Bryr du dig om dina barn har ärr i ansiktet?
Bryr du dig om dina barn har ärr i ansiktet, reagerar du över andra barn som har ärr i ansiktet?
Hur fick de sina ärr??
Bryr du dig om dina barn har ärr i ansiktet, reagerar du över andra barn som har ärr i ansiktet?
Hur fick de sina ärr??
Min dotter har rejäla vattkoppsärr runt ögonen, näsan och i pannan. Jag "bryr" mig inte särskilt mycket om det men har naturligtvis sett till att hon fått ersättning från försäkringen för att ev kunna göra något åt dem som vuxen.
Min son har ett ärr tvärsöver nösan, mellan ögonen, efter att ha slagit upp och sytt. "Bryr" mig inte om det heller men kommer att se till att även han får en slant på banken som lite plåster på såren när han blir äldre.
Om jag möter ett annat barn med ärr så noterar jag det kanske, men jag "bryr" mig inte. Kanske blir jag nyfiken eller tycker lite synd om dem beroende på hur det ser ut.
Min son har ett ärr i pannan, lite Harry Potter ungefär fast det är bara ett streck och i mitten. Han fick det efter att han ramlade på en öppen spis och slog i pannan när han var yngre. De ville inte sy eftersom han var så liten. Jag tänker inte så mycket på det. Ingen har någonsin frågat om det.
Tja, vad ska jag göra? Lillkillen har ett ärr uppe i pannan, efter tre stygn. Det är ju inte missprydande eller så, det bara finns där.
Han lyckades att ramla ner från en trappa och slog i en kant. Jag är bara glad att det inte blev värre, han skulle lika gärna kunnat bryta nacken.
Vår tjej fick ett ärr efter att ramlat nerför trappan då jag gick bredvid. 7 stygn, 2 inre och 5 yttre. Det är ganska länge sedan nu, men jag mår fortfarande dåligt att det, har skuldkänslor för jag gick bredvid och inte kunde ta emot henne. Det kommer jag väl alltid att få leva med. Jag reagerar nu då jag ser barn som har ärr, och undrar vad som hänt. När det hände kändes det som att bara vår dotter har ett ärr. Nu har det läkt ganska fint, men jag far illa då jag ser det, just för vad hon ska tycka då hon växer upp och blir tonåring. Kanske det är känsligare med ärr på tjejer som ofta bryr sig om sitt utseende. Har pratat med flera kuratorer över att jag far illa över det, dom tror hela tiden att det skulle varit större än så, drygt 2 cm stort kanske i kanten av pannan. Det tycker inte att det är så stor grej.
Flera som vill berätta......
Usch var jobbigt det låter för dig lillsnurpan. Jag tror dock att det är ditt dåliga samvete som är det jobbiga, inte ärret egentligen. Ärret kommer att blekna så småningom.
Barn är sådana, de råkar ut för saker om du så har dem i famnen hela livet. Jag stod en meter ifrån när min son fick sitt är, jag höll på att byta blöja på honom när ett annat barn bet honom i handen så att det blödde, jag stod alldeles bredvid min dotter när hon slant och ramlade nerför en trappa, jag var i samma rum när hon stack ner till sjön... Det händer saker hela tiden. Försök att inte ha dåligt samvete, du gör ju så gott du kan. Tacka din lyckliga stjärna att det inte blev värre.
Själv har jag ett ärr i pannan efter att ha sprungit in i en dörr när jag var fyra. Det sitter mitt i pannan, från hårfastet och neråt, tre stygn. Det är aldrig någon som har kommenterat det. Dels syns det knappt och dels kan man dölja mycket med en lugg...
Jag försöker att se ärr som minnen, inte något att ha dåligt samvet för.
Om ett barn har ett ärr i ansiktet så skulle jag aldrig tänka att föräldern har varit oansvarig, verkar ju som att ts har lite skuldkänslor? Tycker att det är onödigt att känna så. Om min grabb skulle få ett ärr i ansiktet skulle jag bli lite "ledsen", ledsen över att han blir märkt med ett ärr i ansiktet som alltid kommer synas.
Nej jag bryr mej inte om ärr. Jag har själv ärr, visserligen inte i ansiktet men de finns och de syns om jag klär mej i badkläder eller liknande plagg.
Skulle min tös bli skadad så är ärren det minsta bekymret. Bara hon inte får men för livet....
Samma sak med folk som har synliga ärr. Visst blir jag lite nyfiken på hur de fick ärren men jag lägger ingen större vikt på att ta reda på varför...
min son har ett harry potter-ärr mitt i pannan och det gör mig inte ett dugg!
bryr mig inte, grabbarna har några ärr på kroppen efter vattenkoppor o då de slagit sig. lilla har dessutom ett i pannan efter han slog i sängkanten o fick sy 3stygn...
Min lilla tjej har inte några ärr i ansiktet, men därimot ett smultronmärke mitt i pannan. När hon var mindre var det ilsket rött, men nu börjar det minska o blekna. Har faktiskt aldrig stört mej på det, tycker faktiskt att det är rätt charmigt, blir konstigt när det försvinner helt....
Det gör ju i och för sig inte ett ärr...
Kotte har 2 ärr i ansiktet, det ena sitter vid tinningen på vänster sidan och det andra sitter mitt på hakan. Han har lyckats springa in i skärbrädan som man kan dra ut under diskbänken 2 gånger med ca 1½ års mellanrum. Inget av såren har behövt sys utan båda har tejpats ihop.
Tackar för påminnelsen om att man kan anmäla bedömning hos försäkringsbolaget! Ska ta och göra det till veckan