Inlägg från: Anonym (Fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fråga)

Psyksjuk

Någon som är drabbat av en psykiskt sjuk människa?

Hur ska man bete sig för att slippa den?

Personen själv förstår inte att den har sjukdomen.

• Svar på tråden Psyksjuk
  • Anonym (Fråga)

Psykopat

Skulle kunna göra i princip allt för att få sin vilja igenom.

• Anonym (Fråga)

Nej inte lätt när personen inte förstår att det behövs hjälp.
    Men skulle du veta vad personen har i bagaget så skulle du förstå.

Jo om de vore så enkelt, internet är ju en fiffig uppfinning.
    Jag har ingen lust att isolera mig därifrån för att någon som inte är frisk ska få "vinna"
    Det vill säga att de ska bli skit för mig.

Ska man svara på alla påhopp den försöker med?
    Inte svara och vänta på vad den hittar på nästa gång? =S

• Anonym (Fråga)

Anonym (lisa) skrev 2009-10-02 12:37:43 följande:

o GUTEGIRL o skrev 2009-10-02 11:36:12 följande: Ts skriver att personen ifråga har "sjukdomen", då undrar jag hur denna person har fått sjukdomen? I övrigt tolkar jag ts som att h*n vill att personen ska få hjälp att hantera sjukdomen, inte att ts vill bli av med personen ifråga.
    Ja helst skulle det vara skönt att få personen att inse det.
    Men den gör det inte, folk har försökt.

Sen så vill jag inte ha något med den personen att göra alls =) Helst!
  • Anonym (Fråga)

Förstår om folk kommer hoppa på och fråga hur jag kan sitta och säga att någon är sjuk och de utan att ha diagnos.
    Men skulle ni veta skulle ni förstå, men jag vill inte sitta här och säga hur det är för att någon ska förstå vem jag är eller syftar på.

Strunt i när jag säger psykisk sjuk.

Hur blir man av med människa som man inte vill ha något med att göra?
    Fast den människan tar till fula medel för att lyckas?

Anmäla säger väl någon, men jag tycker inte anmälningar kommer någon vart när det gäller internet.

• Anonym (Fråga)
    Karinbarin skrev 2009-10-02 12:45:12 följande:
    Det är lite luddigt. Men är det en människa i din närhet som är hotfull eller på något sätt trakaserar dig? Jag hade en galen granne ett tag som dels var väldigt hotfull och sedan någon form av mytoman. Skruvade loss hjulbultar på min bil, sa att han hade koll på mig var jag än var (vilket visade sig vara lögn) att han skulle se till att jag blev av med mitt jobb osv osv. Jag polisanmälde, bytte nummer och flyttade. För mig blev det en nystart då jag slapp ligga orolig och vänta på att något skulle hända mitt i natten, att hela tiden se mig om om jag var ute.. Som sagt jag vet inte hur din situation är TS. Men vissa "slag" är faktiskt inte värda att vinna om man mår dåligt av dom? Men svara inte på påhopp, det eldar bara upp skulle jag tro. Lycka till med allt
    Det där är väl lite som personen har gjort.
    Inte ordagrant! Och Inte mot mig.

Men att ge mig och "gömma" mig för den personen vägrar jag.
    Dåligt mår jag inte heller av det som kommer, utan det som gnager i mig hur en person kan vara så äckligt vidrig och inte ha någon spärr i kroppen. Att den personen aldrig förstår vad den håller på med, och kommer förmodligen aldrig förstå heller.
    Därför jag vill bli av med den. Sen kanske de kommer en dag då jag tar åt mig av det som kommer.

O de sista du skrev, de eldar bara upp tror jag också. Men det slutar inte heller av att jag tiger.
  • Anonym (Fråga)
    Mariohn skrev 2009-10-02 12:58:32 följande:
    Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 12:37:43 följande: Om människan som du säger är sjuk så är det väl jävligt lågt att "svara på påhopp" osv. Jag menar givetvis inte att du ska acceptera att bli illa behandlad men klipp kontakten helt istället för att ge dig på en sjuk människa? Eller att säga "psyksjuk" kanske bara var ditt sätt att förklara att människan beter sig irrationellt och idiotiskt?
    Jo men jag tycker att bara för man är sjuk ska man inte få bete sig hur man vill mot andra.
    Klippa kontakten är svårt när det finns internet och tänker inte "gömma" mig härifrån.

Att jag säger psyksjuk är både för att få er att förstå, men också för att så pass mycket plus lite till passar in i en beskrivning på hur en psyksjuk människa är. Plus det hon har i bagaget.
  • Anonym (Fråga)

Ni skulle förstå om ni visste vad personen gjort i sitt liv.
    Tyvär kan jag inte skriva lite av den gjort, fast jag skulle vilja!

Men mest vela jag bara höra om någon vart med om liknande och vad dom gjorde.
    Och klart det är upp till mig hur jag tar det, absolut!
    Men vad jag än gör kommer det något nytt ändå.

Nej har absolut inget emot andra sjuka.

Men när jagt själv drabbas av någon person som är villig att göra mycket för att "vinna", blir jag förbannad.

• Anonym (Fråga)
    Mariohn skrev 2009-10-02 13:16:16 följande:
    Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 13:15:08 följande: Du får ursäkta men att starta en tråd och skriva "jag kan inte berätta om min situation men jag är så förbannad, hur ska jag åtgärda detta" kan knappast leda till något konstruktivt.
    Det handlar inte om att jag vill hjälpa personen det gäller eller vad den har för fel, eller gjort.

Utan vad Jag ska ta mig till för att slippa den personen?
  • Anonym (Fråga)
    Mariohn skrev 2009-10-02 13:23:48 följande:
    Anonym (Fråga) skrev 2009-10-02 13:18:28 följande: Det har du fått svar på. Klipp kontakten. Du kan aldrig ändra på någon annan, alltså kan du inte förhindra att vederbörande försöker kontakta dig på något sätt. Det enda du kan göra är att vägra vara öppen för den kontakten. Vad vill du att vi ska säga? Hur du ska gå till väga? Svara inte på kontaktsökande helt enkelt. Att vederbörande kontaktar dig via nätet kan du inte ändra på. Du kan bara skita i att svara och anmäla om det rör sig om olagliga saker. Det finns inte fler alternativ eftersom du inte kan gå in i huvudet på vederbörande och det förstår du säkert själv.
    Nej jag vet att jag inte kan gå in i huvudet på personen.

Men var mest ute efter någon som varit med om liknande men de var inte många. Tur är väl det.

Men som dom flesta säger inklusive er.
    Bry mig inte, Okey! Ska göras.

Få se vad nästa sak blir då =)

Tack till er som svarat
  • Anonym (Fråga)

Ja det verkar omöjligt!

Som du sista skrev, skulle vela ge en rejäl käft smäll.
    Men som det sägs man vinner inte mot en psykopat.

Svar på tråden Psyksjuk