Inlägg från: molly97 |Visa alla inlägg
  • molly97

11-åringar som har sex.

MysTic PrincesS skrev 2009-09-30 13:18:00 följande:
    Läste i en annan tråd om detta. Det var tal om anmälningar till socialen, prata med skolsköterska osv.

Bör man anmäla till socialen? Vad kan de göra isf?
    Prata med skolsköterskan? Vad kan hon göra isf?

Barn och ungdomar matas dagligen med sexuella intryck via tv, tidningar och internet. Många av de för tidiga sexuella debuterna sker på grund av detta, anser jag.

Sexualkunskap borde nog införas redan på lågstadiet i denna takten. Kunskap ger ett bättre skydd än förbud och bannor. Sen finns ett föräldraansvar, men tyvärr klarar inte alla föräldrar av att prata sex med sina barn och ungdomar heller. Då blir det skolans ansvar att verkligen lära ut.

Kunskap, skydd ger på sikt mindre aborter och könsjukdomar. Samt att även media får ta sitt ansvar i det hela. Sex säljer lösnummer mm, men lägg mer tid och pengar på information om baksidan med ett sexliv.
    Jag håller med dig på en halva. Själv så är jag 14 år och blev av med min oskuld när jag fyllde 11 men en kille som jag är tillsammans med nu till och med. Och det ångrar jag verkligen inte, sex är nåt finnt sex har ingen ålders gräns enligt mig, och enligt många. Min kille är 2 år äldre än mig, så jag var 11 han var 13. Och när jag var 11 var jag som en 15 åring jag var den mognaste i klassen hade fått mens och började onanera i 3an. Folk som har sex i vilka åldrar som helst är inte ett DUGG äckligt. Ålder e bara en siffra, e man mogen så e man, man kan inte göra så mycket åt det liksom. Denna tråden har fått så mycket negativa kommentarer, men hallå vad är det för äckligt att två 11 åringar har sex? det är ju dock som tvp 30 åringar har det? här i världen finns det 11 åringar som är mognare än 15 åringar, dom flesta vill inte vänta tills 15 dom flesta bryr sig inte om den lagen, sex e nåt av det finaste e man redo så är det la bara för föräldrarna att berätta om hur viktigt det är med skydd och det finns könssjukdomar! Själv så var vi så dumma så vi använde inte kondom. Och jag var så orolig, men sen kom mensen och då var det bara gött liksom. Ungdomsmottagningen som hade tystnadsplikt anmälde till sociala. Men vafan har sociala med att två 11 åringar har sex? dom är barn dom vill också njuta som vuxna. Vad hjälper sociala med att två har haft sex? det är ju bara löjligt det är nåt man sköter hemma. När jag var 11 så gick jag på gothiadiscot, jag har dock bara haft ett seriöst förhållande och det är med han jag är tillsammans med nu. Man behöver inte hitta den rätta, men jag och min kille har varit ihop i 3 år nu och vi var redo vad kan man göra åt det? det hade väl varit skillnad om jag kommer till ungdomsmottagningen med sår i vaginan eller blivit våldtagen? men och att två 11 åringar har sex inget med det. Mina ord, PEACE.
  • molly97
    Rocket Mania skrev 2012-04-20 00:27:10 följande:
    Du vet, psykisk mognad har inget med kroppen och mens att göra - det sitter enbart i huvudet. Hjärnan utvecklas hela tiden och en 11-åring är per definition ett barn med allt vad det innebär.

Du är säkert en jättetrevlig person men efter vad du just skrev att döma agerar du helt efter din ålder och knappt det. När du blir lika gammal och grå som jag kommer du förstå - jag tyckte också jag var ovanligt mogen vid din ålder. Det går över

-
    Personligen tycker jag det är sorgligt att sex kryper ner såpass i åldrarna. Omdömet är tyvärr sämre hos ett barn och det blir lätt fel. Jag hoppas jag klarar av att uppfostra mina barn "bättre" än att de blir av med oskulden innan 14-16 års ålder. 
    ja men gick inte in på små detaljer nu.. Ett barn är ett barn, jag är fortfarande barn. Men försökte bara säga vill 2 11 åringar ha sex får dom ha det,och jo mensen kommer i puberteten så det hänger också med? dock så är det inte dåligt om dina barn blir av med oskulden vid 11 förålder e ju ingen siffra 
  • molly97
    molly97 skrev 2012-04-23 00:01:26 följande:
    ja men gick inte in på små detaljer nu.. Ett barn är ett barn, jag är fortfarande barn. Men försökte bara säga vill två 11 åringar ha sex får dom ha det,och jo mensen kommer i puberteten så det hänger också med? dock så är det inte dåligt om dina barn blir av med oskulden vid 11 för ålder e ju bara en siffra 
  • molly97
    Rocket Mania skrev 2012-04-23 00:11:06 följande:
    Jo det är dåligt, det visar att jag misslyckats med att vara den förälder mina barn behöver. 
    inte misslyckad nånstans :)
Svar på tråden 11-åringar som har sex.