• kokos

Vadå egentid??

Jag skulle aldrig få för mig att ha "egentid". Skulle inte heller lämna bort mina barn till någon för att jag ska ut och roa mig. Det kunde jag göra innan jag skaffade barn vilket jag också gjorde roade mig alltså.
    Jag prioriterar Familjen framför allt annat, men det är mitt val och alla är olika

Har kompisar som sagt att de vill sitta barnvakt men jag säger blankt nej!
    Vill inte någon annan ska passa mina barn. Det vill jag göra själv! Kalla mig hönsmamma om ni vill

• kokos
    Fru U skrev 2009-10-03 19:50:50 följande:
    Okej, så du går på toa o duschar med barnen?
    Sådant tar max en halv minut och duschar gör jag när barnen lagt sig
  • kokos
    Fru U skrev 2009-10-03 20:02:52 följande:
    Det låter unikt. Jag känner ingen, kvinna eller man, som kan dra ner byxorna, skita, torka sig o tvätta händerna på 30 sekunder.
    Då gör du det nu då
  • kokos
    längtar och väntar skrev 2009-10-03 20:21:15 följande:
    Det är ditt eget val du gör så klart, och så länge du är nöjd med det så fine! Jag hade inte velat ha det så. Jag tycker det är viktigt att ta hand om sig själv och sin partner ävne när man har barn. Jag är inte bara mamma, utan även fru och mig själv!
    Man hinner ta hand om både man och sig själv ändå. Men det gäller att planera! Ja jag är supernöjd och jag älskar min familj över allt annat
  • kokos
    längtar och väntar skrev 2009-10-03 20:24:45 följande:
    Jag tycker det är viktigt att ta hand om sig själv på egen hand, gå och träna, träffa vänner etc. Sen tycker jag även det är viktigt att vårda relationen genom att ibland vara barnfria och gå ut och äta eller kanske åka på weekendresa. Men det är jag det... Jag älskar inte min familj mindre för att jag resonerar så..
    Nej nej det har jag aldrig menat! Klart man älskar sin familj!
  • kokos
    längtar och väntar skrev 2009-10-03 20:32:52 följande:
    Finns faktiskt en del som inte tycker man kan älska sin familj om man inte alltid sätter barnen i första rummet.. Klart barnen är viktiga, men jag tycker det är viktigt att inte glömma bort vem mn själv är också.
    jag är inte en av dom Alla prioriterar vi olika bara så är det
  • kokos
    längtar och väntar skrev 2009-10-03 20:35:33 följande:
    Varför vill du inte att kompisar eller familj ska sitta barnvakt? Är det så farligt att inte vara med barnen 24/7?
    Jag vill inte för jag har inte fött dom för att lämna bort dom. Skulle något hända så skule jag aldrig förlåta mig själv eller dom som passar  Jag vill verkligen ha mina barn runt omkring mig hela tiden.
Svar på tråden Vadå egentid??