Underhålla en 2 månaders bebis
Jag söker efter nya sätt att roa min bebis. Känns som att jag behöver en större repertoar. Några tips på vad som kan vara roligt?
Jag söker efter nya sätt att roa min bebis. Känns som att jag behöver en större repertoar. Några tips på vad som kan vara roligt?
En två månaders kräver ju inte så mycket underhållning....=)
Att sjunga för den lille funkar ju alltid...samt babygym. Min son är snart 3 mån o han älskar att ligga o ta på alla sakerna..eller sparka på dom =)
säker på att det inte är du som är uttråkad mer än bebisen?
vilket iofs kan ge en uttråkad bebis om man själv är uttråkad. hur roar du honom/henne idag?
har en tremåanders och hon sitter i babysitter med lekbåge, ligger i babygymmet, hänger med runt och tittar på allt möjligt i lägenheten, busar med henne och sjunger, hon får saker att hålla och känna på. ser till att göra små utflykter och träffa lite folk då och då. köpte en discolampa häromdagen
och får snart hem en lekmatta med olika grejor på, blandannat en spegel
nej det är inte jag som blir uttråkad, bebis ljuder så fort han har tråkigt, vilket han verkar få ganska snabbt tyvärr. idag så har jag babygym som han börjar tycka lite bättre om. Han har inte riktigt börjat känna på saker än men det kommer nog när som helst. Sjunger gör jag också men det är sällan jag får nåt gensvar på det. Vi tittar lite på bilder också, vilket han tycker är kul ibland. Tidigare har vi gått runt i huset mycket, men han blir fortare uttråkad av det nu än förut och min rygg klarar inte av att bära runt på honom alltför långa stunder heller längre så jag skulle behöva lite mer stillasittande skoj åt honom.
Jag lägger ut en lekfilt (ett gammalt täcke bara), och så får babyn ligga där. Jag finns inom hör- och synhåll och sköter mitt, och babyn har hela rummet att studera - plus sina egna händer förstås. När babyn är less på att ligga på mage, så lägger jag den på rygg. En stund i babysittern sedan för att få en annan vinkel på saker och ting. Mer underhållning än så brukar inte behövas. Mamma är en väldigt intressant person för en baby, så det räcker för det mesta med att babyn ser och hör mamma.
Varm is skrev 2009-09-30 18:19:50 följande:
April Mamma skrev 2009-09-30 18:04:26 följande: