• anirac1

Min barndröm är krossad

Å gud vad jag känner igen mej i det du skriver. Jag har försökt att bli gravid i 10 år och gjort 6 misslyckade IVF. När jag gjorde de 6 försöket så såg man att mina ägg är fördåliga. Paniken kom å skulle jag verkligen ALDRIG kunna bli gravid???? Men då sa vår läkare att antingen så adopterar ni ELLER tar emot ett donerat ägg. Vi valde ett donerat ägg. OCH på julafton är vår son nu beräknad till. Kanske kan ni försöka med donation??? För nu mera får man ju ta emot sperma el ägg. Dock inte både och. Ett tips bara.
    ÖNSKAR DEJ/ER ALL LYCKA!!!

• anirac1
    buska skrev 2009-10-01 19:14:36 följande:
    Tack anirac!!Vi har pratat om donation, kruxet är ju att vi inte vet VART felet ligger, hos ägget eller spermien, förr fick man kors-berfukta, dvs tillsätta andras spermie för att se vad som häde...och på den vägen komma fram till vilket som var den felaktiga faktorn,e du med på hur jag menar!?-idag är korsbefruktning inte tillåtet..#typiskt#men, när det var lagligt så såg man att ungefär 70% fel låg hos ägget och 30% hos spermien.Väntetid för äggdonation där vi bor är ca 1 år...en chansning alltså!!Funkade erat första äd-försök? Hur länge fick ni vänta?
    I maj 08 tog vi beslutet att pröva donation å sep 08 fick vi godkännt sen i dec 08 började jag förberedelserna inför donationen i jan 09. Men vår donator hoppade var helgen innan jul =( så i april 09 fick jag det donerade ägget =D Men annars är väntetiden fr 1-3 år...
  • anirac1
    anirac1 skrev 2009-10-01 23:24:50 följande:
    I maj 08 tog vi beslutet att pröva donation å sep 08 fick vi godkännt sen i dec 08 började jag förberedelserna inför donationen i jan 09. Men vår donator hoppade var helgen innan jul =( så i april 09 fick jag det donerade ägget =D Men annars är väntetiden fr 1-3 år...
    HOPPADE AV ska d stå..
  • anirac1

Glömde å tillägga att jag är gravid nu sonen är beräknad till JULAFTON =D... Jaa jag har gravhjärna halva tom ;)

• anirac1
    buska skrev 2009-10-02 08:43:35 följande:
    Oj, va fort det gick för er då??!!Var det bara rent flyt eller en donator som matchade just dig??För dom går väll lite efter hår/ögonfärg?Härligt att höra din historia!! Väcker lite hopp...Tack!
    Nja vet inte de vi har ju vart med i IVF svängen i 10 år på samma klinik... Så vi vara väl prio 1... Jaa dom går efter hur man ser ut. Sen när donatorn hoppade av i Dec så letade dom med blåslampa efter ngn som skulle matcha. För att det tar ca 2-3 mån för att få ihop de hela... Har dock ingen aning hur d e med spermadonation...
Svar på tråden Min barndröm är krossad