• Anonym (funderar)

Knepig fråga?? Sex och fylla

Vad skulle du tycka om en kille har sex med en tjej som han vet har druckit alldeless för mycket?
    Är det okej?
    Och om det var omvänt att det var tjejjen som förför??

Skiljer det sig med vad killar respektive tjejjer tycker?

• Svar på tråden Knepig fråga?? Sex och fylla
  • Anonym

Anonym (funderar) skrev 2009-10-01 20:46:50 följande:

Vad skulle du tycka om en kille har sex med en tjej som han vet har druckit alldeless för mycket?Är det okej?Och om det var omvänt att det var tjejjen som förför??Skiljer det sig med vad killar respektive tjejjer tycker?
    Är båda med på det ser jag inget hinder
  • Anonym (funderar)
    Anonym skrev 2009-10-01 20:58:09 följande:
    Anonym (funderar) skrev 2009-10-01 20:46:50 följande: Är båda med på det ser jag inget hinder
    Även om den andre är alldeless redlös?
  • Marma

alltså om den e ena e redlös så e det väl knappt nån ide eller? Liksom kan man ju knappt stå upp...:-P men visst om båda e med på det, men som alltid en tolkningsfråga från båda parterna...

• Anonym (funderar)
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-01 21:17:09 följande:
    alltså om den e ena e redlös så e det väl knappt nån ide eller? Liksom kan man ju knappt stå upp...:-P men visst om båda e med på det, men som alltid en tolkningsfråga från båda parterna...
    Ja ide är det väl.. Är man tillräckligt kåt kanske det inte spelar nån roll??
  • Marma

Anonym (funderar) skrev 2009-10-01 21:20:16 följande:

Ja ide är det väl.. Är man tillräckligt kåt kanske det inte spelar nån roll??
    iofs...men det e väl oxå sällan killen gnäller dan efter. Känns som om fler tjeje ångrar sig dagen efter...
  • Anonym (funderar)
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-01 21:33:48 följande:
    Anonym (funderar) skrev 2009-10-01 21:20:16 följande: iofs...men det e väl oxå sällan killen gnäller dan efter. Känns som om fler tjeje ångrar sig dagen efter...
    Ja så är det säkert.. Men du tycker inte det är att uttnyttja då om vi säger att det är en tjej som blir uppraggad av en kille?
  • Marma

Anonym (funderar) skrev 2009-10-01 21:35:39 följande:

Ja så är det säkert.. Men du tycker inte det är att uttnyttja då om vi säger att det är en tjej som blir uppraggad av en kille?
    det e som sagt tolkningsfråga o nej inte om tjejen sagt ja. Har man liksom suppit sig redlös får man stå för konsekvenserna lite känner jag. men sen e ju inte våldtäkt nåt bra oavsett vad. Men tycker gäller samma regler för både tjej o kille...
  • Chocolat 80

Alltså, är tjejen redlös och inte kan säga ja, nope, definitivt inte ok.

Är killen redlös, går det ens att utföra? Om han ändå kan få stånd och tjejen har sex med honom så är det precis lika fel som jag skrivit ovan. Då jag anser att om man är redlös så kan man inte ge sitt medgivande, dvs bägge är inte med på det!

• Anonym (funderar)
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-01 21:39:23 följande:
    Anonym (funderar) skrev 2009-10-01 21:35:39 följande: det e som sagt tolkningsfråga o nej inte om tjejen sagt ja. Har man liksom suppit sig redlös får man stå för konsekvenserna lite känner jag. men sen e ju inte våldtäkt nåt bra oavsett vad. Men tycker gäller samma regler för både tjej o kille...
    Nja tror inte jag håller med dig riktigt..
    Och hur menar du egentligen tror inte jag förstod ditt inlägg riktigt.. Vaddå skylla sig själv om man blir utnyttjad?
  • Anonym (funderar)

Chocolat 80 skrev 2009-10-01 21:40:21 följande:

Alltså, är tjejen redlös och inte kan säga ja, nope, definitivt inte ok. Är killen redlös, går det ens att utföra? Om han ändå kan få stånd och tjejen har sex med honom så är det precis lika fel som jag skrivit ovan. Då jag anser att om man är redlös så kan man inte ge sitt medgivande, dvs bägge är inte med på det!
    Ja men jag tror inte man är så medveten om att killar faktiskt också kan bli våldtagna..
  • Marma

Anonym (funderar) skrev 2009-10-01 21:45:59 följande:

Nja tror inte jag håller med dig riktigt.. Och hur menar du egentligen tror inte jag förstod ditt inlägg riktigt.. Vaddå skylla sig själv om man blir utnyttjad?
    tänker mest på om tjej/kille gåt ut på krogen själv o super skallne i bita/redlös så får man nog nästan räkna med att man kanske vaknar i säng med nån man inte vet vem det e.
    Tänker mest på hur samhället e just nu sen e det ju självklart inte rätt att utnyttja nån...var nog väldigt otydlig o jag vet att jag har nån knäpp dubbelmoral eller nåt...:-/
  • Chocolat 80
    Anonym (funderar) skrev 2009-10-01 21:47:13 följande:
    Chocolat 80 skrev 2009-10-01 21:40:21 följande: Ja men jag tror inte man är så medveten om att killar faktiskt också kan bli våldtagna..
    Medveten om att de kan bli våldtagna är jag, men kände mest att det kanske borde vara svårt när man är redlös. Som tjej behöver man ju inte bli våt för att bli våldtgen... Men kan man få stånd i sömnen kan det kanske mycket väl hända när man är redlös.
    Men som sagt, fel åt bägge håll, våldtäkt är det lik förbannat.
  • Anonym

svårt att svara på. beror på situation & tillstånd.

• Mandi74

Det är, enligt mig, samma för bägge könen.. spelar ingen roll om man är man eller kvinna.

Om man utnyttjar en situation så anser jag att det är fel, men är det så att bägga trots fyllan är med på det så ser jag inget fel i det.

Svar på tråden Knepig fråga?? Sex och fylla