• Blygviol

Sonen accepterar inte att vi ses!

Har börjat träffa en underbar man som ligger i skilsmässa. Han har tre barn, tvillingar på åtta år o en som på elva år.
    Han talar m barnen i telefon på kvällarna innan de går och lägger sig då de är hos sin mamma. Den äldsta sonen accepterar inte att vi träffas, sist la han på luren i örat på sin pappa då han fick höra att vi åt middag tillsammans.
    Han vill inte att pappa ska träffa någon.
    Pojken har blivit utåtagerande i skilmässan o pappan upplever det som svårt att få pojken att förstå att skilsmässan var oundviklig.

Hur ska jag göra för att kunna fortsätta träffa deras far som nu tvivlar på allt...
    Hur hanterar vi sonen?

• Svar på tråden Sonen accepterar inte att vi ses!
  • Blygviol

År..är det verkligen den tiden det tar..? Känns hopplöst..

• Blygviol

Han kan erbjuda mig o mina barn det vi behöver. Men har lite svårt att förstå hur jag ska orka ta hand om fem barn.
    Har varit singel i tre år nu och inte hittat någon utom denna man som jag fått varma känslor för. De växer inte på trän.
    Undrar hur man syr ihop detta? Första steget är att hantera sonen som inte vill.

• Blygviol

Menade att det löser sig m boende, vi får plats.
    Klart pojken måste få sörja, det håller jag med om...
    Men hur hanteras det, vad säger man till ett barn som är förtvivlat o ser den nya som ett hot?

• Blygviol

Tack för alla fina och förståndiga svar, de har varit bra stöttning och har ökat min förståelse för vad som sker.
    Pojken kontrollerar nu sin pappa, de vill ständigt veta var han är, kollar hans mobil, frågar vilka som är där, vilka han umgås med. De hörs både morgon och kväll när barnen är hos sin mamma och däremellan kan det vara någon glömd bok eller jacka som ska lämnas. Pappan mår dåligt av att en av sönerna tar det så hårt. Han känner att hans mamma lämnat honom då hon träffat en ny. Hon har naturligtvis inte lämnat honom, men han upplever det så. Han är nu livrädd att pappan också ska försvinna för honom. Pappan försöker att inte "trigga" dem och att få dem att förstå att det inte är konstigt att han måste få gå vidare i livet. Samtidigt är han kanske väl "lyhörd" för deras reaktioner, men det är svårt att undvika när det har varit så stora omställningar i livet på kort tid.
    Han vill inte gå "fullt in" i ett förhållande så att hans barn (som inte har kommit så långt i sin process) får mer osäkerhet än vad de har nu... De vaktar på honom som"hökar" och har ett enormt kontrollbehov. Det i sig skapar ett "hinder" för honom som han tror och hoppas skall försvinna med lite tid och att de får se att han faktiskt finns där för dem och inte "försvinner"...
    Pappan vill alltså inte gå in i förhållande ens varannan vecka för att slippa ge barnen svar de inte vill ha på sina frågor om vem han umgås med.
    Är det så det fungerar? Är det rimligt? Mycket tacksam för fler svar :o)

Svar på tråden Sonen accepterar inte att vi ses!