• power

    har du en tradera-idiot?

    jag har massor! vad är det med folk? folk som inte betalar, betalar fel summa (för lite så klart), folk som ljuger, hotar och trilskas.
    *suck*

    orka liksom, men jag behöver stålar.....

    hur du en tradera-idiot?

  • Svar på tråden har du en tradera-idiot?
  • tildabelle

    Jag säljer inget på tradera, men köper massor däremot.

    Blev lagom irriterad när jag betalade för en vara+porto och den inte dyker upp. Då har säljaren skrivit fel adress och paketet retunerades till avsändaren. När jag då undrade hur vi skulle lösa det så krävde säljaren mig på hela nya portot om jag ville ha varan, jag föreslog att vi kunde betala halva var. men nej.

    Slutade med att säljaren återbetalar auktionspriset men inte portot.. kul att gå en hundring back och inte få nån vara för att säljaren tabbade sig.

  • yodi

    jag har både handlat och sålt en hel del på tradera men bara stöt på 3 idioter.

    en säljare skickade aldrig varan.

    en säljare betalade aldrig portot, så jag fick betala portot två gånger samt en extra avgift när jag skulle hämta det på posten.

    en köpare hävdade att h*n inte fått varan, bara det att jag hade skickat det som rek så det var tämligen lätt att bevisa att jag hade postat det samt att h*n hade hämtat varan.

  • gellis

    när jag började handla på tradera så stötte jag på en idiot. jag köpte en liten sak för 10 kr betalade för vara och porto, fick varan snabbt efter en snabb betalning. sen upptäcker jag 6 mån senare att hon har gett mig ett neg omdöme, med motivering ej slufört köp??

  • BengtH

    Både handlat och sålt säkert 1000 varor.

    De flesta affärer går bra, men inte sällan går det fel.

    Som köpare har jag fått saker skickade som varit defekta eller i dåligt skick trots att det stått att de var ok. En sak som jag köpte fick jag aldrig hemskickad, ringde säljaren och påtalade detta, men fick bara ett arrogant svar om att det var skickat och att det berodde på posten om jag inte hade fått paketet.

    Det finns gott om skojare på Tradera som säljer piratkopior av tex. klockor, fast det är otillåtet, jag har skrivit till Tradera om det flera gånger, men de bryr sig inte. 

    Som säljare är det nästan värre. Många struntar som sagt att betala för auktionen, vissa som köper bryr sig aldrig om att ge omdömen.

    Sålde en hel bunt gamla Kalle Anka tidningar för 1kr och det tog ett tag att packa, hade nog iaf väntat mig ett positivt omdöme som tack, men det uteblev.

    Jag sålde några samlarsaker till en  person som ringde mig flera gånger för att samtala om de synpunkter han hade på det han hade köpt. 

    Några auktioner hade han betalat med Klarna och sen fått en betalningspåminnelse, detta ansåg han vara mitt fel, han trodde att jag skulle meddela Klarna om att han hade betalt för auktionen, så det blev en hel del del korrespondens kring det. 

    Just nu är jag väldigt trött på tradera. Det är aningen beroendeframkallande och det ger en liten adrenalinkick att vinna något billigt, men det är ofta så mycket besvikelser  kring betalning, frakt och skick på prylarna att man inte tycker det är värt besväret efter ett tag.

Svar på tråden har du en tradera-idiot?