• Birgitta2

    Vad betyder "H":et?

    Jag sitter här med en lägenhetsritning framför mig. Lägenheten är inte byggd än. I köket finns vissa beteckningar. DM betyder diskmaskin. K/F betyder kyl/frys. Men vad betyder "H". Det är en ruta bredvid kyl/frys och lyckas inte klura ut vad det är. Städskåp? Då borde det väl vara ett "S". Kan nån hjälpa mig?

  • Svar på tråden Vad betyder "H":et?
  • Birgitta2
    ÄngelBängel skrev 2009-10-02 11:31:14 följande:
    Högskåp?
    VET du det? Eller... det känns inte riktigt rätt. Men i brist på annat kan det ju vara det.
  • Näckrosen

    Högskåp låter som en bra gissning tycker jag. Jag kan inte komma på nåt annat, och vi har just så i vårat kök.

  • Birgitta2
    cicci2 skrev 2009-10-02 11:37:42 följande:
    Högskåp låter som en bra gissning tycker jag. Jag kan inte komma på nåt annat, och vi har just så i vårat kök.
    Det har i och för sig jag också - som städskåp. Då kanske det kan vara det då?
  • Näckrosen
    Umbrageous skrev 2009-10-02 11:40:46 följande:
    Det betyder hyllskåp.
    Men då skulle det ju stå ett H lite överallt på ritningen. Inte bara på ett ställe... Alla mina skåp har hyllor.
  • ÄngelBängel

    Nej, jag vet inte men har inte sett något annat H i ett kök och det är ju vanligt att man ställer ett högskåp vid en kyl/frys. Högskåp är ju bara det finare ordet för ett högt skåp som man har som skafferi eller städskåp.

  • Umbrageous
    cicci2 skrev 2009-10-02 11:41:54 följande:
    Men då skulle det ju stå ett H lite överallt på ritningen. Inte bara på ett ställe... Alla mina skåp har hyllor.
    Det betyder det, kort och gott. Jag säger bara vad Het betyder.

    Det finns:

    G= garderob
    L = Linneskåp
    H=hyllskåp
    ST = Städ
  • Birgitta2
    Umbrageous skrev 2009-10-02 11:44:09 följande:
    Det betyder det, kort och gott. Jag säger bara vad Het betyder.Det finns:G= garderobL = LinneskåpH=hyllskåpST = Städ
    Något ST finns inte så det måste betyda Högskåp som man använder till städ. I väldigt många lägenheter finns ju städskåpet bredvid kyl/frys - så jag bestämmer nu att H betyder Städskåp
  • ÄngelBängel
    Birgitta2 skrev 2009-10-02 11:55:02 följande:
    Något ST finns inte så det måste betyda Högskåp som man använder till städ. I väldigt många lägenheter finns ju städskåpet bredvid kyl/frys - så jag bestämmer nu att H betyder Städskåp
    Och skulle det vara hyllor i skåpet så är det ju inte så svårt att plocka bort dem Eller ställa in makaroner och frukostflingor.
  • Joico

    Jag tror på högskåp, lätt.. som skafferi. Framför allt eftersom det är bredvid kylen/frysen

  • Umbrageous
    Joico skrev 2009-10-02 13:37:23 följande:
    Jag tror på högskåp, lätt.. som skafferi. Framför allt eftersom det är bredvid kylen/frysen
    Om man läser på ritningar vad H betyder så är det hyllskåp men ingen bryr sig...
  • myskatt

    Det är garanterat ett skafferiskåp/hyllskåp! ST hade det stått om det varit ett städskåp.

    ST = städ
    G = garderob
    H = hyllskåp
    IB = inbyggnadsskåp
    B = bänkskåp
    V = väggskåp
    Ö = skåp över kyl/frys


    Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
Svar på tråden Vad betyder "H":et?