• Min högsta önskan

Hur länge kan dom ha feber efter vaccination?

Min son på 5 månader fick sin vaccination i tisdags förmiddag.
    På kvällen fick han sen 40.1 graders feber.
    Igår låg febern mellan 39.2 och 38.
    I morse hade han 38.4
    Hur länge kan febern sitta i efter vaccineringen?
    Han är trots febern pigg och glad och äter som han brukar,(förutom när den låg över 40) så jag är inte särskilt orolig, utan undrar mest..

• Svar på tråden Hur länge kan dom ha feber efter vaccination?
  • TheMother

Fick höra av BVC att i ett dygn efter sprutan kan de vara påverkade av t.ex feber, men på min son gällde det inte utan han hade nog feber i två dagar efteråt, vill jag minnas. Detta vid 5-månadervaccinationen.
    Så, som du säger, är nog inget att oroa sig för, men vanligast är nog upp till ett dygn efter spruta.

• Min högsta önskan

Ok.. Har han fortafarnde feber imorn så ringer jag nog till bvc och hör med dom vad dom säger.. För att vara på den säkra sidan.

TheMother skrev 2009-10-01 10:37:17 följande:
    Fick höra av BVC att i ett dygn efter sprutan kan de vara påverkade av t.ex feber, men på min son gällde det inte utan han hade nog feber i två dagar efteråt, vill jag minnas. Detta vid 5-månadervaccinationen.Så, som du säger, är nog inget att oroa sig för, men vanligast är nog upp till ett dygn efter spruta.
  • TheMother

Min högsta önskan skrev 2009-10-01 10:40:47 följande:

Ok.. Har han fortafarnde feber imorn så ringer jag nog till bvc och hör med dom vad dom säger.. För att vara på den säkra sidan.
    Ja, är den kvar i morgon bör du nog ringa, absolut. Är väl dessutom efter tre dagar med feber men bör höra av sig till BVC oavsett, när det gäller så små?

Otroligt, min son är bara 1 år och jag hade stenkoll på såna småsaker som när man skulle höra av sig till BVC vid feber när han föddes, men nu när han blivit lite större har jag tappat det på en gång.
Svar på tråden Hur länge kan dom ha feber efter vaccination?