Victoris skrev 2010-12-07 15:31:54 följande:
God cares: Det tänkte jag också jag skulle göra, hur smidigt som helst att göra deg i den

Tänkte bl a göra deg till kanelbullar som jag älskar! Bara att dela upp och lägga i bullpapper sen och in i ugnen, smidigt

Har dock fortfarande svårt att välja mellan XXL och Inox

Ja, det är perfekt att slippa köpa en degblandare också

Jag har gjort lussekattsdeg i den två gånger och det blir verkligen perfekt blandat, bara att baka ut! Men som sagt så tycker inte jag att den är särskilt bra på att göra hela bröd. Det gör ingenting för mig eftersom jag tycker om att baka men inte orkar knåda så länge som det behövs för bröd, men för en person som vill ha färdiga bröd så är den inte lika perfekt. Jag köpte min på
Tretti.se för ca 1,5 år sedan och såg att den har gått ner i pris med ca 100 kr sedan dess.
Tretti.se är väldigt bra för övrigt.
Inox verkar inte vara lika stor och jag tror att det bara är XXL (kanske någon mer) som gör bröd på 1500 gram, vilket innebär att XXL är stor nog att göra en fullstor bulldeg med jäsning och allt. När jag gjorde lussekatter var det precis att degen fick plats när den var färdigjäst, så en mindre maskin än XXL skulle inte fungera för mina knåd -och jäsbehov :)