• Anonym

Analklåda??

För 15min sen började det ömma och klia väldigt runt analöppningen.. kliade lite med hjälp av trosorna men de blev liksom inte bättre och de gjorde ont när jag kliade. Nu har jag smörjt runt öppningen med kortisonet Elocon (som jag har utskrivet mot underlivseksem.. får det ibland, vet inte vad det beror på).

Kan man få tillfällig klåda såhär?? Har aldrig haft det förut, är livrädd för att få bestående besvär som man måste till doktorn med. Det var inga utslag vad jag såg, bara väldigt rött. Kliar precis runt öppningen

• Svar på tråden Analklåda??
  • Anonym (klådan)

Man kan få klåda utan att det är springmask!
    Jag har rätt ofta så...tyvärr, det är jobbigt.
    Har man tex varit lite hård i magen kan man få små sprickor i analöppningen och när det sen kommer avföring där så svider det samt kliar jättemycket.

Tvätta rent och smörj in med xyloproct (receptfri salva på apoteket).

Hoppas det hjälper!

• lobj

Kan vara så enkelt som att det inte är helt rent runt öppningen.... Jag får så ibland fast jag tycker att jag torkat jätte noga. Brukar då gnugga med våtservett och smörja med någon mjukgörande salva som idomin el bepapthen (osäker på stavning på den sista).

• Anonym

Tack flickor (och pojkar?). Jag har som sagt aldrig haft såhär förut och visa upp rövhålet för doktorn är väl inget som ingen vill, egentligen.

Jag ska prova med Elocon inatt och så ska jag duscha imorgonbitti. Kanske gnugga med en våtservett också, man vet ju aldrig (hellre att det sitter bajs kvar än hemorojder eller nån form av mask! ). Och så ska jag smörja med nå bra grejer

Hoppas hoppas hoppas

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2009-10-01 22:23:42 följande:
    För 15min sen började det ömma och klia väldigt runt analöppningen.. kliade lite med hjälp av trosorna men de blev liksom inte bättre och de gjorde ont när jag kliade. Nu har jag smörjt runt öppningen med kortisonet Elocon (som jag har utskrivet mot underlivseksem.. får det ibland, vet inte vad det beror på). Kan man få tillfällig klåda såhär?? Har aldrig haft det förut, är livrädd för att få bestående besvär som man måste till doktorn med. Det var inga utslag vad jag såg, bara väldigt rött. Kliar precis runt öppningen
    Eftersom du endast haft det en kvart låter det mer som att du inte är riktigt ren.

Annars så kan exemen i underlivet även sprida sig dit.
  • Anonym

Hoppas på det

Ja den kan väl det, men det här ömmar (ömmade?) väldigt också så det kändes inte som samma eksem

Anonym (...) skrev 2009-10-01 23:07:13 följande:

Eftersom du endast haft det en kvart låter det mer som att du inte är riktigt ren.Annars så kan exemen i underlivet även sprida sig dit.
  • Anonym (klådan)

Tror fortfarande på analsprickor...

• Anonym

Jag är aldrig hård i magen dock.. jag har lite problemmage och är snarare åt det lösa hållet än det hårda.

Anonym (klådan) skrev 2009-10-01 23:19:59 följande:

Tror fortfarande på analsprickor...
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2009-10-01 23:15:32 följande:
    Hoppas på det Ja den kan väl det, men det här ömmar (ömmade?) väldigt också så det kändes inte som samma eksemAnonym (...) skrev 2009-10-01 23:07:13 följande:
    Det blir ömmt där bak när du kliar.
  • Anonym

Det var ömmt innan..

Anonym (...) skrev 2009-10-01 23:21:54 följande:

Det blir ömmt där bak när du kliar.
  • anirac1
    Anonym skrev 2009-10-01 23:22:29 följande:
    Det var ömmt innan..Anonym (...) skrev 2009-10-01 23:21:54 följande:
    Hoppas du bara e lite irriterad å inte har ngt av de jag skrev...
  • Anonym

När jag är lös får jag sveda och klåda. Blir av med det genom att tvätta ordentligt och se till att jag är riktigt torr innan jag tar på byxor. Skulle rekommendera att tvätta ordentligt innan du lägger dig och sen sova naken.

• Anonym

Idag kliar det inte längre! Natten har varit lugn också. Jag är fortfarnade lite öm dock. Jag har bajsat (men det var konsistens som havregrynsgröt typ.. too much info, jag vet. sorry ) och det gick bra.

Nu hoppas jag bara på att det ska försvinna helt och aldrig mer återkomma!

• Lindreas

Härliga tider! :D

Och vaddå, haha, hela fl vimlar av för mycket information. ;)

Svar på tråden Analklåda??