Inlägg från: regnbågspappan |Visa alla inlägg
  • regnbågspappan

Vadå egentid??

TS bara läst ts och tilläggskommentaren
    '

jag tycker du är en sämre mamma än en mamma som tar lite egentid elelr man kanske ska säga föräldrer för antar din man tar en öl med polarna efter jobbet då och då eller???
    Anledningen till att jag tycker du är sämre är att barnen behöver komma bort från sina föräldrar då och då och att gå till dagis hjälper inte.

• regnbågspappan
    lindberg78 skrev 2009-09-30 21:21:35 följande:
    oj oj oj.... jag har verkligen råkat trampa på en öm tå!Verkar som alla barnvaktsälskande partymammor samlats på fl.Jag delar verkligen inte eran uppfattning om anledningarna att skaffa barnvakt!!Det handlar inte om att någon ber om att få umgås med barnen eller att man nån gång går på bio. Utan behovet att tex dricka alkohol på krogen vareviga helg eller att inte klara av hemmet själv utan lilla mammas hjälp. Sen får ni tycka att jag e präktig eller naaaaw-duttig. Avundsjuka?? Och tänk !!! hur mycket egentid har jag inte haft idag? Har ju hängt här på fl nästan hela dagen och ändå lyckats tvätta 5 maskiner tvätt, städa, laga mat, fixa disken, hämta barn, bakat bröd och tagit hand om bebis!! DET är mamma-power!!!!!!Nu ska jag ha kvalitetstid med min man som precis kom hem från jobbet. Natti!!
    oj va sent gubben kom.. han kanske va hos älskarinnan ;)
  • regnbågspappan
    lantlollan79 skrev 2009-09-30 21:48:56 följande:
    saknar fortfarande svar från TS på mitt förra inlägg, (nr 246)... vad är syftet med tråden???
    har du inte fattat det ännu, trots att TS skriver att hon inte vill utspeglas som den perfekta mamman och alla andra som värdelösa så är ju faktiskt det som är meningen annars hade hon ju aldrig gjort tråden
  • regnbågspappan
    lantlollan79 skrev 2009-09-30 22:03:34 följande:
    Antar att du inte försöker säga att jag är trög som inte fattat, så jag väljer att inte ta din kommentar så hårt ;.) Tack för din tolkning (den är en av de jag har på min lista över möjligheter också), men jag är rätt nyfiken faktiskt och skulle seriöst vilja höra TS eget svar på frågan. Med tanke på alla varianter på åsikter, synvinklar och svar som kommit i denna tråd så känns den alltmer relevant nämligen. Det "spretar" rätt bra här...
    kommer väl antagligen bli anmäld för påhopp men jag tror verkligen det är TS mening med tråden
  • regnbågspappan

självklart ska man prioritera sina barn men känns lite overdue att spendera varje vaken och sovandes sekund med dem

• regnbågspappan
    linjes skrev 2009-10-01 13:02:20 följande:
    Jag har varit mamma i 12 år och älskar att vara mamma fru hundägare husägare mm mm jag har min egentid på morgonen innan barnen ska väckas och gå till skolan det räcker för mig..Men däremot vill jag åka iväg någon helg ibland tillsamans med min man för att få kvalitetstid med honom och just den helgen inte vara mamma inte behöva tjata gnata städa diska och tvätta,utan vara min mans fru så vi kan ägna oss åt varandra och kanske lite annat
    har ni bara sex när ni är ifrån barnen??
  • regnbågspappan
    Kajak skrev 2009-10-01 13:04:31 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-09-30 16:17:20 följande:
    Vi gifte oss i somras o vi hade 20 barn o ca 50 vuxna.Vi såg det inte som en problem.Vi bad toastmadamer att se till ha program till runt 22-tiden sen därefter är det fritt fram för baren. Så ALLA kunde vara med.Många åkte hem vid 22 tiden men en del barnfamij som har lite störrebarn stannade till 23.00Vi hade kul tillsammans.Vi var på olika bröllop som hade program till 12-2 på natten så när hinner gäster umgås med varandra.Så nej tack det vill vi inte uppleva på vårt bröllopet, så vi bestämde att sluta med program till ca kl 22tiden så därefter kan gäster gå omrking o umgås med där som satt på "andra sida" m.m...Ähh alla bröllop är olika...
    hamnat i fel tråd???
  • regnbågspappan
    Kajak skrev 2009-10-01 13:11:12 följande:
    Nää. Citat som jag tog från är #136....
    ok har nog missat det.. lät bara så OT
  • regnbågspappan
    linjes skrev 2009-10-01 13:05:43 följande:
    Nu var det inte sex jag pratade om
    vad är det "andra" då om inte sex hihi
  • regnbågspappan

längtar och väntar skrev 2009-10-02 05:54:13 följande:

oj, vad jag måste vara gammal mamma då.. KOmmer vara nästan 29 år när pyret kommer, kommer inte orka springa efter honom/henne.. Borde kanske sitta på hemmet redan?.. Men vet du? Jag har istället skaffat mig en utbildning, och ett heltids tillsvdarejobb och har rest en massa innan jag får barn! Resa kommer vi fortsätta göra, men känner kanske inte att man kan åka till Israel med ett litet barn liksom.. Men den resan har jag gjort innan jag fick barn!
    vad ska du med utbildning till? du är ju mamma och ska inte tänka på annat de nästa 18 åren
  • regnbågspappan

copy från TS
    Ja jag har egentid när jag sitter vid datorn, vad är problemet? Som sagt pratar jag främst om behovet att lämna bort sina barn var och varannan helg för sitt egna behov av supande, festande och sådan egentid. Känn er inte så träffade om ni inte gör detta. Jag vet flera föräldrar som gör så och det stör mig.... so what??

Men tycker du det är ett problem med dina vänner som gör detta så prata med dem isåfall.

Svar på tråden Vadå egentid??