• Anonym

Analklåda??

För 15min sen började det ömma och klia väldigt runt analöppningen.. kliade lite med hjälp av trosorna men de blev liksom inte bättre och de gjorde ont när jag kliade. Nu har jag smörjt runt öppningen med kortisonet Elocon (som jag har utskrivet mot underlivseksem.. får det ibland, vet inte vad det beror på).

Kan man få tillfällig klåda såhär?? Har aldrig haft det förut, är livrädd för att få bestående besvär som man måste till doktorn med. Det var inga utslag vad jag såg, bara väldigt rött. Kliar precis runt öppningen

• Svar på tråden Analklåda??
  • Anonym

Vad är det? Hur får man det?

• Lindreas
    Anonym skrev 2009-10-01 22:26:59 följande:
    Vad är det? Hur får man det?
    Smittar om man får i sig äggen, så utvecklas de sen till maskar, som lägger ägg i ändtarmsöppningen... Vanligt hos små barn, men lätt att bli av med. :)
  • gamlingen

Ts;

googla på springmask!

• Anonym

Men åååh så vidrigt det låter!! Vafan. Läste att det kan komma från husdjur så jag misstänker hunden isf! Suck va hemskt och äckligt.
    Måste jag se maskarna för att kunna behandla? Vill ogärna berätta för sambon vi har inga barn

• Anonym

Det måste man väl söka läkare för va?

anirac1 skrev 2009-10-01 22:34:59 följande:
    Kan också vara hemorrojder
  • anirac1

Nja man kan "försöka" bota själv genom dricka mkt vatten äta mkt frukt fibrer... Samt bara tvätta med ljumet vatten å torka sej försiktigt... Men jag tror TYVÄRR =/ att ett läkarbesök innebär

• Lindreas
    Anonym skrev 2009-10-01 22:36:17 följande:
    Men åååh så vidrigt det låter!! Vafan. Läste att det kan komma från husdjur så jag misstänker hunden isf! Suck va hemskt och äckligt. Måste jag se maskarna för att kunna behandla? Vill ogärna berätta för sambon vi har inga barn
    Tror inte att man måste se dem för att behandla, man köper maskmedel på apoteket, två tabletter som man sväljer tror jag. Men kolla upp det på apoteket! :)
  • Anonym

ÅÅÅH VAD JAG HOPPAS ATT DETTA ÄR ÖVER IMORGON!! Att det bara var något ytterst tillfälligt. Just nu klira det inte, kan dock bero på Elocon-salvan.. den är klåd-dämpande.

Tack för era svar! Jag hör av mig imorgon om läget

Svar på tråden Analklåda??