• maadicken

vad ska jag smörja jätte nariga torra läppar med?

min son envisas med att gå och slicka sig runt munnen ute. detta gör att han får torra läppar, samt att han är röd, torr och narig även utanför läpparna.

nu behöver jag tips på nåt bra färglöst att smörja med på dagtid. till natten smörjer jag tjockt med idomin. detta bättrar jag även på innan jag går och lägger mig. funkar superbra, men när dagen sen har gått så ser han likadan ut igen.

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden vad ska jag smörja jätte nariga torra läppar med?
  • pepprar

Min son brukar ha likadant och jag brukar låta det vara så blir det snabbast bra igen. Ibland sätter han på lite av rosenseriens läppcerat med lavendel.

• PrettyinPink

Jag har själv samma problem (fast jag inte slickar mig om munnen) och det finns faktiskt ingenting som hjälper. Ju mer man smörjer desto värre blir det egentligen, bättre att låta det vara och låta läpparna mjukgöra sig själva.

• emeliev

purelan, finns på barnbutiker ex babyland. eller wind and weather från weleda.

• maadicken

jag hade problem själv. jag smörjde sönder mina läppar med lypsyl när jag gick på gymnasiet. det enda jag kan smörja med nu är idomin, men inte flera gånger om dagen.
    så jag har lite skräck för att göra det samma med sonen...

det är inte själva läpparna som är det stora problemet. det är huden runtomkring läpparna. smörjer jag inte med nånting så blir det bara värre och värre, jag har testat. han har ont så han gråter när jag torkar munnen eller han får mat där.

olivolja? funkar det? luktar det inte illa...?

• Hjartesjalen

Vid nare ar vaselin jattebra, annars e det inte en san bra produkt da det ej gar in i huden, men vad det gor ar att inte slappa ut hudens egen fukt utan stanger in den o det e det man beh vid nare som inte vill ge sig, sa prova lite vaselin i en vecka sa ska du se att det forsvinner.

• menilla

ceridal-en vattenfri salva på apoteket.
    Superbra mot clownläppar nu i vinter.

• Cocarola

Helosansalva är suveränt för torr röd hud

• bellanbus

Repair, finns på apoteket!

Det bästa mot nariga läppar eller röd näsa som torkats många gånger

• maadicken

tack! nu har jag många att välja på  

tror jag ska börja med weleda. kommer ihåg nu att en kompis hade den till sin son med mycket bra resultat.
    den är väl dessutom fri från mineralolja?

• emeliev
    maadicken skrev 2009-10-01 23:44:14 följande:
    tack! nu har jag många att välja på   tror jag ska börja med weleda. kommer ihåg nu att en kompis hade den till sin son med mycket bra resultat. den är väl dessutom fri från mineralolja?
    tror det. weleda har väl bara bra grejjer i sina produkter.
  • Alexi

annars säljer hälsokostaffärerna läppsyl/läppsalva med honung och bivax, den använder jag ständigt. Fast den kanske inte läker men om du får bukt med det värsta röda så kan ju sån här hålla det mjukt sen.

Svar på tråden vad ska jag smörja jätte nariga torra läppar med?