lindberg78 skrev 2009-10-05 08:43:19 följande:
Haha Ja, det är en tolkningsfråga, men läser man ordentligt så står det " vem har sagt att man måste sluta med sina intressen bara för att man får barn". Det innebär alltså att man absolut kan fortsätta med sina knypplingskurser, restaurangbesök etc, men JAG ANSER att man är mer begränsad när man fått barn. JAG ANSER att det kanske inte är så lämpligt att leva singelliv när man fått barn. Det är MINA åsikter, och det beytder ju inte att det är nån annans åsikter. Att man inte tycker samma, betyder inte det att man måste tycka illa om varann, inte sant?Sen visar jag bara exempel på hur JAG gör, likaså som nästan alla andra gjort i tråden. Är jag mer besserwisser än alla andra då?Men det står ändå klart och tydligt " Jag säger inte att någon på nåt sätt är en dålig förälder, men att gå ut tex på krogen var och varannan helg eller resa bort flertalet ggr utan barn får mig att undra.... Jag tycker inte det är vettigt.Men självklart ska man väl kunna göra nåt. Jag menar inte att man bara ska vara hemma och vaka över barnen.Vilken tolkning gör man av det?Det intressanta med en diskussion är ju att alla inte måste tycka samma. Då hade det väl inte varit intressant?
Jisses. Det handlar inte om att tycka lika. Det ÄR kul att diskutera olikheter. Men det är inte kul med besserwissrar som envisas med att alla andra är tröga och inte förstår ts.