldigt länge, ca 3 år.
    Det tog mig lite tid att ge han en kyss , jag va så blyg.
    vi var ute satt på en klippa i skogen, lyssnade på musik med varsin hörlur, aint nobody låten, en gammal!
    sen kom han frmför mig, smekte min kind lekte med mitt hår o så pussade han mig försiktigt... sen kysste han mig, DÅ började det plötsligt att snöa!! helt magiskt!
    glömmer aldrig den kyssen!

Han tog även min oskulld 3 år senare :)

• undermolnen

Jaaa, jag var 14 och det var med min första pojkvän. Vi var på bio och det pirrade i hela magen efteråt.

• Fru Bernhardsson

Vilken mysig fråga du tog upp:)

Jo sånt minns man.. Va i en lekpark och vi stötte på några killar och på något konstigt sätt så blev de en kyss med den som jag tyckte va snyggast bland de. Va 14 år när de hände. Mysig tid:)

• Sissi82

åååh! ja min första kyss då var jag 12 en sk. "långtradare" ha ha! hans tunga roterade som en elvisp i min mun! ingen höjdare men jag var stolt över att jag gjort det! Vi var typ ihop... man bytte killar varannan vecka på den tiden.. var väl inte så mkt känslor inblandat då.. mest spännade!{#lang_emotions_kiss}

Mamma till två prinsessor♥
  • Barboter

Haha ja.. det var på Cypern på en nattklubb, jag var väl 16-17, en sliskig strandraggare antar jag, fast han var inte så gammal. Han bet mig i läppen och jag tyckte det var hemskt och samtidigt spelades "Finally it's happening to me". Skrattar varje gång jag tänker på det =)

Svar på tråden Minns ni er första kyss