Inlägg från: Läntandelavendel |Visa alla inlägg
  • Läntandelavendel

Vadå egentid??

ehhh..har läst dina tilläggskommentarer (inte alla inlägg i tråden) och tolkningen man gör av hela din trådstart är att du upplever dig som bättre än andra, mer ansvarsfull, en mer älskande mamma...för varför annars överhuvudtaget starta en sådan tråd om hur bra man har det!??? och hur du inte förstår dig på föräldrar som vill gå ut o ta en öl?? Undrar vilket behovd det är som ligger bakom att du faktiskt väljer att starta en tråd om detta överhuvudtaget......är det för att bekräfta sig själv mån tro?

• Läntandelavendel
    MinNatalie skrev 2009-10-01 12:56:47 följande:
    Jag bara måste fråga ts en sak.Igår skrev du tråden kl. 12:14 Du svarade på andras inlägg väldigt aktivt under hela gårdagen och skrev ditt sista inlägg 21.21.Du har 5 barn? och du behöver ingen egentid? Faktum är att varje gång du skriver ett inlägg så har du egentid....familjeliv för dig eller en fika på stan med vänner för en annan är egentid....barn har en pappa också.
    precis!! men lever man i en självupptagen bubbla så kan det vara svårt att se sånt.........
  • Läntandelavendel
    lindberg78 skrev 2009-10-01 17:56:36 följande:
    Förstår ni inte det vid detta laget kan jag inte hjälpa er... Sluta läs om ni inte fattar min tidigare förklaring....
    du förstår nog inte den riktigt själv, för skulle du analysera den noggrannare så skulle du se att syftet egentligen var att lyfta upp dig själv "jag trivs sååå bra i mitt liv, så fantastiskt bra, och klagar aldrig" o ifall det är en uppriktig känsla du har så e det ju suveränt fast oftast behöver man ju inte framlyfta sig själv sådär (på bekostnad av andra) om man är uppriktigt, ärligt nöjd o belåten...
  • Läntandelavendel
    lindberg78 skrev 2009-10-01 16:06:43 följande:
    Sen kan ni ju bli avundsjuka eller irriterade på att det finns såna mammor som mig.
    Hjälp vilken "självkänsla".....................skulle behövas en synål..............
  • Läntandelavendel
    lindberg78 skrev 2009-09-30 13:31:36 följande:
    Men jag vill inte lasta mina föräldrar / svärmor att vara barnvakt bara för att vi ska ut å dricka alkohol.
    "lasta"... det får stå för dig och din familj då... andra mor-farföräldrar kanske inte tycker att passa barnbarnen är en sådan belastning...........
  • Läntandelavendel
    lindberg78 skrev 2009-10-03 17:10:11 följande:
    Såg att nån kommenterat utbildning innan barnskaffandet. Vad är det som säger att jag inte har utbildning och fast jobb?Till er som är sååå undrande om varför jag startat tråden och inte kan förstå syftet med den: Det är upp till var och en att starta en tråd om vad som helst ( nästan). Vilket jobb ni måste ha att sitta i var och varannan tråd och ifrågasätta om varför den finns?Blir ni sååå irriterade? Bry er inte om min tråd, skriv inget och lägg energin på annat! Att ni bara orkar!!Ja jag har egentid när jag sitter vid datorn, vad är problemet? Som sagt pratar jag främst om behovet att lämna bort sina barn var och varannan helg för sitt egna behov av supande, festande och sådan egentid. Känn er inte så träffade om ni inte gör detta. Jag vet flera föräldrar som gör så och det stör mig.... so what??
    Ganska solklart att du själv inte ens vet syftet med din tråd. Eller så kanske det inte känns så kul o erkänna det just nu.
  • Läntandelavendel
    lindberg78 skrev 2009-10-05 08:43:19 följande:
    Haha Ja, det är en tolkningsfråga, men läser man ordentligt så står det " vem har sagt att man måste sluta med sina intressen bara för att man får barn". Det innebär alltså att man absolut kan fortsätta med sina knypplingskurser, restaurangbesök etc, men JAG ANSER att man är mer begränsad när man fått barn. JAG ANSER att det kanske inte är så lämpligt att leva singelliv när man fått barn. Det är MINA åsikter, och det beytder ju inte att det är nån annans åsikter. Att man inte tycker samma, betyder inte det att man måste tycka illa om varann, inte sant?Sen visar jag bara exempel på hur JAG gör, likaså som nästan alla andra gjort i tråden. Är jag mer besserwisser än alla andra då?Men det står ändå klart och tydligt " Jag säger inte att någon på nåt sätt är en dålig förälder, men att gå ut tex på krogen var och varannan helg eller resa bort flertalet ggr utan barn får mig att undra.... Jag tycker inte det är vettigt.Men självklart ska man väl kunna göra nåt. Jag menar inte att man bara ska vara hemma och vaka över barnen.Vilken tolkning gör man av det?Det intressanta med en diskussion är ju att alla inte måste tycka samma. Då hade det väl inte varit intressant?
    Jisses. Det handlar inte om att tycka lika. Det ÄR kul att diskutera olikheter. Men det är inte kul med besserwissrar som envisas med att alla andra är tröga och inte förstår ts.
  • Läntandelavendel
    lindberg78 skrev 2009-10-06 09:14:20 följande:
    Citat 1: Jo jag tycker faktiskt det eftersom jag vet själv hur det är med föräldrar som knappt är hemma.

