• Mickiz85

Hur rengör ni era nappflaskor ???

Med vatten o diskmedel? bara vatten? kokar varje gång?

• Svar på tråden Hur rengör ni era nappflaskor ???
  • Eleonoratösen

Diskar för hand med diskborste och Yes. Kokat någon gång då och då när dottern var liten.

Kör bara glasflaskorna i diskmaskin men väldigt sällan faktiskt. Har för mig att det står att i instruktionerna att man inte ska köra plastflaskorna i diskmaskin för diskmedlet förstör materialet.

• HemmaHosSofi

Nu dricker dottern bara välling i flaska morgon/kväll så då kör jag dom i maskin efteråt.

Innan vart det varmt vatten/diskmedel/diskborste. Sedan kokade jag dom ungefär varannan dag.

• Kazeer

Vatten och diskmedel efter varje användning. Kokade flaskor och nappar varje kväll.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • MissTess

La Lola skrev 2009-10-02 07:26:45 följande:

Diskar för hand eller i maskin (ej själva nappen). Har aldrig nånsin kokat en flaska.
    Inte ens när du köpt dom för steriliseringen? :)
  • La Lola
    MissTess skrev 2009-10-02 08:38:45 följande:
    La Lola skrev 2009-10-02 07:26:45 följande: Inte ens när du köpt dom för steriliseringen? :)
    Nä, aldrig, precis som jag skrev.

Kokar aldrig vanliga nappar heller.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Mamma till viljestark dotter

Flaskborste, diskmedel och vatten. Kokar sällan flaskorna... Undrar hur ni andra rengör napparna, använder ni diskmedel till dom också? Tänkte att det kanske torkade ut dom?

• Carr0n

Diskar dom för hand med diskmedel. Kokar dom bara när dom är nya, tycker mina barn är så gamla nu.
    Provade diska i maskinen, men det blev som en beläggning utav vällingen i flaskorna så jag diskar dom för hand så att dom blir riktigt rena istället.

• MissTess

La Lola skrev 2009-10-02 08:40:12 följande:

Nä, aldrig, precis som jag skrev. Kokar aldrig vanliga nappar heller.
    Ok :) Själv är jag så nojig att man ska koka dom första gången iaf, för att det står och bla bla bla ;) Konstigt hur man kan vara nojig för vissa saker och andra inte :)
  • La Lola
    Mamma till viljestark dotter skrev 2009-10-02 08:41:20 följande:
    Flaskborste, diskmedel och vatten. Kokar sällan flaskorna... Undrar hur ni andra rengör napparna, använder ni diskmedel till dom också? Tänkte att det kanske torkade ut dom?
    Ja, diskmedel till flask-napparna oxå.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • MissTess

Mamma till viljestark dotter skrev 2009-10-02 08:41:20 följande:

Jag kokar dom så dom ska bli rena...
  • MissTess
    MissTess skrev 2009-10-02 08:46:05 följande:
    Mamma till viljestark dotter skrev 2009-10-02 08:41:20 följande: Jag kokar dom så dom ska bli rena...
    Aha nu missuppfatta jag.. Jag använder diskmedel på flask napparna med..
  • Lamillan

kokar varje gång.. är nog lite väl nojjig... ska nog sluta med det.. :)

• Lenchen77

Jag kokar dem innan de används för första gången, men sedan blir det inte så engagerat. Jag sköljer ur flaskorna efter varje mål och diskar dem kanske en gång om dagen för hand med diskmedel.

• hopee

Jag har en "steambag" som jag kör i micron i 3min. Smidigt

• Meli

Vi kör dem i diskmaskinen. Napparna diskar jag för hand med diskmedel. Man måste nog ha diskemdel om de int ska vara fettiga. Jag diskar flaskorna precis som alla andra tallrikar och glas.

Jag tror inte att man behöver koka dem. Mer än när de är nya en gång. Sverige är så rent, så jag tror att det är överdrivet att koka dem.

Med mit barn nr 1 så kokade jag dem flera gånger i veckan.

Barn 2 ca en gång i månaden.

Barn 3 har jag bara kokat dem när de varit nyinköpta.

Det har inte spelat någon roll för deras hälsa. Men det är inte bra att leva i en steril miljö....

Svar på tråden Hur rengör ni era nappflaskor ???