Vadå egentid??
Kul att du trivs med ditt liv.. Jag själv hade dött av tristess!
Kul att du trivs med ditt liv.. Jag själv hade dött av tristess!
Men herre gud! Hur ska det gå när barnen blivit stora och inte vill umgås med er? Skiljer ni er då eftersom ni bara verkar leva genom barnen?
Jag kanske är konstig, men om allt går vägen ska jag och min man ha barn i maj.. Vi vet redan nu att vi behöver barnvakt 2-3 timmar i juli
Vi har redan en teaterföreställning inbokad då.. Visst får vi avboka det om vi märker att vårt barn inte klarar av det, men jag tror nog inte det ska behövas! Mina föräldrar är vana vid barn!
Fast om man vill gå ut på bio en kväll, eller gå ut och äta för att vara ensamma en kväll. Om nu ens föräldrar verkligen vill ha barnen hos sig? Mina föräldrar älskar sina barnbarn!
Supa skallen av mig har jag aldrig gjort, men gå ut och äta en middag är bara skoj! Jag tycker det är viktigt att man får tid till varandra som PAR också, där barnen inte är med. Kanske t.o.m. åker på en weekend utan barnen..
Fast jag tror inte ett förhållande överlever om man aldrig gör något själva faktiskt.. Jag tycker det är allvarligt när vissa säger att de inte har något att prata med sin partner om! Vart är då förhållandet på väg?
Varför pratar du bara om mammor i din ts då?
Fast vi kan väl visst säga att vi skulle dö av tristess? Får inte vi säga det, men hon får säga att man är en dålig mamma om man har barnvakt?
sofie och laura skrev 2009-09-30 13:53:06 följande:
Jag har en vän som inte kom på vårt bröllop för hennes son inte fick följa med.. Hennes anledning? Jo, är inte hela familjen bjuden kommer ingen..
Tror ni att vi är vänner idag?
Fast om man inte har något att prata om när barnen inte är närvarande? Då tror jag inte förhållandet överlever.. Ska man bara sitta och titta på varandra när barnen är utflugna då?
Jag håller med!