Inlägg från: Småbarnsmamma |Visa alla inlägg
  • Småbarnsmamma

Vadå egentid??

superkatten skrev 2009-09-30 21:50:38 följande:
    Jag tycker du har helt rätt. Varför skaffade man sina barn ifall man ändå vill ut på krogen och supa? Känner mig ibland som att jag vore dum i huvet för att jag aldrig har barnvakt. Jag hade gärna varit hemmafru ifall vi klarat det ekonmiskt och tycker att det borde finnas möjlighet till det för de som vill. Nej fram för fler föräldrar som du.
    Håller helt och hållet med!!! Tur att det fortfarande finns vettiga männinskor i denna värld!
  • Småbarnsmamma

Själv trodde jag att det inte var sant när jag läste några negativa reaktioner i tråden! Helt sjukt ju! Tycker det är jättebra att det finns kvinnor/män som prioriterar sin familj/barn istället för sig själva. Det är det allför många som gör redan... Skilsmässor hit o dit. Inte så konstigt eller hur?! Men så ska det visst vara nu på 2000-talet. Säkert många människor som kommer ångra sina liv när de är gamla och ser tillbaka på sina liv och vad de prioriterade. Mycket tragiskt!

• Småbarnsmamma

Har aldrig sagt att jag inte har egentid som flera påstår eller vill tro antar jag. För det har jag! Jag har ju min man som tar hand om barnen minst lika mycket som jag. Man ger varandra tid och behöver inte skaffa barnvakt jämt, man är ju två! Men nog är det tragiskt att folk skaffar barn och sen lämnar bort dem så fort dem har chansen, det är det jag menar. Eller ångrar att dem ens skaffade barn. DET är tragiskt!

• Småbarnsmamma

Trollet Ludenben skrev 2009-09-30 23:00:37 följande:

Det är otroligt skönt att en eller ett par gånger om året åtminstonne få vara ett par. Gå på resutrang, bio etc. Har ni aldrig behov av det?? DET låter ju tragiskt. Låter ju väldigt tragiskt att inte kunna unna sig ett romantiskt resturangbesök någon gång med sin man utan att ha med ungarna.
    Självklart har vi behov av det! Har jag sagt nåt annat? Klart vi unnar oss saker tillsammans (bio, resturangbesök m.m.) Vi har varit gifta i många år och tänkt fortsätta med det och då krävs massa tid tillsammans bara vi! Har ALDRIG påstått nåt annat.
    sofmo skrev 2009-09-30 22:50:01 följande:
    Det håller jag helt med om! Men har du verkligen läst TS sista inlägg...? Jag tyckte att hon skrev en del vettigt innan, men...För i tilläggskommentaren så skriver hon; "herregud!! Jag menar inte att jag är bättre än nån annan" Sen så skriver hon det där inlägget sist där hon får det att låta som det är en tävling.
    Nej, jag har inte läst mycket alls i tråden. Tyckte bara trådstarten var väldigt bra! Sen vet jag inte vad hon mer skrivit...
  • Småbarnsmamma

lindberg78: SÅ bra sagt! Jag visste väl att du var en förnuftig människa. Så tragiskt när folk dömmer i förväg. Du är ett föredömme för mig iallafall! Dem som är negativa måste bara vara avundsjuka. Lycka till med framtiden!

• Småbarnsmamma
    Nette26 skrev 2009-10-01 17:06:23 följande:
    håller med ts i allt hon säger!!!!!!!!!!
    Jag med!
Svar på tråden Vadå egentid??