• Charla

Vadå egentid??

Jag håller med dej!!! Vi har aldrig barnvakt i den bemärkelsen att vi ska ut på något kul, fest, krogen eller nå´t. är vi hembjudna till någon så har de åxå barn och vi har trevligt tillsammans..Själv har jag 3 barn å är hemma just nu. Förra veckan frågade mina 2 största barn om de kunde få hälsa på farmor och farfar på landet i helgen. Visst, vad kul då får de rå om varann å ha trevligt tillsammans... å det var ju barnen som ville. Vi kan passa på att fixa lite extra här hemma samt äta nå´t gott med vin på kvällen...å vi har ju ett barn kvar...semester...hi, hi. Nää, annars blir det inte många krogrundor här!! Å det trivs vi med När vi berättar att vi tex ska åka utomlands, så frågor folk om barnen ska med. Självklart ska de med, det ju mysigt att få vara hela familjen. Aldrig jag skulle åka utan dem. De är små så kort tid och snabbare än man tror växer de upp och då hinner vi väl med och "förverkliga" oss själva. Jag älskar att "bara" få va mamma å umgås med familjen just nu!! Visst är det jobbigt ibland men det är mkt som väger upp det!

• Charla
    Charla skrev 2009-09-30 12:53:03 följande:
    Jag håller med dej!!! Vi har aldrig barnvakt i den bemärkelsen att vi ska ut på något kul, fest, krogen eller nå´t. är vi hembjudna till någon så har de åxå barn och vi har trevligt tillsammans..Själv har jag 3 barn å är hemma just nu. Förra veckan frågade mina 2 största barn om de kunde få hälsa på farmor och farfar på landet i helgen. Visst, vad kul då får de rå om varann å ha trevligt tillsammans... å det var ju barnen som ville. Vi kan passa på att fixa lite extra här hemma samt äta nå´t gott med vin på kvällen...å vi har ju ett barn kvar...semester...hi, hi. Nää, annars blir det inte många krogrundor här!! Å det trivs vi med När vi berättar att vi tex ska åka utomlands, så frågor folk om barnen ska med. Självklart ska de med, det ju mysigt att få vara hela familjen. Aldrig jag skulle åka utan dem. De är små så kort tid och snabbare än man tror växer de upp och då hinner vi väl med och "förverkliga" oss själva. Jag älskar att "bara" få va mamma å umgås med familjen just nu!! Visst är det jobbigt ibland men det är mkt som väger upp det!
    Måste bara tillägga att yngsta på 2 1/2 år lämnar vi inte över natten än...bara för ett par timmar i såfall .förutom i en nödsituation...förståss
  • Charla
    Mariohn skrev 2009-09-30 13:12:31 följande:
    Personligen hade jag blivit tvärilsken och jättejätteledsen om jag inte fått följa med farfar och farmor hem och sova över när jag var liten. Det är jättefina stunder som jag fortfarande minns med enormt mycket värme i bröstet och det vill jag att mina barn också ska få göra.
    Självklart ska de få göra det!!! Jätteviktigt att de får ensamtid med sina mor och farföräldrar....absolut! Mina valde att få vara med farmor och farfar i helgen..å visst fick de det!
  • Charla

Bio-kvällar å spa-weekends i alla ära....men det är inte det som förhållandet överlever på. Förhållandet i vardagen är det viktigaste och att det är bra då, sedan får man se middagar på tu man hand som en bonus att få göra något kul tillsammans utan barnen!

• Charla
    lindberg78 skrev 2009-09-30 13:31:36 följande:
    Verkar som många tror att jag inte låter barnen få träffa/umgås med sina mor/farföräldrar. Jodå Dom har väldigt god kontakt! Men jag vill inte lasta mina föräldrar / svärmor att vara barnvakt bara för att vi ska ut å dricka alkohol. Då ska det vara något riktigt särskilt. Sen kan jag ju meddela att skaffa barnvakt en eller två ggr per år är inget fel alls. Jag syftar mer på var och varannan helg som jag vet mååånga gör. Tror ni har fått min ts om bakfoten.... Jag är ingen präktig mamma som bara sitter hemma å övervakar mina barn. Tvärtom, hittar på roliga saker, fast då ihop med HELA min familj. Kalla det egentid, mammatid, självtid, krogtid eller vad som helst. Ordet egentid har många betydelser och är i sig inget fel, men sen hur ofta och hur stort begäret efter det är, det är det som är frågan.
    Exakt!
Svar på tråden Vadå egentid??