• Skarpa

Förtvätt?

Brukar du använda förtvätt när du tvättar?

Hur lång tid en minut är beror helt på vilken sida av toadörren man befinner sig.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förtvätt?
  • lövet2

Ja, till makens arbetskläder. Han är byggnadsarbetare, så kläderna är rejält smutsiga.

Thought you were out wandering the world?
  • Atamon

Nej, det är så sällan så det måste räknas som aldrig.

• kokos

Bara vittvätt som typ lakan och handdukar. Och om det är något som typ riktigt smutsigt med kräk eller annat

• Hannah76

Bara om det behövs, dvs väldigt smutiga kläder.
    Handdukar och lakan tvättar jag alltid på 90-95, utan förtvätt. Men med förtvätt om det kommit något på dem.

• Marma

när det e riktigt skitigt ja

• TMD

Min senila tvättmaskin brukar glömma av att den är en tvättmaskin och att det ingår i jobbet att bl.a. centrifugera så jag vill nite ställa så höga krav på den att den ska komma ihåg att köra ännu ett program... Så nej här förtvättas inget.

• FreeForAll

Om det har kommit kiss eller bajs i sonens kläder så tvättas de med förtvätt på 90 grader. (Även lakan eller handdukar ifall det kommit kiss eller bajs på dem.)

Annars inte.

• Trollet Ludenben

Det händer om jag har anledning till det. Tex nerspydda kläder/lakan av tex magsjuka. Då är det förtvätt som gäller. Eller vid hårt smutsat. Med andra ord: jag använder förtvätt till det som det ska vara till.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
Svar på tråden Förtvätt?