• Två ska bli tre

Snabba svar önskas om Nattlampan Spöka från IKEA!!

Vi tänkte börja med att låta vår 6 månaders tjej få sova själv inne på sitt rum nu.
    I hennes rum så har vi endast en taklampa och det är väl kanske inte det skönaste ljuset att sova i..

Ska åka till IKEA kl 14 idag och jag undrar lite om deras nattlampa Spöka.

Lyser den upp mycket när man sätter igång den? (jag menar så att man iallafall ser vad man gör, typ stoppar in nappen eller så..)
    Kan den om man vill lysa hela tiden eller lyser den bara en kort stund när man tryckt på lampans huvud?

Är den bra är väl egentligen frågan??? :)

Snabba svar tack!

• Svar på tråden Snabba svar önskas om Nattlampan Spöka från IKEA!!
  • lindaha

Den lyser hela tiden när man tryckt på den. Den lyser inte stark utan ett behagligt rött sken

• Papayia

Jättebra! Vi har en med blått sken

Mamma till Alex
  • Två ska bli tre
    lindaha skrev 2009-10-02 10:34:52 följande:
    Den lyser hela tiden när man tryckt på den. Den lyser inte stark utan ett behagligt rött sken
    Haha.. Jädrans vad snabb du var!!
    Men man ser iallafall vad man gör?
  • TheMother

Har den i sonens rum. Den lyser väldigt mycket tycker jag. Har satt den i ena hörnet av rummet, lite skymd bakom en bokhylla för att dämpa den lite iaf. Ljuset är dock inte störande när man blundar.
    Jag tror den har en lystid på 4-6 timmar om man bara laddar den, men man kan även ha den kopplad till eluttag när den är igång.

• Emsin

Vi har den gröna o den är behaglig o står på hela natten! Funkar jätte bra!

• lindaha

:) Nja det beror på vart du har den. Står den på ett bord bredvis sängen ska det väl inte vara några problem. men vi har våran på golvet en bit bort.

• Miixs

Jag gillar dom.. syrran har två =)
    Kommer att köpa sån snart till våran bebis.. =)

• Två ska bli tre
    Papayia skrev 2009-10-02 10:35:51 följande:
    Jättebra! Vi har en med blått sken
    Ok, det finns ett rött, grönt och ett blått spöke.
    Lyser det den färgen som spöket är?
  • Två ska bli tre
    TheMother skrev 2009-10-02 10:37:07 följande:
    jaha, vi har med vitt sken.
    Vilken färg på spöket har ni? Skulle också vilja ha ett vitt sken..
  • TheMother
    TheMother skrev 2009-10-02 10:37:07 följande:
    jaha, vi har med vitt sken.
    Var tvungen att kolla, våran lyste visst blått
    Har den vita med blåa "flärpar"
  • Två ska bli tre
    TheMother skrev 2009-10-02 10:41:11 följande:
    Var tvungen att kolla, våran lyste visst blått Har den vita med blåa "flärpar"
    Antar då att de lyser i de färger som de har som "flärpar"..?
  • TheMother

Två ska bli tre skrev 2009-10-02 10:42:50 följande:

Antar då att de lyser i de färger som de har som "flärpar"..?
    Mmm, verkar så.
    Jag vet inte om det beror på att sonens rum är tapetserat i blått som gjort att jag inte tänkt på det blåa ljuset, eller så är det så att det är hyfsat lite färg i skenet. Men som sagt, ljust blir det av den lampan, näsan för ljust tycker jag.
  • Två ska bli tre
    Mmm, verkar så.Jag vet inte om det beror på att sonens rum är tapetserat i blått som gjort att jag inte tänkt på det blåa ljuset, eller så är det så att det är hyfsat lite färg i skenet. Men som sagt, ljust blir det av den lampan, näsan för ljust tycker jag.
    Hmm.. Hoppas att dom finns i butiken så att man kan se dem lysa.
    Så att man kan få ser hur stark det blir av dess sken.

Gillar nog det blåa spöket bäst när man ser bilderna iallafall..
  • Alexi

Ett annat tips, det finns ju att köpa nattlampor som sitter i eluttaget ständigt, och sen bara lyser på nätterna (fast vår är lite knäpp så den lyser lite på dagen också dock...). De är precis lagom ljus för att se att stoppa in nappen och liknande. när vi ska göra välling på natten har vi en röd lampa från ikea som vi tänder en kort stund.

• T C

Gillar dem. Köpte den röda när jag var gravis för att kunna smyga på toa utan att väcka min man. Sedan när sonen var född så köpte vi de andra två (gröna och blå).
    Gillar de alla tre men bäst den röda för den har snällast ljus. Syns inte i butiken men den gröna och blå lyser ganska stark.

• Två ska bli tre

T C skrev 2009-10-02 13:04:14 följande:

Gillar dem. Köpte den röda när jag var gravis för att kunna smyga på toa utan att väcka min man. Sedan när sonen var född så köpte vi de andra två (gröna och blå). Gillar de alla tre men bäst den röda för den har snällast ljus. Syns inte i butiken men den gröna och blå lyser ganska stark.
    Vad är starkt? Shit, förstår att det är svårt att förklara...!
    Men lyser de typ upp ett helt rum om det är mörkt (typ som en taklampa fast svagare)?
  • Papayia

jag har som jag skrev den med blått sken och tycker det är jättebehagligt. Har satt den på golvet bredvid sängen då är skenet lagom tycker jag. Man ser att stoppa in nappen, tycker du att det är för ljust putta in den längre under sängen eller ställ den längre bort så blir det nog bra.

Mamma till Alex
  • Två ska bli tre

Nu ska vi åka.
    Det blir nog så att ett litet spöke följer med oss hem, tycker att den låter helt ok!

Tack alla ni för era svar! :)

• Papayia

Vänta, kolla mitt galleri så la jag ut en bild precis

Mamma till Alex
Svar på tråden Snabba svar önskas om Nattlampan Spöka från IKEA!!