Citat 2: Nu låter det som om dom aldrig var hemma. Så är det inte, inte ens i närheten av mina ovanstående exempel.
    ???
  • Läntandelavendel
    lindberg78 skrev 2009-10-06 11:02:20 följande:
    Ja???
    först var de knappt hemma o sen var de ändå hemma en del...
    du kanske borde strukturera upp dina inlägg lite bättre (utan så många
    motsägelser) så att
    missförstånd lättare undviks...
  • Läntandelavendel
    Ja???
    först var de knappt hemma o sen var de ändå hemma en del...
    motsägelser) så att
  • Läntandelavendel
    Ja???
    först var de knappt hemma o sen var de ändå hemma en hel del...
    motsägelser) så att
  • Läntandelavendel
    Rosa30 skrev 2009-10-06 12:10:57 följande:
    Är det bättre att som du försumma sina barn dagtid genom att sitta framför datorn och svara i en tråd istället för att fokusera på sina barn?? Är din egentid bättre än min bara för att du är hemma och struntar i dina ungar??
    hahaha
    WORD
    ps. från en hemsk mamma som låtit svärmor gå en promenad med lillan så att jag har lite tid att laga mat o sitta på nätet :)
  • Läntandelavendel
    Läntandelavendel skrev 2009-10-06 13:44:43 följande:
    först var de knappt hemma o sen var de ändå hemma en hel del...du kanske borde strukturera upp dina inlägg lite bättre (utan så mångamotsägelser) så attmissförstånd lättare undviks...
    förlåt för tredubbelt inlägg! inte meningen!
    Och jäklar hur mkt egentid du har hemma egentligen!! du uppdaterar ju din tråd konstant med nya inlägg...
  • Läntandelavendel
    lindberg78 skrev 2009-10-06 16:41:06 följande:
    citerade inlägg :Är det bättre att som du försumma sina barn dagtid genom att sitta framför datorn och svara i en tråd istället för att fokusera på sina barn?? Är din egentid bättre än min bara för att du är hemma och struntar i dina ungar??Och jäklar hur mkt egentid du har hemma egentligen!! du uppdaterar ju din tråd konstant med nya inlägg...Nu tycker jag att det spårar ur lite va?Jag kommer inte ens sjunka till denna låga omogna nivå.Visste iofs att familjeliv var fyllt med ******er. Varför ens bry sig om såna?Nä nu kan ni klara er utan mig. Det var väl det ni var ute efter?
    Var eg inte ute efter att vara "fräck" med mitt inlägg.. (eller jo kanske lite..sorry...) men i en tråd som handlar om att man bara ska fokusera på sina barn hela tiden o inte "försumma" dem för sitt eget nöjes skull, så e det väl liiite konstigt att ts sitter på familjeliv fr morgon till kväll...eller du ser inte alls motsägelsefullheten i detta?
Svar på tråden Vadå egentid??