• siamusen

Finns det några nyttiga flingor?

För ett barn pa 3 år?

Eller är allt blaj?

• Svar på tråden Finns det några nyttiga flingor?
  • lövet2

Havrefras räknar jag som nyttiga. Vi brukar ha det och Corn Flakes hemma.

Time to go!
  • Saadie

hahahahaha
    Gör som fattiga familjer; flingor=havregryn

Så växte vi upp

Havregryn är nyttigt. Lite lingonsylt på (billigaste sylten) så blir det gott!

• siamusen
    lövet2 skrev 2009-09-30 15:55:07 följande:
    Havrefras räknar jag som nyttiga. Vi brukar ha det och Corn Flakes hemma.
    Havrefras är gott Tveksam till om det finns hâr dock. Ska snoka lite.

Är corn flakes nyttigt? Har inte ätit det pa hundra ar men sist jag at det var det bara socker kändes det som. Och det far han ju i sig ändå.
  • siamusen
    Saadie skrev 2009-09-30 15:57:14 följande:
    hahahahahaGör som fattiga familjer; flingor=havregrynSå växte vi upp Havregryn är nyttigt. Lite lingonsylt på (billigaste sylten) så blir det gott!
    Ja, det kan jag tänka mig blir gott Ska nog ta och prova det och se om han äter.
  • Ickan

Corn flakes är väl helt ok, det är lite sötat iofs. Frosties däremot är riktigt sockrade saker.

• lövet2
    siamusen skrev 2009-09-30 15:57:22 följande:
    Havrefras är gott Tveksam till om det finns hâr dock. Ska snoka lite. Är corn flakes nyttigt? Har inte ätit det pa hundra ar men sist jag at det var det bara socker kändes det som. Och det far han ju i sig ändå.
    Du kanske blandar i hop med Kellogs Frosties? Det är Corn Flakes doppade i socker!
    Time to go!
  • Fröken Lilo

Blanda din egen musli med havregryn och andra gryn, olika fröer och nötter, torkad frukt m.m. det är jättegott och så vet du att du inte får i dig en massa konstigheter.

• lövet2

Per portion (30-35 g):
    Havrefras - socker 4,5 g - fett 2,5 g - kostfiber 5,0 g
    Corn Flakes - socker 2,5 g - fett 0,3 g - kostfiber 0,9 g

Time to go!
  • cloudberry79

I ett råd och rön test från förra året var Quakers havrefras bäst av alla frukostflingor, då vägde de in sockerhalt, salthalt, vitaminer och fiber. Sämst var coco pops och nesquik.

If you love me - please don't feed me!
  • siamusen
    lövet2 skrev 2009-09-30 16:00:11 följande:
    Du kanske blandar i hop med Kellogs Frosties? Det är Corn Flakes doppade i socker!
    Ja, det gör jag nog. Goda var de i varje fall
Svar på tråden Finns det några nyttiga flingor?